mai 04, 2025, 18:38:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor stoppet under kjøring, vil ikke starte igjen.  (Lest 3839 ganger)
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« på: april 26, 2010, 19:00:10 pm »

Var ute å kjørte med boble mi og plutselig stoppet motoren, akkurat som om coilen døde og gnisten døde ut. Har byttet plugger, pluggledninger, coil, og fordeler. Har sjekket av forgasserne får bensin, alle pluggene gnister og når hakket på drivhjulet er opp, så er pluggledningen på sylinder 1. hva kan være problemet? Skyter og smeller når jeg prøver å starte med startgass. (motoren skal tenne i rekkefølgen 1-4-3-2, det blir da høyre fremme, venstre bak, venstre fremme og høyre bak)!!!!!!?Hæ??
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: april 26, 2010, 19:59:43 pm »

Har du også byttet kondensator og det der på dansk hedder platiner? + justert dem korrekt (er det 0,40 de skal have i afstand?)
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #2 på: april 26, 2010, 22:17:52 pm »

Har du også byttet kondensator og det der på dansk hedder platiner? + justert dem korrekt (er det 0,40 de skal have i afstand?)
Ja det er gjort. En annen ting jag kan komme på er kondens i bensinen. Men skal ikke bilen starte først for så å skyte/smelle etter hvert?
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 26, 2010, 23:08:45 pm »

sjekk om fordeleren har sklidd litt opp i festet så den har gått ut av grep. ble selv lurt av det en gang, med samme symtom.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
boble62
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: drammen



Vis profil
« Svar #4 på: april 26, 2010, 23:10:18 pm »

Sett når du lukker opp motor lokket og harmotor foran deg

stempel nr motor   3    1       tenningsrekkefølge fordeler    3   2
                             4    2                                                    4   1

Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 26, 2010, 23:14:18 pm »

Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt!
Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene!

noen har       2  1       Andre har    3    2
                                                  4      1
                     3   4

Lykke til Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: april 26, 2010, 23:22:17 pm »

Ville ikke satset penger på hva reimhjulet sier, det trenger jo ikke stemme i det hele tatt :-)
Sjekk heller hva rotoren peker på når ventilene veksler på 3 sylinder. Da fyrer sylinder 1 og dit rotoren da peker da VET du at du skal koble til pluggledning til sylinder 1.. så 4-3-2..
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
boble62
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted: drammen



Vis profil
« Svar #7 på: april 26, 2010, 23:30:20 pm »

(motoren skal tenne i rekkefølgen 1-4-3-2, det blir da høyre fremme, venstre bak, venstre fremme og høyre bak)!!!!!!?Hæ??
 
For meg virker det bare som om du har tulla litt med plugg ledningene, men er absolutt ingen ekspert

                  3 venstre fremme    1 høyre fremme
                  4 venstre bak           2 høyre bak

Hvis du sier at fremme er nærmest girkassa
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 26, 2010, 23:31:44 pm »

Legg ut et bilde av pluggene du tok ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #9 på: april 26, 2010, 23:35:06 pm »

Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt!
Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene!

noen har       2  1       Andre har    3    2
                                                  4      1
                     3   4

Lykke til Gliser

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du uttaler deg, når du helt tydlig ikke har peiling!
Mange av svarene dine skaper mer forvirring enn nødvendig.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 27, 2010, 08:12:17 am »

Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt!
Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene!

noen har       2  1       Andre har    3    2
                                                  4      1
                     3   4

Lykke til Gliser

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du uttaler deg, når du helt tydlig ikke har peiling!
Mange av svarene dine skaper mer forvirring enn nødvendig.

Men kjære deg Henning, jeg må vell ha lov til å uttale meg her på forumet akkurat som deg, og alle andre?
Jeg har virkelig skjerpa meg fra tidligere tider, og poster ikke i hytt å gevær lenger. 

Håper det er mulig for meg å kunne prøve å hjelpe noen, uten å bli bitt!
Jeg har lært mye, men lærer fortsatt, av deg henning, og alle de andre som har vært i gamet lenger enn meg!

Beklager rot i tråden!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #11 på: april 27, 2010, 08:35:21 am »

Har du +12V på bensin "block off" ventilen?
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
Krogerf
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Vega



Vis profil
« Svar #12 på: april 27, 2010, 22:15:08 pm »

fikk start endelig. rekkefølgen ble på sylinderne 3      1                   ble det på fordeleren 2     1
                                                               4       2                                               3     4

forstå det den som kan.
Altså når hakket på reimskiva står opp, sto rotor fram over og til høyre, sett at du står bak motoren.
Loggført

'67 1600, dobbel weber 40mm

I don't need sex, the government fucks me every day.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: april 27, 2010, 22:27:52 pm »

Skikkelig festlig at den eneste som hadde rett, var og den eneste som ble utskjelt for at han ikke hadde greie på det burde holde kjeft  Gliser Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 27, 2010, 22:33:04 pm »

sjekk om fordeleren har sklidd litt opp i festet så den har gått ut av grep. ble selv lurt av det en gang, med samme symtom.

nneida, fordeleren har bare vridd seg.  ved neste pådrag så er vi påan igjen Gliser
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: april 27, 2010, 23:02:29 pm »

Rekkefølgen du har tegnet på fordeleren er tenningsrekkefølgen på motoren - rett og slett. Når fordeleren snurrer rundt skal den fordele gnisten i den rekkefølgen.

Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #16 på: april 28, 2010, 08:01:17 am »

Skikkelig festlig at den eneste som hadde rett, var og den eneste som ble utskjelt for at han ikke hadde greie på det burde holde kjeft  Gliser Øyerulling

Den eneste som hadde rett her var Trond. Det er liten vits å lete i mørket når det lyses opp med en enkel bruksanvisning. Drar man dette noe lenger er denne oppskriften helt vesentlig for å kunne justere ventilene ved service på motoren. Det er kanskje mange som kun skifter olje Blunker
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #17 på: april 28, 2010, 08:55:57 am »

Bare for å dra i gang igjen...

Vet vi hvorfor den stoppet da?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!