mai 05, 2025, 23:03:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer med line-lock  (Lest 5230 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: desember 14, 2009, 09:36:48 am »

Hvilken type er ok og fra hvem? Hurst, Summit..??

Er vel en del her som har det...

Lasse
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: desember 14, 2009, 09:38:37 am »

Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 14, 2009, 10:05:57 am »

Joda!!! Klistremerket Osteaktig

Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 14, 2009, 13:29:26 pm »

Erfaringer med evt andre? Dette er vel noe som ikke er spesifisert til type bil. En type line lock kan monteres på uansett bil?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: desember 14, 2009, 13:34:49 pm »

En line lock er jo bare en vanlig solenoide så hvis du er ute etter forskjeller så blir det utforming og gjengeforskjeller. Summit og Hurst har begge tomme gjenger og du trenger en overgang for å benytte de vanlige bremserørene.

Et ankepunkt med Hurst sin, knappen er en kjip plastsak med en gummistrikk for å feste rundt girstangen. Denne ryker fort.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: desember 14, 2009, 13:53:02 pm »

Kjøp en billig og bra Summit kopi du. Gjør akkurat det den og alle andre line locks lover.
Begge har som Beetlebug sier en knapp som bare er å kaste i søpla. Jeg knuste min med langfingeren under burnout...  Livsfarlig. Øyerulling
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 14, 2009, 16:12:11 pm »

Så det svake punktet ligger i knappen, ikke hovedenheten, uansett merke?
Da skal jeg se på Summit. Takker mine herrer:)
Loggført

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #7 på: desember 14, 2009, 21:08:52 pm »

nå skal jeg spørre om noe også se... hehe.. som jeg har lurt litt på, og jeg har hørt begge dele, foran eller bak??Glad
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 15, 2009, 00:14:09 am »

Foran. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)
« Siste redigering: desember 15, 2009, 10:03:11 am av Lasse `65 » Loggført

Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 15, 2009, 00:21:48 am »

Bak. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)
Ulurt å montere linelock'en bak for å låse bremsene foran... eller er det noe jeg ikke skjønner bæra av her nå?  Blunker
Loggført

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #10 på: desember 15, 2009, 00:28:34 am »

jeg satt på bug run for to  år siden og snakka me en svenske ,hehe, og han sa han brukte den bak han for at bobla var så lett foran at han skjøv den frem når han sto på starten.. skal sies at jeg hadde tatt en øl eller tre men mener det var det han sa.. for jeg har ikke vært borte i det så derfor jeg spør...hmm sikkert dumt spurt men..jaja Øyerulling
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 15, 2009, 09:05:13 am »

 Redigerte den feilen Øyerulling
Foran skal være riktig.
« Siste redigering: desember 15, 2009, 10:06:18 am av Lasse `65 » Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #12 på: desember 15, 2009, 10:26:30 am »

Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??.. Øyerulling
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #13 på: desember 15, 2009, 11:25:29 am »

Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....?
Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 15, 2009, 12:59:53 pm »

Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??.. Øyerulling

Ikke på grus vei Gliser
Framhjula på asfalt og bakhjula på grusen....skikkelig løs grus Øyerulling
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #15 på: desember 15, 2009, 14:18:59 pm »

Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   Øyerulling
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #16 på: desember 15, 2009, 14:20:27 pm »

Elementært - du har størst motor.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #17 på: desember 15, 2009, 14:54:47 pm »

Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   Øyerulling

NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 15, 2009, 17:21:44 pm »

Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   Øyerulling

NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.

 Gliser Gliser

Og det har vi jo!!! Små hjul altså..

har fått en lock fra Summit i hånda nå, så skal se litt på den. Må vel uansett ha to-krets bremsepumpe?
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #19 på: desember 15, 2009, 17:37:58 pm »

Tokrets-pumpe er ingen betingelse for linelock.
Kan kobles til både en- og to-krets.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: desember 15, 2009, 22:16:39 pm »

Du må meg bekjent plugge igjen den ene kretsen om du har to krets pumpe...
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 15, 2009, 22:26:50 pm »

Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken?
Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 15, 2009, 23:26:00 pm »

GH fittings har dette.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: desember 16, 2009, 00:48:34 am »

CSP og
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #24 på: desember 16, 2009, 00:50:24 am »

Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #25 på: desember 16, 2009, 00:51:25 am »

Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken?
Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?

Jøran hadde de på lager når jeg kjøpte
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #26 på: desember 16, 2009, 01:14:06 am »

Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.

slipe hvor, for å få hva til å passe?

Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #27 på: desember 16, 2009, 01:55:33 am »

Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....?
Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....

Grymt... Osteaktig
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #28 på: desember 16, 2009, 08:05:34 am »

Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.

slipe hvor, for å få hva til å passe?

Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger

Den overgangen som skrus i front i det øverste hullet gikk ikke å skru helt inn pga at det skrå partiet tar borti huset på linelocken. Ved å slipe et tilsvarende skrått parti på huset får man skrudd den skikkelig til. Opplevd dette på to biler. Men værre på den ene. Overganger kjøpt av CSP i alle fall siste gangen.
Om du har fått det til uten lekkasje og uten å slipe er jo det finfint det Trond.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #29 på: desember 16, 2009, 10:26:47 am »

Her var det jo masse god info fra de innkjørte lærde racere. Takk Glad
Da snakker jeg med Jøran om de overgangene.

Blir vel litt om det i prosjekt-tråden tenker jeg, når denne julestria har lagt seg...
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!