Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #660 på: mai 30, 2013, 01:41:36 am » |
|
Dette blir moro!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #661 på: mai 30, 2013, 09:47:10 am » |
|
Måtte filme når jeg drar rundt startern. Den er ganske så "direkte" Alt er skrudd stumt i bilen, så kjenner godt at startern går rundt  Kåååångøøøh!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #662 på: mai 30, 2013, 20:13:40 pm » |
|
Dere som stemte nei, dere blir skuffa 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #663 på: mai 30, 2013, 21:22:24 pm » |
|
Bilen har vært startet, og vil skremme vannet av dere alle om kun kort tid. Merkelig hvordan ja-siden har øket nå når det ser ut som han kommer i mål. Jeg stemte ja når det så mørkt ut, må jo tro på supermann.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #664 på: mai 30, 2013, 22:46:12 pm » |
|
Takk gutter  En video av litt rusing her: For å skape litt ny usikkerhet så er dette en liste over ting som gjenstår: Lakkering av ruteramme (får lakk i morra) Montering av frontrute Synkronisere gassere justere tenning Montere reim Sette på plass oljetrykkgiver Koble opp oljetemp. instrument. Massere bensintanken (for å få svingt) Montere skjermer, lamper og stigtrinn Montere slanger til ånding 4hjulskontroll Mont av nye håndbrekkwirer Feste passasjerstol (ikke prioritert pga manglende belte) Noe ledningsfiksing i motorrom og et siste oversyn at alle deler og bolter er festet og trukket til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #665 på: mai 31, 2013, 06:40:38 am » |
|
Småtteri!
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #666 på: mai 31, 2013, 06:43:35 am » |
|
Grattis med oppstart! Gleder meg til å se oval i breisladd på Varna 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #667 på: mai 31, 2013, 08:21:56 am » |
|
Grattis med oppstart! Gleder meg til å se oval i breisladd på Varna  Blir fiiin innkjøring...  Gammalt triks i roadracing med ny motor, var først en time på tomgang, deretter full pupp... Sikkert for å få mest mulig slitasje på kort tid, så motoren fort fikk mindre indre friksjon.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #668 på: mai 31, 2013, 09:17:10 am » |
|
En runde full gass, så en rolig runde, og så fullgass en runde, fortsett slik ut dagen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Eikstad
Supermedlem

Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #669 på: mai 31, 2013, 13:43:13 pm » |
|
Hvorfor benytter du egentlig magnettenning?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #670 på: mai 31, 2013, 17:32:20 pm » |
|
Blir litt høy tomgangkjøring i kveld og bånn jonny på banen. Da får man stempelringene til å sette seg.
Magneten henger med fra forrige motor. En annen grunn er få finanser til mer jålete tenning. Jeg er også litt spent på hvordan den fungerer på en motor med høy komp og sånn passe (100-150hk) med effekt. Jeg har fått høre mye forskjellig om magnetene av hva folk har prøvd og fått til/ikke fått til. Så jeg vil gjerne teste ut magneten først og se om den klarer å levere eller ei. Funker det ikke er det bare å finne noe nytt frem til scc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem

|
 |
« Svar #671 på: mai 31, 2013, 17:44:18 pm » |
|
Dewil, hva gjør du nå forran PC?  Skulle du ikke vært i garasjen og skru litt  imponerende at du har tid til komentere på forom også  Stå på!!! og vi sees i morgen.
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #672 på: mai 31, 2013, 20:21:29 pm » |
|
Har tlf i garasjen, så jeg får med meg alt som skjer  Startern har nettop vært ute fordi den tuller. Nektet å slå inn. Har nå smøret den opp og satt den inn igjen. Lillebror står og sliper lakk for harde livet og snart skal frontruta inn. Det blir sent i natt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #673 på: mai 31, 2013, 23:34:07 pm » |
|
Da er ovalen kjørt ut av garasjen for egen maskin. Legg merke til hvor det ikke er grus...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #674 på: juni 01, 2013, 07:39:12 am » |
|
Klaaaaar, Feeeeerdiiiiig, kjørenedpåjobbenogtafirehjulskontroll (og vekke alle sammen fra Rygge til Moss)
Gooood morgen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
billit1
Medlem

|
 |
« Svar #676 på: juni 01, 2013, 09:32:27 am » |
|
Grattis..
|
|
|
Loggført
|
VW 1300S -74 Automat Volvo 740 -89 Suzuki GSF 600n Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #677 på: juni 01, 2013, 09:43:30 am » |
|
Da er jeg hjemme igjen etter justering. Bakstillinga ble sabla bra, bortsett fra høyden og mangel på negativ camber (enn så lenge) Skal jeg rekke treffet må det bare bli sånn.
Jeg fikk prøvekjørt bilen litt hardt også. Den har godt med skyv og drar sabla bra når man får opp farta på motorn. Helt til gasserstaget på høyre gasser hoppet av :-P
Har fått problemer med simmeringer som ikke holder tett, så her må jeg gjøre noe etterhvert. På treff skal jeg og en god rundetid som er bedre enn i fjor skal jeg klare. Ellers får jeg ta det pent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem

