vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« på: mars 08, 2010, 21:47:43 pm » |
|
Jeg vurderer å bestille setetrekk fra WW, åssen erfaringer har folk med hensyn til leveingstider, kvalitet osv?
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
herulf
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: mars 08, 2010, 22:13:36 pm » |
|
Kjempe bra..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #2 på: mars 08, 2010, 22:23:37 pm » |
|
Kjempe bra.. [/quote
Betryggende:) Og i dag kom fordelerlokket og girkasseutkappet til heder og verdighet!!
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: mars 09, 2010, 09:27:53 am » |
|
Du kan oppleve at de ber om scannet kopi av førerkort o.l. for å bekrefte at navn stemmer med kredittkort. Dette er det flere firma "over there" som krever og det er helt normalt.
Jeg kjøpte en del deler der i fjor og var strålende fornøyd.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
boble54
Seniormedlem

|
 |
« Svar #4 på: mars 09, 2010, 11:20:52 am » |
|
Jeg har besøkt WW i 2 ganger. (2006,2008)Kjempefornøyd med service og deler.  Ved første besøk fikk vi full omvisning av hele anlegget. Har også inntrykk av at deler ekspederes samme dag som ordren kommer inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: mars 09, 2010, 15:30:01 pm » |
|
Du kan oppleve at de ber om scannet kopi av førerkort o.l. for å bekrefte at navn stemmer med kredittkort. Dette er det flere firma "over there" som krever og det er helt normalt.
Jeg kjøpte en del deler der i fjor og var strålende fornøyd.
Tok bilde av Førerkort + bankkort med div. sensur av f.dato. Det gikk bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem

Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #6 på: mars 09, 2010, 15:54:47 pm » |
|
Bestillte deler fra de klokken 1700 i går, klokken 0200 i natt hadde pakken forlatt California og var på vei mot Europa Går alt greit kan jeg montere delene i helgen
Bestill i vei, ingenting å lure på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
66 Cab
Supermedlem

Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #7 på: mars 09, 2010, 19:40:25 pm » |
|
Meen, jeg la varer for 71$ i handle kurven og frakten jeg fikk da var på 76,65$. Var jo litt stiv frakt dette da, eller er det sånn at man får flere alternativer når en ha sendt kopi av legg etc?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: mars 10, 2010, 09:15:13 am » |
|
Du kan jo registrere deg hos jetcarrier / Magnum og få varene sendt til en postboksadresse i USA, mulig det er billigere. Bruk søkefunksjonen her inne dersom du ikke vet hva dette er.
Frakten fra USA er generellt ganske dyr. Dette er noe som gjør at jeg kjøper mer deler hver gang jeg handler da frakten da utjevner seg jo mer en kjøper.
Billigste alternativet er USPS (postkontoret i usa). DHL, UPS og liknende er mye dyrere. Tror WolksWest kun bruker et av de dyreste alternativene da de har bedre tracking på pakkene.
Dyreste fly frakten jeg har betalt fra USA var rett i underkant av $300. Men dette var for komplett skivebremsesett inkl spindler, dette var USPS. Denne pakken veide sikkert 30 kg.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #9 på: mars 10, 2010, 09:21:31 am » |
|
Meen, jeg la varer for 71$ i handle kurven og frakten jeg fikk da var på 76,65$. Var jo litt stiv frakt dette da, eller er det sånn at man får flere alternativer når en ha sendt kopi av legg etc?
Deler på utenlandske nettsteder ser ofte billigere ut enn de er hvis man ikke regner med frakt, tollbehandling og moms. Har du sjekket pris hos Unneberg? Alt er ikke billigere i USA 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #10 på: mars 10, 2010, 10:00:00 am » |
|
Jeg har handlet masse hos WW. Kun fordi de leverer den beste kvaliteten på gummideler og endel annet jeg har trengt. Og de som selger WW i Norge har så store påslag, forståelig nok, at det helt klart lønner seg, om vi snakker litt volum.
Når WW er tom for en vare, så er de ofte tom veldig lenge, siden de produserer mye av dette selv. De er lynraske på leveringer, men veldig dyre på frakt, sammenlignet med mange andre jeg har handlet med i US.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
ole-mog
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: mars 10, 2010, 10:02:30 am » |
|
Har kun handlet der en gang, og er veldig fornøyd. Bare å handle. 
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #12 på: mars 10, 2010, 10:07:07 am » |
|
De er bæst på kvalitet etter VW tyskland  på gummi deler da.deler til oval og splitt er megert flink på. De sender normalt bare med Fedex.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #13 på: mars 10, 2010, 10:14:17 am » |
|
De er bæst på kvalitet etter VW tyskland  Ja, og VW har mye igjen i sortimentet til bilene vi driver med 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #14 på: mars 10, 2010, 11:21:39 am » |
|
Husk på momsen som blir krevd inn - leeenge etter at du har glemt hva du bestillte. Det er mva. av totalsummen - og det blir ofte litt.
Om du bare skal ha litt, hadde jeg heller handlet med en av de norske forhandlerene.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: mars 10, 2010, 14:23:23 pm » |
|
Rart at alle "ønsker andres erfaringer med kjøp i utlandet" tråder alltid ender med anbefalinger om å kjøpe her i landet.
Alle som skal handle fra utlandet vet vel at 25% moms + et gebyr blir lagt til prisen på det du kjøper. Dersom regningen på utlagt mva fra fraktselskapet kommer som en overaskelse etter du har fått varene så skjønner jeg ikke det.
Jeg kjøper mye i norge, men mest i utlandet. Prisene på deler i USA er ofte 1/2 pris av her på berget, selv når frakt og moms er lagt på.
Er enig i utsagnet om at dersom du bare skal ha litt så svarer det seg å handle i Norge, men du skal heller ikke kjøpe så veldig mye før utlandet frister.
|
|
« Siste redigering: mars 10, 2010, 14:25:48 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)
|
 |
« Svar #16 på: mars 10, 2010, 15:25:03 pm » |
|
Det er vel kansje greit å støtte våre Norske forhandlere også. Hvis alle handler fra utlandet blir det fort kroken på døra hos våre Norske forhandlere. Mvh Alf 
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Splitboy
|
 |
« Svar #17 på: mars 10, 2010, 16:50:17 pm » |
|
Er også forøyd med både kvalitet og leveransetid fra WW.
Jeg handler både her hjemme og på nett, avhengig av hva jeg skal ha.
I tillegg til tidligere nevnte moms og frakt så vær obs på at UPS som eksempel (brukes av cip1.com i hvert fall) i tillegg tar seg betalt 30 kr for hver linje i fakturaen om du er over en ”standardfaktura” som ikke er så stor. De kaller det ”complex entry” og kostet meg 700 kroner ekstra forrige gang…..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #18 på: mars 10, 2010, 18:54:18 pm » |
|
Da er bestillingen sendt. Lever i troen på at amerikanera er kjappe i leveringen og kvaliteten innfrir. Ulempen med norske leverandører fra ex TMI er lang leveringstid:( Siden deadline er 24.4 må jeg over dammen etter deler. Så lenge det er lagervarer skal jeg ikke snakke stygt om f.eks HotShop! Tenningsdeler kom etter noen få dager:)
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #19 på: mars 12, 2010, 17:43:06 pm » |
|
Det er vel kansje greit å støtte våre Norske forhandlere også. Hvis alle handler fra utlandet blir det fort kroken på døra hos våre Norske forhandlere. Mvh Alf  Ja, dette hadde du nok friskt i minne når vi gjorde vår fellesbestilling fra WW i fjor 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|