BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #90 på: mai 26, 2010, 14:15:52 pm » |
|
Lekkert!
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #91 på: september 13, 2010, 20:14:39 pm » |
|
Har nå kjørt en del med bilen i sommer og motoren fungerer meget bra Har nå montert temp.måler for eksosen og lurer på hvor varm eksosen skal være på en sugemotor? Har 750 grade med full gass. Er det mye? Lamda på ca 13.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
64notch
Medlem
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #92 på: september 21, 2010, 15:46:28 pm » |
|
Kan bekrefte etter en testtur (vel å merke i passasjersete) at motor fungerer meget bra! Går som en klokke ved normal kjøring, men skifter karakter til «illsint» når turtallet passerer 4000 Blir spennende å se bremseresultatene. Takk for turen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #93 på: november 12, 2010, 15:00:41 pm » |
|
Det ble ikke noe bremsing av motoren i år, forde jeg fikk problemer med sluring(olje på clutchen) Har nå byttet simmering på motor og gir. Har brukt org.type1 vifte, men har må kjøpt en Gene Berg sveist vifte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #94 på: november 12, 2010, 15:09:34 pm » |
|
Hubbene bak er org. type3, disse er utslitt i splines og blir erstatter med noen nye Chromoly hubs fra ISP WEST.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #95 på: mars 23, 2011, 11:48:40 am » |
|
Har nå vært ute og kjørt med bilen, det var herlig og høre forgasserbrøl igjen Desverre gikk det et drivaksel ledd og bilen måtte taues hjem igjen.
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2011, 11:50:39 am av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #96 på: mars 23, 2011, 20:53:19 pm » |
|
At den drar sund en drivaksel er vel strengt tatt et godt tegn
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #97 på: mars 24, 2011, 20:41:36 pm » |
|
Det er jo det Skal prøve med et nytt type1 ledd og hvis ikke det holder må jeg nok sette på t2 ledd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #98 på: mars 25, 2011, 00:20:58 am » |
|
At den drar sund en drivaksel er vel strengt tatt et godt tegn Helt enig, men igjen ser jeg at det er mye som følger med når effekten økes så mye som her. Jeg har også fått slarkne splines med 115hk, men resten har holdt. Blir spennende å få målt effekten ja
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #99 på: august 15, 2011, 21:42:37 pm » |
|
Nå er bilen klar til SCC, det skal bli gøy og prøve den på stripen for først gang. Her er en film fra en test tur.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #100 på: august 16, 2011, 09:04:15 am » |
|
Her er en film fra revebanen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #101 på: august 16, 2011, 09:38:38 am » |
|
Det der så gøy ut! Må prøve å få sett litt nærmere på dette på scc. skal bygge en Type4 selv snart.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #102 på: august 16, 2011, 12:15:16 pm » |
|
Den hørtes turtallsvillig ut. Bra respons. Herlig lyd. Gleder meg til å se den på lørdag.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #103 på: august 16, 2011, 12:39:48 pm » |
|
Den er Turtallsvillig På filmen fra revebanenen er jeg oppe i 8500 rpm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #104 på: august 16, 2011, 13:02:20 pm » |
|
Jeg synes og det var moro å gire på 6.500 - 7.000 men prøver å venne meg av det.. (dyrt) Har satt mekanisk sperre på 5400 på den nye motoren..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #105 på: august 16, 2011, 13:49:31 pm » |
|
Så bra at du har fått gang på bilen igjen.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #106 på: august 16, 2011, 13:59:41 pm » |
|
Den er Turtallsvillig På filmen fra revebanenen er jeg oppe i 8500 rpm Bra! Jeg tror du tjener mye ved å ikke gire til 4de på Gardermoen. De heftigste NA bilene har samme R/P som deg og 1.34 4de gir som igjen betyr at de med 26" dekk går over mål med 8000 - 8400 omdr. Ditt 3de gir er vel 1.26 såvidt jeg husker.
