erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« på: oktober 20, 2009, 21:36:45 pm » |
|
hei. er ny her på forumet og ny med boble. lurer på om det er elektrisk eller mekanisk bensinpumpe på denne og hvor denne sitter. eventuelt må denne byttes ved konvertering til 12 V anlegg? motoren er en 1500 men orig. en 1200. mvh erik.
|
|
« Siste redigering: oktober 20, 2009, 21:39:48 pm av erihen »
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: oktober 20, 2009, 21:39:21 pm » |
|
Hallo og velkommen i klubben, til forumet og i miljøet!  Det er mekanisk pumpe, og den sitter rett til venstre for dynamofoten. Den treng du Ikkje skifte ut ved konvertering;)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #2 på: oktober 20, 2009, 21:42:00 pm » |
|
tusen takk for svar! bra forum dette her ser jeg. tips om ting som må byttes når jeg bygger om til 12 volt? coil? har 12 V batteri, dynamo..
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #3 på: oktober 20, 2009, 21:43:00 pm » |
|
Hvorfor skal du bygge om til 12v?
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #4 på: oktober 20, 2009, 22:37:45 pm » |
|
forrige eier begynte på det så jeg fortsetter.
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #5 på: oktober 20, 2009, 22:49:59 pm » |
|
ingen grunn til det. Reverser det forrige eier har gjort. Disse bilene hadde 6 volt i 30år, så det er velprøvd. Dessuten blir det historisk korrekt. 
|
|
« Siste redigering: oktober 21, 2009, 00:18:47 am av Boblehue »
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #6 på: oktober 20, 2009, 23:05:36 pm » |
|
mulig jeg gjør det.. får se det litt an.
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #7 på: oktober 20, 2009, 23:19:50 pm » |
|
må jeg gjøre noe med fordeleren forresten?
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #8 på: oktober 20, 2009, 23:22:51 pm » |
|
Nei.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #9 på: oktober 20, 2009, 23:23:25 pm » |
|
Hvorfor skal du bygge om til 12v?
CRED! Dette er veien å gå om en vil bli prospect hos oss:)
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: oktober 20, 2009, 23:28:45 pm » |
|
Tips til Erihen: Bruk søkeruta oppe i høgre hjørne! 12v konvertering har vert diskutert mange gongar før, og det finst vel komplette lister over ting som må skiftast meinar eg. 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #11 på: oktober 22, 2009, 20:34:38 pm » |
|
har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
    
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
 |
« Svar #12 på: oktober 22, 2009, 20:55:03 pm » |
|
har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.
Gratulerer med en god avgjørelse!! 
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #13 på: oktober 22, 2009, 20:57:49 pm » |
|
takk takk =D
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #14 på: oktober 22, 2009, 20:59:45 pm » |
|
har prøvd å søke litt og funnet en god del nyttig info. har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget. lurer på om forrige eier har byttet oljetrykksbryter og kondensatoren. er dette nødvendige ting å bytte ved konvertering til 12 V isåfall trenger jeg til 6 volt.
Oljetrykksbryteren bryter vel bare mot jord, så den er ok på 6V. Det går bra med kondensatoren og, bruker samme fra 64 til 70. Og da var det både 6 og 12 V i denne perioden.
|
|
« Siste redigering: oktober 22, 2009, 21:02:54 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #15 på: oktober 22, 2009, 21:07:38 pm » |
|
okei. da lar jeg det være slik. tusen takk for hurtige svar!
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
RuneL
Supermedlem
    
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
 |
« Svar #16 på: oktober 22, 2009, 21:50:00 pm » |
|
har bestemt meg for å beholde 6 volts anlegget.
Meget bra! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oddbjørn
Medlem
  
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)
|
 |
« Svar #17 på: oktober 23, 2009, 11:17:34 am » |
|
Husk biten på forgasseren. 6v eller 12v. går dårlig uten. Skrotnisse har vel disse liggende for en grei pris
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #18 på: oktober 23, 2009, 13:36:10 pm » |
|
okei. hvilken oppgave har denne delen og hva er det for noe?
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #19 på: oktober 23, 2009, 22:53:24 pm » |
|
Oddbjørn tenker nok på choken. Du kan ha 12, men bør ha 6. Du ser om det står Solex 6 eller 12v på den. Uten fungerande choke vert det ikkje godt å få start i desse kalde dagar.. Men mangler du ein i 6v kan du alltids ta turen opp igjen til meg for å kjøpe Kun den 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #20 på: oktober 24, 2009, 00:22:18 am » |
|
Enten choken, eller cutoff-ventilen for bensina som åpner og lukker for bensintilførselen når tenningen skrus på og av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erihen
Nybegynner

Innlegg: 12
Bosted: bergen
|
 |
« Svar #21 på: oktober 24, 2009, 16:27:08 pm » |
|
fått bilen opp å gå no. alt fungerer.. 6v el anlegg. takk for skiver tistlo!
|
|
|
Loggført
|
1967 1200 6V!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #22 på: oktober 24, 2009, 16:51:13 pm » |
|
Bra! Du får laga ein prosjekttråd no då så me får sjå bilen! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|