LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« på: desember 20, 2009, 23:30:38 pm » |
|
Noen som har prøvd dette? Jeg vil ha skivebremser og vurderer AmR. Får man kjøpt skivebremser og tromler (bak) med amerikansk boltsirkel, eller må man fikse dette selv?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Odd Ivar Aaram
Juniormedlem
 
Innlegg: 96
Bosted: Sunndalsøra
|
 |
« Svar #1 på: desember 20, 2009, 23:51:28 pm » |
|
American Racing lager vel den boltsirkelen du vil ha trur jeg:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #2 på: desember 21, 2009, 00:14:07 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #4 på: desember 21, 2009, 00:37:51 am » |
|
Går i " til amcar men bmw på 5- 120 er like i nærheten !
Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #5 på: desember 21, 2009, 00:41:23 am » |
|
De har brukt mye rart men det som cip1 tenker på er nok 5-4,75" eller ca. 5-120 som Pitt sier.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: desember 21, 2009, 00:49:15 am » |
|
5x120,7 da. Takker  Fant tromler til bakakseln også: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D6750Men kun for lange aksler. Står at man må maskinere ned "spline hubsa" for å få de til å passe korte aksler. Er selve splinesa de samme på lange og korte aksler?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #7 på: desember 21, 2009, 08:14:31 am » |
|
Splinsa er de samme, dette blir som å sette type 3 tromler på korte aksler. Må dreie ca 14 mm av anleggsflata til den STORE mutteren  Det finnes også noen kule adaptere der ute (the samba, ebay) fra 5-205 og over på chevy mønster, med "kjøleribber" som ser bra ut. Disse bygger vel litt ut da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #8 på: desember 21, 2009, 10:47:54 am » |
|
Hvis du bruker senkespindler beregnet for skivebremser, så finnes det skiver med ferdig boltmønster (Brake Rotor front 5/4-3/4'''' (5/120.65mm German Quality) som er bolt-on. Du må i tillegg oppgradere med calipere, masterpumpe for to-krets etc.
Tromler er også tilgjengelige, men da til type 1 68-> (må dreies, men passer på splines).
En mye bedre og sikrere løsning enn adaptere!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #9 på: desember 21, 2009, 10:52:20 am » |
|
Men er ikke ET på disse felgene helt feil i forhold til å ha på ei boble? Må jo være en forklaring annet enn boltsirkelen som gjør at ikke disse står på flere bobler?
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: desember 21, 2009, 11:03:18 am » |
|
Gikk av moten for over 30 år siden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #11 på: desember 21, 2009, 11:23:19 am » |
|
Men er ikke ET på disse felgene helt feil i forhold til å ha på ei boble? Må jo være en forklaring annet enn boltsirkelen som gjør at ikke disse står på flere bobler?
Part No. Size Offset Backside Bolt Circle VN6055761 15x7 -5 3.80 5x120.7 (5X4.75) VN6055461 15x4.5 -15 2.16 5x120.7 (5X4.75) Vet ikke jeg.. noen som kan si om dette vil gå? ^^^^
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #12 på: desember 21, 2009, 11:43:36 am » |
|
Part No. Size Offset Backside Bolt Circle VN6055761 15x7 -5 3.80 5x120.7 (5X4.75) VN6055461 15x4.5 -15 2.16 5x120.7 (5X4.75) Hvis ET (offset) er angitt i millimeter så er det kansje håp men disse vil fortsatt bygge mye utover. Mener det er ET på ca. 15mm (med pluss foran) på en 4,5" MWS BRM kopi. Disse bygger mye utover i forhold til en orginal stålfelg. Hvis du da slenger på et av disse amerikanske reserbilhjula så bygger det 30mm mere! Det er mye. Kombiner da med senkespindler og skiver så tenker jeg du må bredde skjermene  Eller bygge baja......
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #13 på: desember 21, 2009, 11:49:18 am » |
|
Gikk av moten for over 30 år siden...
