mai 06, 2025, 09:42:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: motoren bremser(holder igjen) ved full gass?  (Lest 3336 ganger)
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« på: februar 08, 2010, 19:08:07 pm »

Hallo jeg har kjøpt ei boble 66mod som har stått i ca 10år.fikk fort start men motoren holder igjen på full gass.det er en 1600 motor som sitter i.Kan sikkert være kjempemasse som er feil men lurer på innspill å klassiske feil.
har justert litt tenning å rengjort forgasser kikket over stifter.vil jeg høre det godt om en ventil henger eller er trang?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: februar 08, 2010, 19:11:04 pm »

Luftfilter tett?
Da vil den få nok luft ved lavt turtall, og for lite ved høyt? Prøv uten?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #2 på: februar 08, 2010, 19:17:41 pm »

har tatt av filter uten endring i gange!....
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: februar 08, 2010, 19:20:17 pm »

Virker det som den gjerne ikke får bensin? Har du et sånt gjennomsiktig bensinfilter, trår du bånngass til motoren fusker, slår av tenninga brått og ser om det er bensin i filteret..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #4 på: februar 08, 2010, 19:32:35 pm »

har sånn gjennomsiktig filter ja å når jeg gir den full gass så minker det ikke der så tror nok bensintrykket er bra,men den går akkurat som om den ikke får nok på full gass ja....
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #5 på: februar 08, 2010, 19:36:28 pm »

du får ikke forgasser ising da?  prøv med kondens fjerner på tanken
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #6 på: februar 08, 2010, 19:46:28 pm »

jeg har den stående i oppvarmet garasje å gangen er lik.....men ellers på røros så kunne nok det ha vært et typisk fenomen ja:D.....kan det være en ventil som henger?
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #7 på: februar 08, 2010, 20:05:20 pm »

kan det være vacumklokka på fordeler som ikke funker å ikke gir mer fortenning ved gasspådrag?
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #8 på: februar 08, 2010, 20:40:47 pm »

Har du ikke prøvd den på veien?  for ellers så er det ventilflyt .... får det når du ruser opp disse Glad tåler ikke så mye turtall Glad
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #9 på: februar 08, 2010, 21:35:04 pm »

joda har prøvd den på veien kjørte den akkurat på eu kontroll nå...vil den få ventilflyt uansett da?å på hvilket turtall er det normalt at dette skjer?....kan enn ikke gjøre noe med det?....var ikke vacumklokke ihvertfall!...
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #10 på: februar 08, 2010, 21:40:11 pm »

Ville sjekket tenninga opp og ned og i mente....Får den nok bensin og luft er det ofte dette...har den stått i 10 år ville eg nok plukka gasser og....
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #11 på: februar 08, 2010, 21:53:20 pm »

okay skal kjøpe nye tenningsdeler så prøve å justere mer!!har demontert gasser å blåst ren å satt sammen igjen.ser ikke ut på pluggene som om den skal få for lite bensin heller.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: februar 09, 2010, 08:38:50 am »

Jeg girer på 6500, men tror gjerne en original bør stoppe på 5500?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #13 på: februar 10, 2010, 18:46:46 pm »

okay takker jeg skal sjekke ut hvilket turtall den dauer ut på!
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #14 på: februar 10, 2010, 21:02:53 pm »

Original T1 motor har gjort det meste når den passerer 4500 - 5000 rpm. Kan hende den får for lite bensin hvis den "holder" igjen. Tett sil i bensinpumpa?
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #15 på: februar 10, 2010, 21:40:42 pm »

prøvde å tømme i mer bensin i gasseren når den begynner sånn men fikk ikke noe resultat av dette heller,men tenkte å måle bensintrykket alikevel!
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #16 på: februar 10, 2010, 22:25:29 pm »

Har du sjekka for falsk luft?
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #17 på: februar 13, 2010, 15:53:11 pm »

har sjekket for falsk luft,har glassblåst plugger å justert blanding å tenning i hue å ræva.... Hæ,hva er blandigsskruens grunninnstilling mon tru?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #18 på: februar 13, 2010, 21:51:35 pm »

http://www.srvwk.com/e107_files/public/1235937194_3_FT0_forgasserjustering_34pict-3.pdf
Loggført

1974 Type 13GT03
1967 Type 365
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1972 Type 365

Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!