LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #30 på: februar 18, 2010, 11:35:03 am » |
|
Vinduer er på plass og fangere + kromlister +++. Frontlykter med innsatser fra Biltema ? Trenger litt mere deler til dørene før de er komplette .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #31 på: februar 18, 2010, 11:35:39 am » |
|
Nydelig bil!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #32 på: februar 18, 2010, 11:40:29 am » |
|
Har fått dratt igjennom 2 nye hovedstrekk i taket med ledninger nok til det meste også for fremtidige ombygninger. Ser litt kaotisk ut men jeg har profesjonell hjelp så det skal gå bra.Prøver å få ting til å se mest mulig orginalt /gammelt ut .
 007.JPG (77.3 KB. 640x480 - vist 648 ganger.)
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #33 på: februar 18, 2010, 11:43:53 am » |
|
Motoren er prøvemontert . Var litt bekymret for plassen men dette blir bra . Litt problem med klaring til toppdekselet ved sylinder nr, 2 , men med litt modifisering skal det gå bra .
|
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem
   
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #34 på: februar 18, 2010, 11:53:53 am » |
|
Ser bra ut det her Lars...  Klar til Bug Run vel??
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #35 på: februar 18, 2010, 12:11:51 pm » |
|
Bug Run blir med bussen . Klar når jeg er ferdig . Ting tar tid . Bare motor er noen 100..... timer til .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #36 på: februar 18, 2010, 13:13:39 pm » |
|
Kjempelekker bil. Har et idiotisk spørsmål når det gjelder grunnarbeid på bilen din ! Har du blåst, slipt eller brukt grovrengjører for å preppe karosseriet innvendig før grunning/lakkering ?? Er så usikker på hva som er lettest og best.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #37 på: februar 18, 2010, 13:31:27 pm » |
|
Jeg har sandblåst så mye som mulig før det slår seg og malingsfjerner på de store flatene .Etterpå er det en helve...... es masse sliping med negerkuse/stålbørste på vinkelsliper etc. Det er masse jobb men moro når det blir bra . Så grunning, sparkel ,fyller med sliping mellom og litt fyller igjen og sliping osv.osv. Stå på .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #38 på: februar 18, 2010, 13:56:55 pm » |
|
Så også for med kuse og nylonrundeller. Takk for tips.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #39 på: februar 18, 2010, 14:46:10 pm » |
|
Flott bil, men HERRRRRRE kor den bilen hadde fortjent 5x205..  Amen.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #40 på: februar 18, 2010, 14:55:37 pm » |
|
Flott bil, men HERRRRRRE kor den bilen hadde fortjent 5x205..  Amen. X en million (sån ca)! Utrolig nydelig bil, men hjula får den til å se billig ut 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #41 på: februar 18, 2010, 15:03:46 pm » |
|
 Eks:
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #42 på: februar 18, 2010, 15:06:01 pm » |
|
Flott bil, men HERRRRRRE kor den bilen hadde fortjent 5x205..  Amen. X en million (sån ca)! Utrolig nydelig bil, men hjula får den til å se billig ut  Er det smakspolitiet?? som slår til?? kjør på med din egen stil og smak.. nydelig bil.... Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw2034
Juniormedlem
 
