mai 04, 2025, 19:01:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 911 2,0 delemotor/restaureringsobj. med en del deler  (Lest 1894 ganger)
Eirikoyg
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Ålgård


Vis profil

« på: februar 16, 2010, 21:58:18 pm »

Jeg selger unna en porsche 911 2,0t (t står ikke for turbo  Glad)

Står en del info i annonsen.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20973843

Glemte å skrive at jeg ikke har historien på motoren og vet ikke km. standen.

Er bare å skrike ut om dere har noen innspill, spørsmål eller bud Blunker

Mvh. Eirik Øygarden
Mob. 93024817
« Siste redigering: februar 16, 2010, 22:48:26 pm av Eirikoyg » Loggført

- VW Beach Buggy 1967 - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12775.msg132001.html#new
- Audi V8 1991, Quattro
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #1 på: februar 16, 2010, 22:01:17 pm »

åååå den fikk jeg lyst på, hvor mange hk er det på den og vet du om man må kappe ut branveggen for å få den inn. eller bare å restaurere og bolte på ?
Loggført
Eirikoyg
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Ålgård


Vis profil

« Svar #2 på: februar 16, 2010, 22:42:30 pm »

Denne motoren yter 130 hk. originalt.

Akkurat hva som må til for å få motoren inn i en boble har jeg ikke helt oversikt over. Det er det nok andre som kan svare på, men Porsche "flat-six" er jo montert i bobler og busser mange ganger.
Jeg kan ta noen mål på motoren i morgen. Kanskje det hjelper litt  Blunker

Ellers vil jeg presisere som jeg skrev i annonsen at jeg ikke har oversikt over hva som må til for å få denne motoren i orden. Av deler som mangler er jo fordeler, tennkabler, coil, noen deler for å få til gasswire, bensintilførsel, vifte/dynamo (jeg har en 11-bladers liggende, men i utgangspunktet blir denne lagret til en fremtidig vw-motor) og el. nett (det er en smal sak på disse gamle motorene). Hvis det er noen vitale deler jeg har glemt å nevne her eller i annonsen så er det flott om noen skriker ut!

Jeg kan også nevne at jeg er interessert i masse boble deler. Trenger mye oppgraderingsdeler til understellet som puma forstilling, IRS bakstilling, justerbare dempere, bremser, felger (spesielt ATS) osv... trenger en del VDO instrumenter... Du kan egentlig bare skrike ut om du har noe spennende til Boble Glad
Loggført

- VW Beach Buggy 1967 - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12775.msg132001.html#new
- Audi V8 1991, Quattro
Eirikoyg
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Ålgård


Vis profil

« Svar #3 på: februar 17, 2010, 20:33:46 pm »

Nå er motoren reservert til Røed inntil videre  Blunker
Loggført

- VW Beach Buggy 1967 - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12775.msg132001.html#new
- Audi V8 1991, Quattro
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #4 på: februar 17, 2010, 20:52:47 pm »

åååå den fikk jeg lyst på, hvor mange hk er det på den og vet du om man må kappe ut branveggen for å få den inn. eller bare å restaurere og bolte på ?

Passer ikke i boble hvis ikke bobla  er forlenga nesten en halv meter !! Å hvis du ikke vet bedre enn at du tror branneveggen må kappes så må du styre unna å prøve å sette sånn motor i bobla di ! Gliser

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #5 på: februar 28, 2010, 22:54:00 pm »

nei ble nye felger i stede så ikke reservere den Blunker
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 28, 2010, 23:07:35 pm »

En av to ting kan ikke stemme med motoren her...  , enten er den ikke fra 1965, eller så er det ikke en "T"-motor. "T"-motoren var en motor som kom i 1967 i en "billig"-utgave som hadde 110 hk. Hvis motoren ER fra 1965, så er den en 911 "L"-motor som har 130 hk. Selv om det kun skiller 20 hk på disse motorene, så skiller det en del angående teknisk...
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mars 01, 2010, 21:31:35 pm »

110, 125, 130 uansett dette er real stuff, bare gassere er verdt prisen.(for en som driver med gammal porsche)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!