|
|
« Siste redigering: august 16, 2011, 14:01:42 pm av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #107 på: august 16, 2011, 20:42:58 pm » |
|
Jeg var ganske sikker på at jeg måtte bruke 4giret, men når jeg ser på denne tabellen så har du nok rett. http://www.csp-shop.com/cshop/technik/getriebeberechnung6.phpTransmission Ratio Chart Differential Ratio: 3.88 4th Gear: 0.82 Tyre: 225 / 40 R 16 Gear 1000 1500 2000 2500 3000 3500 4000 4500 5000 5500 6000 6500 7000 7500 8000 1. 8 11 15 19 23 26 30 34 38 41 45 49 53 57 60 2. 14 21 28 35 41 48 55 62 69 76 83 90 97 104 111 3. 23 34 45 57 68 79 90 102 113 124 136 147 158 170 181 4. 35 52 69 87 104 122 139 156 174 191 208 226 243 - - Values in km/h per 1/min
|
|
« Siste redigering: august 16, 2011, 21:21:44 pm av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #108 på: september 08, 2011, 09:16:25 am » |
|
Her er en film fra mitt beste drag på SCC 2011. Tiden ble 13.354 og 168.62kmt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #109 på: september 08, 2011, 09:29:57 am » |
|
Bra!
Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?
BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #110 på: september 08, 2011, 09:37:30 am » |
|
60ft var 2,040 på det siste draget.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #111 på: september 08, 2011, 09:40:11 am » |
|
60ft var 2,040 på det siste draget.
Det sier det meste om potensialet i bilen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #112 på: september 08, 2011, 09:50:17 am » |
|
Til neste år skal det bli en lav 12 sek.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #113 på: september 08, 2011, 10:18:18 am » |
|
Til neste år skal det bli en lav 12 sek. Bra holdning! :-D *liker*
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #114 på: september 08, 2011, 10:53:31 am » |
|
Bra!
Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?
BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #115 på: september 08, 2011, 11:13:26 am » |
|
Bra!
Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?
BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder... Du klarer nokså enkelt å knekke en originalkasse med en original 1600 motor hvis du ønsker så det å tro at en original kasse holder med 200hk er nokså optimistisk. Men ja, den holder en stund hvis du er forsiktig. Den holder enda lengre hvis du kjører med vanlige dekk. Og enda bedre igjen hvis du har bra oppheng og kan stramme opp bilen de gangene du føler at du vil gi gass fra 0 MEN den vil ryke til slutt. Den enkle versjonen: det er du som bestemmer hvor lenge originalkassen holder. BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #116 på: september 08, 2011, 12:33:21 pm » |
|
Bra!
Det går virkelig unna og du viser at det går ann å bruke en original kasse hvis man er litt forsiktig. Husker du 60ft din på 13.3 draget?
BB
Har lest hele tråden, men ser ikke noe om kasse. Er det original kasse? Jeg havner sikkert på 200hk med 1915 turbo, og "hub`ene" mine er kerscher sine skivebremser, så får håpe de holder.. Men utenom forsterket oppheng og clutch, har jeg en braziliansk 1998 IRS kasse montert som jeg ikke har prøvd enda. Derfor er jeg veldig interressert i om en originalkasse holder... Ja det er en org.kasse nr.AT16073 det eneste jeg har gjort er og monter superdiff. Har ikke hatt noe problemer med kassen, men jeg har knekt to drivledd. Så til neste år blir det nok en busskasse og drivledd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #117 på: september 08, 2011, 19:45:03 pm » |
|
Det der var noe helt spesielt... Om det var lyden eller draget vet jeg ikke, men gåsehuden meldte seg.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #118 på: september 08, 2011, 21:31:38 pm » |
|
en sånn motor vil jeg ha i lille lilla når jeg blir stor.sykt tøft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #119 på: september 08, 2011, 23:29:21 pm » |
|
kuuult hvor høyt i turtall drar denne ?? 8000+??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|