Det gjorde bobla som bruksbil også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #14 på: desember 21, 2009, 13:23:17 pm » |
|
Part No. Size Offset Backside Bolt Circle VN6055761 15x7 -5 3.80 5x120.7 (5X4.75) VN6055461 15x4.5 -15 2.16 5x120.7 (5X4.75) Hvis ET (offset) er angitt i millimeter så er det kansje håp men disse vil fortsatt bygge mye utover. Mener det er ET på ca. 15mm (med pluss foran) på en 4,5" MWS BRM kopi. Disse bygger mye utover i forhold til en orginal stålfelg. Hvis du da slenger på et av disse amerikanske reserbilhjula så bygger det 30mm mere! Det er mye. Kombiner da med senkespindler og skiver så tenker jeg du må bredde skjermene  Eller bygge baja...... Man får kjøpt skiver som ikke bygger utover... Åsså kan man (du  ) jo alltids smalne forstillinga!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #15 på: desember 21, 2009, 13:48:32 pm » |
|
Jeg tror ikke du kommer noen vei uten smalning nei. Disse har vel samme offset som lignende felger som ble laget i 5-205. Så spørsmålet er; hvorfor ikke kjøre "the real deal" som Rocket Racing med flere gjør?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #16 på: desember 21, 2009, 14:19:23 pm » |
|
Er jo real deal dette... American racing med american boltsirkel  Tenkte på noe slikt (stuk og felger, ikke den fæle fargen  )  Jeg synes disse blir tamme i forhold, fordi de ikke har nok kant. Blir litt bavianrompe... senteret henger liksom ut av felgen (sitat JHU)  
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #17 på: desember 21, 2009, 14:33:07 pm » |
|
Enig at det er bedre med kant ja...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem
    
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
|
 |
« Svar #18 på: desember 21, 2009, 15:31:25 pm » |
|
Den siste der var grym!!!! Det var det ikke noen bavianrumper eller felgsenter som henger ut av felgen osv....... 
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #19 på: desember 23, 2009, 22:03:02 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #20 på: desember 23, 2009, 22:56:19 pm » |
|
Jeg har slike på en oval. Dvs hjuloppheng og flyndre er ferdig modifisert. Mens bilen har stått urørt i noen år nå. 7x16 foran og 8,5x17 bak. Alt under orginalskjermer. Mye modde jobb. 6" smalet forstilling med VW/BMW spindler og Nissan 200sx bremser. Bak måtte det smalet IRS med borrede Porsche 914 skiver til. Og det er på kuse håret at det går  Synes dette en den ultimate "klassiske" felgen på ekstreme biler. Om det er noe halvhjertet prosjekt med luft mellom dekk og skjermkant f.eks, blir disse felgene bare feil. Var en rød type 1 på Mantorp for noen år siden. Med normal Ball-joint senk uten smaling og spindler. Så bare dumt ut. Og om noen vil ha slike. Kjøp større enn 15". Jo større de er.. Jo penere blir de. Og JS.. våkn opp. Om dette er 30år for sent. Hva er da BRM og 6 volt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #22 på: desember 23, 2009, 23:24:46 pm » |
|
Har ikke noe bilde dessverre. Men regner med den blir ferdig i løpet av de neste 15 åra 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #24 på: desember 24, 2009, 00:01:41 am » |
|
OK.. du får bitch slap'e meg på Hjul-bordet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #25 på: desember 24, 2009, 00:19:07 am » |
|
finnes det skiver til bay som Am-R hjula kan passe på eller finnes hjula i 5x112, er vel ikke så mye på markedet utenom amcar boltsirkel. fatter har 65 mustang fastback med AM-R torqh trust. lekkre hjul
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #26 på: desember 24, 2009, 00:27:08 am » |
|
Dette er jo bare dynamitt...  Utrolig viktig å ha designet som bare finnes på 7" bredde og opp... de som er til porsche ser ut som... øhh jah 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #27 på: desember 25, 2009, 13:23:31 pm » |
|
Jeg har slike på en oval. Dvs hjuloppheng og flyndre er ferdig modifisert. Mens bilen har stått urørt i noen år nå. 7x16 foran og 8,5x17 bak. Alt under orginalskjermer. Mye modde jobb. 6" smalet forstilling med VW/BMW spindler og Nissan 200sx bremser. Bak måtte det smalet IRS med borrede Porsche 914 skiver til. Og det er på kuse håret at det går  Synes dette en den ultimate "klassiske" felgen på ekstreme biler. Om det er noe halvhjertet prosjekt med luft mellom dekk og skjermkant f.eks, blir disse felgene bare feil. Var en rød type 1 på Mantorp for noen år siden. Med normal Ball-joint senk uten smaling og spindler. Så bare dumt ut. Og om noen vil ha slike. Kjøp større enn 15". Jo større de er.. Jo penere blir de. Og JS.. våkn opp. Om dette er 30år for sent. Hva er da BRM og 6 volt  Dette hørtes fett ut. Blir smal fortilling, maks senk og full pakke her også, men liker godt 15tom jeg da, selv om 17 er helt konge det også. Liker å ha litt dekk, ikke pga komforten, men looken. Har lysst på litt hotrod stuk og firestone diagonal 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
|