mai 05, 2025, 18:45:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken ventiljustering er å anbefale ?  (Lest 3279 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: mars 22, 2010, 22:33:19 pm »

Fant to metoder å stille inn ventiler på .

Metode 1 :       
Metode 2 :       

Hvem er å anbefale?, men ang. den første versjonen : TDC kan vel ikke være for sylinder 1 siden eksos og innsug ikke har klaring, mens de har det i metode 2 .......?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 22, 2010, 22:40:36 pm »

Juster etter vekslemetoden. Når ventilene veksler på syl1- juster på syl3. Veksling syl1-juster syl3. Samme metode på syl 2 og 4.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 22, 2010, 23:50:04 pm »

Den skjønte jeg ikke helt ... Tvilende
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 26, 2010, 21:40:54 pm »

noen anbefalinger--- ?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 26, 2010, 22:44:55 pm »

Hei.
Jeg har brukt metoden der du setter motoren i tdc posisjon, og justerer sylinder nr 1. Så turner du motoren 180 grader og tar nr 2. så turner du 180 grader til og tar nr 3, og så 180 grader til, og justerer nr 4.
Dette er en veldig enkel og grei metode..
Petter'n.
Loggført

bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 27, 2010, 00:13:29 am »

det blir nok den metoden, men hvis du / dere har sett på metode 1 , så har han også satt på tdc, men det kan ikke være for syl 1 siden kun 1(første) ventil på høyre side er åpen....
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #6 på: mars 27, 2010, 01:36:39 am »

Som H-MEK sier. Når de to ventilene veksler på syl 1, kan du justere begge ventilene på syl. 3.
Altså idet ene ventilen begynner å lukke, og den andre begynner å åpne. Da står ingen av ventilene "i spenn" på syl. 3.

* ventiler.jpg (14.98 KB. 564x302 - vist 195 ganger.)

syl 1 veksler, juster syl. 3  Glad

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 27, 2010, 09:13:42 am »

det blir nok den metoden, men hvis du / dere har sett på metode 1 , så har han også satt på tdc, men det kan ikke være for syl 1 siden kun 1(første) ventil på høyre side er åpen....

Motoren er jo på TDC to ganger iløpet av en tenningssyklus.
Den ene gangen er det sylinder nr 1 som står i tenningssposisjon, men begge ventile lukket. Den andre gangen er det sylinder nr 3 som står i posisjon.
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 28, 2010, 10:08:19 am »

Gå til kilden Blunker

« Siste redigering: mars 28, 2010, 10:26:20 am av RZR-Andy » Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #9 på: mars 28, 2010, 15:47:12 pm »

så det dere sier er at metode nr 2 er feil??, jeg stilte etter den metoden og min går som en klokke.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!