mai 05, 2025, 07:13:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche Retroversting  (Lest 7474 ganger)
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #30 på: november 05, 2009, 17:28:29 pm »

Liker ikke denna heller du da Gliser

Er ikke det at jeg liker de bilene her, men det er heller det at jeg foretrekker de orginale.

Den røde vet jeg om ja, er vel opprinnelig en 911SC det og....men tøff sak.
Men personlig hadde jeg heller kjøpt en tidlig orginal 930 3,0 istedet, men det er meg:-)


Det stemmer at det er en sc med en 3,6 liter.Men denna er bygd for å gå fort og hardt,og da er ikke en orginalbil tingen Blunker
Loggført

Alt MÅ ned!!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 05, 2009, 18:19:15 pm »

Det 911 bildet i avartaren din er vel ikke av en original bil vel.... baklyktene der liksom  Blunker

Kjedelig om alle hadde likt det samme... godt med mangfold

Bildet er av en 911 R...   hotteste av det hotte...

Det stemmer det at bildet er fra en 911 R, men om det er det hotteste av det hotte er det vel ikke. De fleste regner nok RSR 2,8 eller RSR 3,0 som det råeste du får av eldre 911. Sist jeg så en til salgs (for ca. 5-6 år siden) så ble den solgt for kun 1,2 millioner ...... Pund ! Så gratis er dem ikke akkurat.

RSR er en mye råere utgave av den legendariske 2,7 RS, som jo heller ikke er akkurat gratis.

Lydopplevelsen som kommer fra motoren i en RSR er noe som du aldri glemmer om du har opplevd det i virkligheten. Har selv opplevd dette både fra en ekte 911 RSR og inne i en norskregistrert boble. Kan selvfølgelig ikke være 100% sikker, men tipper det er den eneste bobla i verden som har hatt original RSR-motor montert. 2,8 literen ble jo produsert i kun 49 eksemplarer.  Å høre lyden fra denne motoren innen i fra i en bil kan best sammenlignes med religiøst´...  Sjokkert

Et lite problem med RSR-motoren er kügelfischer sleidemating (dvs. ikke vanlig innsprut og ikke forgasser, blir brukt en del på flymotorer dette´..) den er ikke akkurat noen miljø-sparebøsse. Når denne RSR-motoren var montert i bobla som nevnt over, så lå forbruket på mellom 2 og 4 liter på mila. En 1303 har jo 40 liters tank, så da er det greit å vite hvor bensinstasjoner befinner seg...  Gliser

Først bilde av 911 R, så fra RSR under..


* Porsche911R.jpg (43.95 KB, 640x412 - vist 159 ganger.)

* rsr1.jpg (42.02 KB, 800x428 - vist 145 ganger.)

* rsr-ducktail.jpg (81.08 KB, 470x344 - vist 133 ganger.)

* RSR-motor.jpg (61.05 KB, 604x454 - vist 179 ganger.)
« Siste redigering: november 05, 2009, 18:30:55 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #32 på: november 06, 2009, 00:56:53 am »

Blir litt feil å sammenligne 911R og 911RSR, men jeg har vært mye borti begge og mener fortsatt 911R er hotttest jeg da:-)
Er vel mye pga at jeg har viet mange år på å studere de og da.
911R blir liksom forgjengeren, Pappan til RSR det.
Helt kompromissløs, og 73RS framstår som en virkelig sivilisert bil til sammenligning.
Bygd 24 stk totalt, 4 stk prototyper i 1967 og 20 stk seriebiler i 1968...og jeg kjenner de fleste:-)
810kg, 2 liter med 46IDA, dobbeltenning, 210hk ved 8100r/min( dette er en "snudd" 906 motor)
RSR er mektigere, men likevel er det noe helt eget med gammern:-)
Bilen du viser blde av her Jærva, den gulf-fargede er langt fra orginal.
Det er Jo Sifferts eks-bil, bla brukt i filmen le-mans og er bil nummer 4.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #33 på: november 06, 2009, 06:44:42 am »

Har du no peiling på dæm her bilan du da, Thomas?  Osteaktig
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #34 på: november 06, 2009, 09:15:50 am »

Har du no peiling på dæm her bilan du da, Thomas?  Osteaktig

Nix.... Gliser
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #35 på: november 06, 2009, 20:00:59 pm »

Blir litt feil å sammenligne 911R og 911RSR, men jeg har vært mye borti begge og mener fortsatt 911R er hotttest jeg da:-)
Er vel mye pga at jeg har viet mange år på å studere de og da.
911R blir liksom forgjengeren, Pappan til RSR det.
Helt kompromissløs, og 73RS framstår som en virkelig sivilisert bil til sammenligning.
Bygd 24 stk totalt, 4 stk prototyper i 1967 og 20 stk seriebiler i 1968...og jeg kjenner de fleste:-)
810kg, 2 liter med 46IDA, dobbeltenning, 210hk ved 8100r/min( dette er en "snudd" 906 motor)
RSR er mektigere, men likevel er det noe helt eget med gammern:-)
Bilen du viser blde av her Jærva, den gulf-fargede er langt fra orginal.
Det er Jo Sifferts eks-bil, bla brukt i filmen le-mans og er bil nummer 4.


Smaken er som baken...  Joda, er enig i at 911 R er forgjengeren, men RSR er liksom mer "RÅ" med breiere skjermer,råere bremser og ikke minst motor, men.. men...

Hvor mange utgaver har du forresten av filmen "Le Mans" Soddli ?  Gliser  

Du er ikke porsche-entusiast hvis du ikke har den + Fasination on the Nürburgring i hylla  Blunker

Men , en kommer vel ikke unna at en 917 K vel er det råeste av det råe, men prislappen på rundt 80 millioner er jo litt i overkant for de fleste  Osteaktig

Alf har et ekte RSR-speedometer og turteller til salgs + ekte RSR svinghjul, hvis du vil ha noen "godbiter" på hylla Soddli..  Han har ikke nevnt noen pris, men tipper han ikke gir dem bort.

Da jeg var på Oldtimer Grand Prix i 2001, så var det forresten en som planta en 911 R i autovernet  Trist  , var Gulf-farget den oxo, kanskje det var Sifferts´ sin´ ?
« Siste redigering: november 06, 2009, 20:06:06 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!