Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #210 på: januar 22, 2009, 22:48:59 pm » |
|
Vel, på tide å trekke prosjektet mot side 1 igjen..  Gassere er sammen igjen, prøvemontert inn igjen i bil, og denne gangen skal det bli mulig å få syncet gasserne tror jeg. Har dessuten planer om å bytte alle girkasseforinger til urethan. Må girkasse og motor ut eller klarer jeg med alt i bilen? Har ikke drevet med girkasse enda, faktisk.. Skal også følge opp oxy-prosjektet, men det tar litt tid..Får sylindre som jeg kan forske med snart, og casesavers skal inn for å smalne inn pinnboltbilde.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #211 på: januar 24, 2009, 18:02:24 pm » |
|
Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag. Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk. Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.
Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere for dette gapet. Skal sjekke dette.
Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler. Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.
har også borret opp og gjenget opp til M8 for dynamofot.
Kommer med mer snart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #212 på: februar 21, 2009, 00:56:18 am » |
|
Ferdig med foringene til blokka, blir sendt i morgen 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #213 på: februar 25, 2009, 23:27:21 pm » |
|
Disse ble superbra Espen!! Passet 100% uten noen form for press, puss eller trykk. Hjertlig så lenge  Da skal det bli flytting av pinnbolter til uka og fresing av løfter-seter. Skal prøve med 14/8mm casesavers først før vi evt må fylle hullene og gjenge opp på nytt. Sakte fremgang, men fremgang.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #214 på: februar 27, 2009, 19:33:34 pm » |
|
Fikk lagd meg avtakbar bakplate igår. Har vært NOEN ganger inn og ut med motor alt, så dette må bli løsningen for meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #215 på: februar 27, 2009, 19:52:47 pm » |
|
Disse er kjekke å bruke da Lasse :
Dzus fasteners, blir solgt av bla. Hotshop.
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #216 på: februar 27, 2009, 20:10:20 pm » |
|
Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag. Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk. Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.
Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere for dette gapet. Skal sjekke dette.
Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler. Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.
grym motor!! di case saver greiene må vel også ha indre hull offset?? har du sett på type4 2.0l 94mm sylindere da? di er større utvendig diameter og smetter nedi blokka.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #217 på: februar 27, 2009, 20:12:26 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #218 på: februar 27, 2009, 20:16:55 pm » |
|
Kva bruker du sånne case-savers til? Flytte på pinneboltene til sylinderer?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #219 på: februar 27, 2009, 22:12:22 pm » |
|
Casesaver gjør at pinnbolter sitter sterkere i blokka. I mitt tilfelle så må jeg flytte hullene innover noen mm, derfor bruker jeg disse. Men de kan brukes i vanlig blokk for å fosterke feste som sagt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #220 på: februar 27, 2009, 22:16:39 pm » |
|
Jørn: Har kikket på t4 syl og vet den går rett i hullet. Men den passer ikke med pinnbolter andre veien igjen. Da må de flyttes ut. Og jeg får ikke brukt de toppene jeg har kjøpt;) Dette problemet er uansett løst med de ringene du ser over. Nå må jeg bare måle vendehøyde og dreie ned syl. skal bruke 5.600 råder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #221 på: februar 28, 2009, 00:50:25 am » |
|
Tistlo: Det bildet som Knasten og Knoten la ut er en offset-bolt for å flytte pinnbolten på wbx-blokka inn mot senter. Dette må inn da org pinnbolter står lenger fra hverandre på den. Flyttes inn 6mm på hver så vi får på T1 sylindre, så vi kan bruke T1 topper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #222 på: februar 28, 2009, 00:55:31 am » |
|
Her er adaptere for sylindre på plass. Passet smooooth!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #223 på: februar 28, 2009, 00:58:24 am » |
|
Har sett litt videre på konverteringen på wbx-blokka idag. Litt usikker på dette med dreiing av sylinder, da det ser ut som det blir lite anlegg selv om man dreier. Se bilde av syl i blokk. Dette pga pinnbolt-kuven på syl. Den er like langt inn et godt stykke oppover på syl.
Blokka er 100mm i vinduet, sylinder er 97,2mm. Så det spørs om jeg må få laget en adapter som jeg kan tre i blokka, for å kompensere for dette gapet. Skal sjekke dette.
Pinnboltbildet kan løses ved at jeg borrer eksisterende hull offset. Borrer de opp til 14mm, offset mot senter av vinduet. Se røde piler. Kan deretter sette i case-savers for 8 mm pinnbolter.
grym motor!! di case saver greiene må vel også ha indre hull offset?? har du sett på type4 2.0l 94mm sylindere da? di er større utvendig diameter og smetter nedi blokka. Må bare si fra at dette IKKE er oxyen enda  Dette er 1641 motoren jeg bygde som førstereis 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #224 på: februar 28, 2009, 01:41:10 am » |
|
Ser bra ut dette her. Åssen kam og løftere skal du bruke?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #225 på: februar 28, 2009, 11:15:52 am » |
|
Det blir noe enkle sikre greier;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #226 på: mars 05, 2009, 09:39:01 am » |
|
Ser bra ut dette her. Åssen kam og løftere skal du bruke?
Noe sånn som dette
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #227 på: mars 05, 2009, 16:14:11 pm » |
|
Har fått borret opp pinnbolt-hullene på blokka også, så vi skal prøve å gjenge opp og teste med casesavers idag. Går ikke det så blir det offsetbolt-produksjon. Evt tette hullet først for så å borre og gjenge opp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem
   