Innlegg: 67
Bosted: nannestad
|
 |
« Svar #43 på: februar 18, 2010, 17:33:24 pm » |
|
Flott bil, men HERRRRRRE kor den bilen hadde fortjent 5x205..  Amen. X en million (sån ca)! Utrolig nydelig bil, men hjula får den til å se billig ut  Dette er en sinnsyk flott bil.håper eier ikke tar det til seg att noen mennsker har problemer med at noen gjør utbedringer/forandringer.som ikke er helt etter deres oppfatning om hvordan ting skal være i deres snevre vw verden.stå på denne bilen er vanvittig bra hilsen jimmern
|
|
|
Loggført
|
jimmern
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #44 på: februar 18, 2010, 17:55:23 pm » |
|
Jeg kan også være enig i det med 5*205 og de greiene der, MEN fy flate å fin denne bilen er/kommer til å bli, samme om det er fire eller fem bolter  . Vil også si det at selv om du har firebolt felger på denne bilen så er de felgene du har valgt helt perfekte. Dette blir en nice bil. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #45 på: februar 19, 2010, 10:59:46 am » |
|
Veldig morsomt å se at eier'n LarsA, ikke engang gidder å kommentere hentydninger om valgene han tar angående bilen sin  Flere skulle fulgt denne metoden, bare la folk kommentere uten å gidde å si noe til sitt forsvar, det er jo tross alt helt unødvendig! La bildene komme LarsA, grisefin bil, lyser mye arbeid lang vei!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #46 på: februar 24, 2010, 00:31:05 am » |
|
En meget flott bil. Og hvorfor felgene skal få den til å se billig ut skjønner jeg ikke. Synes hele bilen ser dyr ut  Når det er så gjennomført som her aksepterer jeg valget av 4 bolt... Selv har jeg 5 bolt bak og 4 bolt foran på en bil  Men den har ingen sett så lenge den har vært i mitt eie. Det gikk også opp for meg i dag at jeg må rette en stor takk for hjelpen i sommer. Vinduene var plug and play. Spot on. Takker og bukker. A+++  Også sist men ikke minst.. Tror ingen i norge har klart en 11'er med NA type 4 før. Så lykke til med rekordsetting. Tror ingen har klart 12 heller 
|
|
« Siste redigering: februar 25, 2010, 17:22:15 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
n2o
Medlem
  
Innlegg: 159
Bosted:
|
 |
« Svar #47 på: februar 25, 2010, 16:10:39 pm » |
|
Også sist men ikke minst.. Tror ingen i norge har klart en 11'er med NA type 4 før. Så lykke til med rekordsetting. Tror ingen har klart 12 heller  13.2 med type4 i 2003...var ganske nære det? anyway kul bil, og skulle du ikke få til 11'ern n/a så kan du alltids fylle på litt gass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #48 på: april 23, 2010, 21:01:59 pm » |
|
Syrebadet og lakkerte stolunderstell før det ble montert interiør fra TMI . Ser bra ut syntes jeg .Legg merke til speilet også .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #49 på: april 23, 2010, 21:04:01 pm » |
|
Bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #50 på: april 23, 2010, 21:18:52 pm » |
|
Her snakkar me bil i KLASSE!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #51 på: april 24, 2010, 08:44:08 am » |
|
Du skulle hatt prosjekt-stand på Motorshow denne helgen!  Arbeid av høy klasse!
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #52 på: februar 13, 2011, 13:11:18 pm » |
|
Hei igjen . Det er en stund siden oppdateringer her men nå er vi i gang igjen. Det har skjedd litt både med bil og motor selv om det ikke er publisert her .Status nå er at bilen snart er ferdig med en gammel 1300 visningsmotor så lenge , for å få kjørt litt å få skilter på bilen.Motor kommer jeg tilbake til.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #53 på: februar 13, 2011, 13:13:34 pm » |
|
Låsbar hovedstrømsbryter under sete.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #54 på: februar 13, 2011, 13:15:03 pm » |
|
Ny girkasse og drivaksler.
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #55 på: februar 13, 2011, 13:18:36 pm » |
|
Kobling . Alt av ledninger er nytt egenkomponert bortsett fra orginale brytere .Magne er mannen som syr dette i sammen.
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #56 på: februar 13, 2011, 18:43:01 pm » |
|
knakende sexy interiør - og en meget pen bil. Lykke til med tidsforsøket
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #57 på: februar 14, 2011, 21:24:10 pm » |
|
knakende sexy interiør - og en meget pen bil. Lykke til med tidsforsøket syns det lakkerte UNDERSTELLET var ganske hot jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LarsA
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy
|
 |
« Svar #58 på: februar 27, 2011, 17:59:14 pm » |
|
Har tatt hull i bunnplata for oljeslangen fra tørrsumptanken til motor . Montert batteri.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nilsg
Medlem
  
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn
|
 |
« Svar #59 på: mars 19, 2011, 22:16:30 pm » |
|
Fra garasjekveld i går. Nærmer seg..
|
|
|
Loggført
|
1956 type 1 - 1200 oldspeed 1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
|
|
|
|