mai 06, 2025, 07:39:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Truckgaffel gj. oljeslanger??? Oljetrykket forsvant ... LØST!!!!  (Lest 2301 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: mars 22, 2010, 20:34:46 pm »

Var på et møte i kveld, og startet opp bobla for å kjøre hjem. Hadde kjørt 500m når oljelampa kom på og oljetrykket sto på 0.
Det var midt i rundkjøringen, og jeg hadde fyllt og peilet olje for to dager siden. (Og min motor tar 6,5 liter olje)
Så jeg slo av motor, og trillet inn på bensinstasjon som heldigvis lå rett ved siden av..
Gikk bak og sjekket oljetrykksmåler, tørr og fin.
Kikket under bakskjermen på HP1 oljefilteret, der rant det ut kraftig med olje.
Ringte NAF, og når jeg fikk bilen opp i hodehøyde, så jeg at nedre del av karrosseriplata (Under støtfangerfeste)var klemt inn og opp av noe som liknet på gaffelen på en truck.
Og for å komme inn til karrosseriet akkurat der, må du gjennom oljeslanger og filter.
Skal kikke på det skikkelig om et par dager, og da skal jeg ta bilder.
Håper motor kom i fra det uten skade. Hvor mye skal til for å ødelegge motor uten oljetrykk?
(Og hvordan i all verden har noen kommet til der med en gaffeltruck?... Hmm.. Øyerulling)
« Siste redigering: mars 25, 2010, 22:07:47 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Joachim
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #1 på: mars 22, 2010, 22:04:52 pm »

min nybygde motor gikk akuratt 7 min uten oljetrykk, før den skar seg.. : /
Loggført

Vovlo 940 turbo Osteaktig
1958 boble (Prosjekt lekebil)
1967 boble
1967 boble 1500      
1968 Variant
1969 Buss
1974 " Porsche boble"
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #2 på: mars 22, 2010, 23:35:05 pm »

Du har ikke rygget på noe da?

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mars 23, 2010, 07:49:41 am »

Rygget på noe blir vanskelig, da måtte bakskjermen og eksos demonteres, rygge på noe og montere igjen.
Jeg kan ha sladdet sidelengs inn i en truck eller noe annet flatt og hardt i 20cm høyde, men kommer ikke på noe i farta...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 23, 2010, 13:12:40 pm »

min nybygde motor gikk akuratt 7 min uten oljetrykk, før den skar seg.. : /
Huff. det hørtes trist ut.. hva var årsaken?
Jeg tror jeg legger oljetrykk signalet over et rele som legger tenning til jord... Over en fjærbelasta bypass bryter ved start..
Var flaks jeg så min oljelampe med en gang.. Ofte kjører jeg med henda på rattet sånn vi ikke lærte på sjåførskolen...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: mars 23, 2010, 13:18:40 pm »

Jammen meg uheldig du.... håper veivlagerne har hatt smøring hele tiden.

Jeg har fått laget stålomspunnede pressede tess slanger til min så den skal tåle en og annen gaffeltruck, selv om det nok var varmen fra eksosen jeg egentlig tenkte på når jeg brukte så mye penger på 2 slanger.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: mars 25, 2010, 22:11:46 pm »

(Kremt..) ehh nå har det seg sånn at feilen er funnet og fikset. Glad
Hvordan det var med truckgaffel? ehh..  ::)nei altså.. karrosseriet var visst likt på andre siden Øyerulling, så det er i orden...
Og oljeslangene som var ødelagte? ehh.. Tvilende de var hele når jeg hadd fått tørket av oljeskorpen...
Og oljelekkasjen som gjorde at alt trykket forsvant? ehh..  Hemmeligpakningen til filteret var i klem
Hæ? Pakningen til det h?+\*¨@£ filteret lå ikke i sporet! Sjokkert
Så nå er alt i orden, motor var heller ikke tom, fylte på en liter, og motoren tar 6,5 liter.
Setter meg i bobla nå og kjører for leie en film for deler av det jeg sparte på ny motor. Blunker
Et kjapt regnestykket viser at jeg kan ha filmen 3 år for lenge, betale straffegebyr på 50.-/dag og allikevel gå i pluss  Gliser
« Siste redigering: mars 25, 2010, 22:23:28 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 25, 2010, 22:32:30 pm »

Godt å høre at det ordnet seg. Utrolig hva gaffeltrucker og dårlige oljeslanger kan gjøre med en stakkar Gliser
Sjekker oljefilterpakningen neste gang du bytter filter nå da. Dårlig deal er det også når den gamle pakningen sitter igjen på motoren og man skrur på nytt filter...

God kveld og kos deg med filmen! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #8 på: mars 27, 2010, 19:55:38 pm »

Jammen glad jeg ikke har annet silen i bunnpanna å tenke på. Fra den pakninga skal det jo dryppe litt har jeg hørt. Det kalles heller ikke for å lekke olje, men for å markere revir Blunker
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mars 27, 2010, 20:48:02 pm »

Markere revir? Da jeg eier jeg en Statoil stasjon. Tror det ble en SFT sak...  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!