Innlegg: 377
Bosted: Trønder
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #228 på: mars 06, 2009, 20:37:27 pm » |
|
derre bli bra det lasse.  har trua på at herre bli en arti sesong med svidde dekk å god lukt  håpe alt klaffe me motoren min å 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #229 på: mars 06, 2009, 21:15:07 pm » |
|
Du er jo snart kjøreklar du:) Og har hatt bilen i 1 og en halv mnd:). Blir bra din bil. Men...du må nok på med T-bars
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem
   
Innlegg: 377
Bosted: Trønder
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #230 på: mars 07, 2009, 01:17:26 am » |
|
ja må vel kanskje få i d.
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #231 på: mars 08, 2009, 20:23:07 pm » |
|
Fikk kuttet ned det ene løftersetet i blokka idag. Tør ikke si hvordan.......egentlig......men det gikk jo bra. Satte på kappeskive på dremel og kuttet jevnt og trutt rundt setet. Ble ikke værst allikevel ser du  Ser ut som det er ok klaring. Har ikke bladsøker for hånda. Minimum 1 mm er det ikke?
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #232 på: mars 08, 2009, 20:31:50 pm » |
|
Du tør ikke si det, men sier det likevel... tullebukken!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #233 på: mars 08, 2009, 21:09:14 pm » |
|
Du tør ikke si det, men sier det likevel... tullebukken!
 splitta personlighet??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #234 på: mars 14, 2009, 16:08:49 pm » |
|
Mock up ferdig. Pinnbolter måtte bøyes litt inn mot hull på topp, men ikke mye. Har snakket med et par stk og de mente de ikke skulle bety noe i forhold til tilstrammingen på toppene.
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #235 på: mars 14, 2009, 22:45:26 pm » |
|
Ingen andre som har formening om hvor mye spenn det kan være i pinnbolter? Vet det kan være litt men hvor mye? Jørn Knasten?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #236 på: mars 16, 2009, 10:42:30 am » |
|
Da er det meste av "problemområder" for konverteringen til luftkjølt blokk gjort: Flytting av pinnboltbilde Frest ned løfter-seter, tilpasset Kjell Aaen løfter Adapter til vindu blokk Det har gått sakte men sikkert. Får den del ting fra VW-parts idag, så får vi se når det blir montering 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem
   
Innlegg: 377
Bosted: Trønder
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #237 på: mars 16, 2009, 22:11:01 pm » |
|
bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  bli arti å sjå på scc 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #238 på: mars 16, 2009, 22:21:09 pm » |
|
bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  bli arti å sjå på scc  Fyre opp?? Ska vi itte start`n opp a?  Bære je har nokk strømm..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Black59
Seniormedlem
   
Innlegg: 377
Bosted: Trønder
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #239 på: mars 17, 2009, 10:24:52 am » |
|
bli jævli bra herre lasse. glæde mæ t vi ska fyr opp motoern  bli arti å sjå på scc  Fyre opp?? Ska vi itte start`n opp a?  Bære je har nokk strømm.. samme d sjø.hehe  strømm ordne vi me ja 
|
|
|
Loggført
|
Type1 59 Tommen
|
|
|
|