Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« på: desember 14, 2009, 09:36:48 am » |
|
Hvilken type er ok og fra hvem? Hurst, Summit..??
Er vel en del her som har det...
Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: desember 14, 2009, 09:38:37 am » |
|
Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #2 på: desember 14, 2009, 10:05:57 am » |
|
Joda!!! Klistremerket Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #3 på: desember 14, 2009, 13:29:26 pm » |
|
Erfaringer med evt andre? Dette er vel noe som ikke er spesifisert til type bil. En type line lock kan monteres på uansett bil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #4 på: desember 14, 2009, 13:34:49 pm » |
|
En line lock er jo bare en vanlig solenoide så hvis du er ute etter forskjeller så blir det utforming og gjengeforskjeller. Summit og Hurst har begge tomme gjenger og du trenger en overgang for å benytte de vanlige bremserørene.
Et ankepunkt med Hurst sin, knappen er en kjip plastsak med en gummistrikk for å feste rundt girstangen. Denne ryker fort.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: desember 14, 2009, 13:53:02 pm » |
|
Kjøp en billig og bra Summit kopi du. Gjør akkurat det den og alle andre line locks lover. Begge har som Beetlebug sier en knapp som bare er å kaste i søpla. Jeg knuste min med langfingeren under burnout... Livsfarlig. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #6 på: desember 14, 2009, 16:12:11 pm » |
|
Så det svake punktet ligger i knappen, ikke hovedenheten, uansett merke? Da skal jeg se på Summit. Takker mine herrer:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #7 på: desember 14, 2009, 21:08:52 pm » |
|
nå skal jeg spørre om noe også se... hehe.. som jeg har lurt litt på, og jeg har hørt begge dele, foran eller bak?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #8 på: desember 15, 2009, 00:14:09 am » |
|
Foran. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)
|
|
« Siste redigering: desember 15, 2009, 10:03:11 am av Lasse `65 »
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
|
 |
« Svar #9 på: desember 15, 2009, 00:21:48 am » |
|
Bak. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)
Ulurt å montere linelock'en bak for å låse bremsene foran... eller er det noe jeg ikke skjønner bæra av her nå? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #10 på: desember 15, 2009, 00:28:34 am » |
|
jeg satt på bug run for to år siden og snakka me en svenske ,hehe, og han sa han brukte den bak han for at bobla var så lett foran at han skjøv den frem når han sto på starten.. skal sies at jeg hadde tatt en øl eller tre men mener det var det han sa.. for jeg har ikke vært borte i det så derfor jeg spør...hmm sikkert dumt spurt men..jaja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #11 på: desember 15, 2009, 09:05:13 am » |
|
Redigerte den feilen  Foran skal være riktig.
|
|
« Siste redigering: desember 15, 2009, 10:06:18 am av Lasse `65 »
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #12 på: desember 15, 2009, 10:26:30 am » |
|
Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??.. 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
    
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
 |
« Svar #13 på: desember 15, 2009, 11:25:29 am » |
|
Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....? Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #14 på: desember 15, 2009, 12:59:53 pm » |
|
Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??..  Ikke på grus vei  Framhjula på asfalt og bakhjula på grusen....skikkelig løs grus 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #16 på: desember 15, 2009, 14:20:27 pm » |
|
Elementært - du har størst motor.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #17 på: desember 15, 2009, 14:54:47 pm » |
|
Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?  NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #18 på: desember 15, 2009, 17:21:44 pm » |
|
Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?  NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.  Og det har vi jo!!! Små hjul altså.. har fått en lock fra Summit i hånda nå, så skal se litt på den. Må vel uansett ha to-krets bremsepumpe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #19 på: desember 15, 2009, 17:37:58 pm » |
|
Tokrets-pumpe er ingen betingelse for linelock. Kan kobles til både en- og to-krets.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #20 på: desember 15, 2009, 22:16:39 pm » |
|
Du må meg bekjent plugge igjen den ene kretsen om du har to krets pumpe...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #21 på: desember 15, 2009, 22:26:50 pm » |
|
Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken? Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #22 på: desember 15, 2009, 23:26:00 pm » |
|
GH fittings har dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #23 på: desember 16, 2009, 00:48:34 am » |
|
CSP og
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #24 på: desember 16, 2009, 00:50:24 am » |
|
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #25 på: desember 16, 2009, 00:51:25 am » |
|
Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken? Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?
Jøran hadde de på lager når jeg kjøpte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #26 på: desember 16, 2009, 01:14:06 am » |
|
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.
slipe hvor, for å få hva til å passe? Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
| UMBINC |
Seniormedlem
   
Innlegg: 285
Bosted: jessheim
|
 |
« Svar #27 på: desember 16, 2009, 01:55:33 am » |
|
Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....? Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....
Grymt... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #28 på: desember 16, 2009, 08:05:34 am » |
|
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.
slipe hvor, for å få hva til å passe? Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger Den overgangen som skrus i front i det øverste hullet gikk ikke å skru helt inn pga at det skrå partiet tar borti huset på linelocken. Ved å slipe et tilsvarende skrått parti på huset får man skrudd den skikkelig til. Opplevd dette på to biler. Men værre på den ene. Overganger kjøpt av CSP i alle fall siste gangen. Om du har fått det til uten lekkasje og uten å slipe er jo det finfint det Trond.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #29 på: desember 16, 2009, 10:26:47 am » |
|
Her var det jo masse god info fra de innkjørte lærde racere. Takk  Da snakker jeg med Jøran om de overgangene. Blir vel litt om det i prosjekt-tråden tenker jeg, når denne julestria har lagt seg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|