sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« på: januar 29, 2010, 17:25:29 pm » |
|
Trenger ny pakning til bakluka da jeg mistenker at det er der eksosen kommer inn og går videre i vifta til motoren som gjør at karbinen blir fylt med eksos. Hvilken er det jeg trenger? 16 Engine lid seal, 8/71-79 [211-827-711/C /] Eller 17 Locker door seal, pick-up [261-829-571] Pick-up locker door seal  
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #1 på: januar 29, 2010, 17:33:15 pm » |
|
100 prosent sikker på at varmepottene ikke er gåene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #2 på: januar 29, 2010, 17:38:09 pm » |
|
100 prosent sikker på at varmepottene ikke er gåene?
nei ikke 100% Men varmepottene er tette, det jeg ikke vet er om det kan være hull i eksosen som går inni varmepotta, er det sansynlig?
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: januar 29, 2010, 17:57:49 pm » |
|
PM til deg!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Håkon88
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #4 på: januar 29, 2010, 17:58:53 pm » |
|
det kan være en årsak det ja
|
|
|
Loggført
|
-1954 Vw boble
#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600 #1965 Vw boble 1200 #1966 Vw boble 1600 #1973 Vw boble 1600 #1965 Vw notchback 1500 #1965 Vw pickup #1976 Vw transporter
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #5 på: januar 29, 2010, 18:08:18 pm » |
|
100 prosent sikker på at varmepottene ikke er gåene?
nei ikke 100% Men varmepottene er tette, det jeg ikke vet er om det kan være hull i eksosen som går inni varmepotta, er det sansynlig? Ja, det kan skje. Spesielt akkurat der eksosrøret går inn og ut av kappa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #6 på: januar 29, 2010, 18:09:24 pm » |
|
Nr 16. er til bakluken, Nr 17. er til lasteluken på siden av en singelkabin.
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: januar 29, 2010, 19:14:50 pm » |
|
Er nok ikkje pakningen rundt motorluka som er feilen ivertfall!!
Det er heller varmepottene eller røyrene inn til bilen som er kaputt, mest sannsynleg.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
    
Innlegg: 1043
Bosted: Skien
Rolf T. Kastenwagen
|
 |
« Svar #8 på: januar 29, 2010, 21:25:26 pm » |
|
Sjekk røret som går under bilen fra varmepottene. Røret er isolert, hvis du tar av isolasjonen kan du sjekke om det er rusthull. Sjekk også på toppen av røret.
|
|
|
Loggført
|
VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #9 på: januar 29, 2010, 22:22:22 pm » |
|
Sjekk røret som går under bilen fra varmepottene. Røret er isolert, hvis du tar av isolasjonen kan du sjekke om det er rusthull. Sjekk også på toppen av røret.
 vis det er denne så er det i såfall ingenisolasjon på min :p
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #10 på: januar 30, 2010, 14:41:55 pm » |
|
skal ikke være noe isolasjon rundt de røra der.Du må sjekke den pakningen som sitter rundt motoren,den er lagd av en slaks skumgummi den må være tett sjekk og att det er tett mellom de bakre deksler der vifta drar luft og så bør du ha ordentlig enderør på potta.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #11 på: januar 30, 2010, 15:11:37 pm » |
|
skal ikke være noe isolasjon rundt de røra der.Du må sjekke den pakningen som sitter rundt motoren,den er lagd av en slaks skumgummi den må være tett sjekk og att det er tett mellom de bakre deksler der vifta drar luft og så bør du ha ordentlig enderør på potta.
PM! =)
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #12 på: januar 30, 2010, 19:21:21 pm » |
|
ser på bildene att du har rett enderør  pm 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #13 på: januar 30, 2010, 19:24:58 pm » |
|
er det eksos som kommer inn? har opplevd att det har lekke olje ned og inn pottene så når de blir varme så begynner oljen å ryke/dampe kan oppleves som eksos det og.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sveinongen
Seniormedlem
   
Innlegg: 287
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #14 på: januar 30, 2010, 20:24:23 pm » |
|
er det eksos som kommer inn? har opplevd att det har lekke olje ned og inn pottene så når de blir varme så begynner oljen å ryke/dampe kan oppleves som eksos det og.
ja det er definitift eksos :p
|
|
|
Loggført
|
14 Lexus IS300h 01 Audi A6 2.4 Quattro 75 Dobbelkabiner 2.0L CJ motor 08 Ford Connect 93 Golf 1.6l 93 Golf 3 VR6 06 Lexus IS220d 96 Golf 3 2.0l 
|
|
|
|