mai 04, 2025, 10:40:40 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
1300 - 1302 - 1303
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: 1300 - 1302 - 1303 (Lest 2865 ganger)
woofer
Medlem
Innlegg: 131
Bosted: Sandnessjøen
1300 - 1302 - 1303
«
på:
januar 07, 2010, 18:50:07 pm »
jeg er ganske ny med bobler, og lurer på hva som er forskjellen på 1300 - 1302 - 1303??
Loggført
Boble 71mod automatic
ytre helgeland motor klubb
www.yhmk.tk
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #1 på:
januar 07, 2010, 19:04:36 pm »
1300 bobblene kom vell fra 66 og opp til 70, og har en 1300 Singelport motor og trommelbremser rundt hele! og en sving aksel bakstilling
1302 bobblene starter fra 71 til 73 tror jeg og er utstyrt orginalt med polstret dashbord dobbelportet 1300, Mcpherson forstilling, og IRS bakstilling. 1302Sen har derimot en 1600 motor og skivebremser foran!
1303 bobblene er fra 73-79? tror jeg, og har en buet frontrute og ett større og litt anerledes dashbord, ifht både 1300 og 1302 bobblene. 1303en har skiver foran(usikker om de har bak) og en 1600 motor.
03en har også Mcpherson Forstilling og IRS bakstilling!
Dette var noe av det jeg kom på, men sikkert andre som kan legge til no, og korrigere meg om jeg tar feil!
Loggført
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970
Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #2 på:
januar 07, 2010, 19:50:32 pm »
Ingen Bobler ble levert fra fabrikk med skivebremser bak. Ellers burde dette stemme tålelig bra, ja.
1302 og 1303 er altså en modellbetegnelse som først og fremst har med den helt nye nesa, forstillingen og bakakselen å gjøre - disse kunne leveres med både 1200, 1300 og 1600-motorer, med henholdsvis 34, 44 og 50 HK. De fleste har 1600-motor.
1300 er typisk 60-tallsboblene med 1300-motor, da med 40 HK.
Loggført
Pitt
Supermedlem
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #3 på:
januar 07, 2010, 21:28:05 pm »
03n Slutta å produseres i 75 ! Caben gikk til 79 !
Pittn
Loggført
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #4 på:
januar 07, 2010, 22:49:12 pm »
Klikk på linken for mer info om 1302:
http://www.1302super.com/
Loggført
woofer
Medlem
Innlegg: 131
Bosted: Sandnessjøen
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #5 på:
januar 08, 2010, 01:56:50 am »
ok. jeg har en 71mod, da er det en 1302 sier dere?
Loggført
Boble 71mod automatic
ytre helgeland motor klubb
www.yhmk.tk
Magnus LH
Seniormedlem
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #6 på:
januar 08, 2010, 02:05:57 am »
Ja, du har en 1302.
Men ikke fordi det er en 71 modell, men på grunn av det som tidligere har blitt nevnt.
Finnes 71 modell 1300 også..
M.
Sitat fra: woofer på januar 08, 2010, 01:56:50 am
ok. jeg har en 71mod, da er det en 1302 sier dere?
Loggført
1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel
Panelen Kjell
nk
Supermedlem
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #7 på:
januar 08, 2010, 11:56:49 am »
Må ikke glemme 1200 modellene som gikk til Desember 1977
Loggført
tlf: 40843606
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
Sv: 1300 - 1302 - 1303
«
Svar #8 på:
januar 08, 2010, 12:43:13 pm »
Og så den beste av 70-tallsboblene. 1300S med skiver foran, 1600 motor og girkasse med fin utveksling
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...