|
 |
« Svar #678 på: juni 01, 2013, 10:15:41 am » |
|
Bra jobba! Sykt bra!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #679 på: juni 01, 2013, 23:44:44 pm » |
|
Da har jeg fått denga ovalen litt på bane. Går ganske så bra, men har en skikkelig irriterende eksoslekkasje. Fikk sladda "litt" også da, se rundt 0:40 inn i filmen, ble en laaaang sladd der gitt  Bilen er litt spennende å kjøre fort med (Les: sladder fælt) Dette er pga positiv camber (+1,26) og negativ spissing (-0,10). Har hørt litt rundt og fått noen pointers ang hjulvinkler bak(Det blir rundt -2 i camber og +0,4 spissing), så kommer nok grepet til å øke bak der, selv om det er moro å kjøre med høy "showfaktor" Skal en tur opp på banen i morgen, om det blir med boble eller ikke får vi se på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #680 på: juni 01, 2013, 23:47:36 pm » |
|
Da har jeg fått denga ovalen litt på bane. Går ganske så bra, men har en skikkelig irriterende eksoslekkasje. Fikk sladda "litt" også da, se rundt 0:40 inn i filmen, ble en laaaang sladd der gitt  Bilen er litt spennende å kjøre fort med (Les: sladder fælt) Dette er pga positiv camber (+1,26) og negativ spissing (-0,10). Har hørt litt rundt og fått noen pointers ang hjulvinkler bak(Det blir rundt -2 i camber og +0,4 spissing), så kommer nok grepet til å øke bak der, selv om det er moro å kjøre med høy "showfaktor" Skal en tur opp på banen i morgen, om det blir med boble eller ikke får vi se på. Jeg vil se og høre ovalen i aksjon, så du har å ta den med ja! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #681 på: juni 01, 2013, 23:51:45 pm » |
|
Ikke kjøre "japansk folkevogn" (Corolla) i morgen da altså 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #683 på: juni 02, 2013, 19:56:00 pm » |
|
For en helg! Deilig å få denget bilen skikkelig  Jeg har lært mye i helgen og fått kjent litt på hvordan bilen oppfører seg. Bilen er ganske kontrollerbar tross hjulvinklene bak, men mye igjen å hente på understellet. Bakstillinga har blitt skikkelig presis, men mangler som skrevet tidligere litt bedre hjulvinkler. Ønsker meg en bedre forstilling Red9 coilover-kit hadde kanskje vært fint her. Stabstag foran og bak skal på etterhvert også så fort jeg finner mer penger. I morgen skal jeg kjøre boble på jobb for første gang i år fordi jeg kan Har en oljelekkasje fra noen av støtstangrøra pga feil o-ringer. Raskeste runde på banen i år ble 47,22 som er bedre enn i fjorårets som var rundt 52sek om jeg ikke husker feil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem

|
 |
« Svar #684 på: juni 02, 2013, 23:25:19 pm » |
|
Ser at du fikk nr 14.  det er vel litt rart for det samme hadde jeg også... Hmmm nå begynner jeg å tvile på sine tider jeg fikk høre 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #685 på: juni 02, 2013, 23:28:19 pm » |
|
Hahaha xD Ikke rart at Morten sleit med å finne arket til nr 14 Mysteriet er løst
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #686 på: juni 03, 2013, 18:39:51 pm » |
|
Fikk fiklet litt med bilen etter jobb i dag. Jeg har rettet litt på forstillinga fordi bilen stod med litt høydeforskjell foran. Tromlene bak tok jeg av pga slakk og for små hull i shimsene jeg har brukt for å få på tromlene. Freset opp hullene og skrudde det hele sammen igjen. Måtte ta et bilde fra undersiden. Det ser meget bra ut med ny kasse og motor. Ikke minst ser det ryddig ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #687 på: juni 09, 2013, 12:22:37 pm » |
|
Skjer ikke stort om dagen. Hadde planer om å dra til Vestlandet neste helg for å kjøre mer på bane, men ser at det blir vanskelig å få til. Trekkvogna har streika, oljelekkasjer må utbedres, eksos skal tettes og understell skal justeres. Jeg startet i dag med å se på oljelekkasjen, ikke noen store overraskelser her. Jeg har (med vilje) "glemt" O-ringene under vippestellet og låseklipset til støtstangrøra. Sånn er det når man har dårlig tid Så neste på agendaen er å demontere vippeverket, handle inn Porsche justeringsskruer (de har slikt på lager borti gata) og få på nye O-ringer til støtstangrøra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #688 på: juni 09, 2013, 17:56:37 pm » |
|
Så, når man først venter på motordeler kan man fikle litt med andre ting. Tok ut frontruta for å sette på chromlista igjen. Her er vi klare for å sette inn rute igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #689 på: juni 09, 2013, 19:27:12 pm » |
|
Hvis du fortsatt har original rute, pass på å få det herda området foran føreren 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|