Blir litt feil å sammenligne 911R og 911RSR, men jeg har vært mye borti begge og mener fortsatt 911R er hotttest jeg da:-)
Er vel mye pga at jeg har viet mange år på å studere de og da.
911R blir liksom forgjengeren, Pappan til RSR det.
Helt kompromissløs, og 73RS framstår som en virkelig sivilisert bil til sammenligning.
Bygd 24 stk totalt, 4 stk prototyper i 1967 og 20 stk seriebiler i 1968...og jeg kjenner de fleste:-)
810kg, 2 liter med 46IDA, dobbeltenning, 210hk ved 8100r/min( dette er en "snudd" 906 motor)
RSR er mektigere, men likevel er det noe helt eget med gammern:-)
Bilen du viser blde av her Jærva, den gulf-fargede er langt fra orginal.
Det er Jo Sifferts eks-bil, bla brukt i filmen le-mans og er bil nummer 4.
Smaken er som baken... Joda, er enig i at 911 R er forgjengeren, men RSR er liksom mer "RÅ" med breiere skjermer,råere bremser og ikke minst motor, men.. men...
Hvor mange utgaver har du forresten av filmen "Le Mans" Soddli ?
Du er ikke porsche-entusiast hvis du ikke har den + Fasination on the Nürburgring i hylla

Men , en kommer vel ikke unna at en 917 K vel er det råeste av det råe, men prislappen på rundt 80 millioner er jo litt i overkant for de fleste

Alf har et ekte RSR-speedometer og turteller til salgs + ekte RSR svinghjul, hvis du vil ha noen "godbiter" på hylla Soddli.. Han har ikke nevnt noen pris, men tipper han ikke gir dem bort.
Da jeg var på Oldtimer Grand Prix i 2001, så var det forresten en som planta en 911 R i autovernet

, var Gulf-farget den oxo, kanskje det var Sifferts´ sin´ ?