Krogerf
Nybegynner

Innlegg: 48
Bosted: Vega
|
 |
« på: april 26, 2010, 19:00:10 pm » |
|
Var ute å kjørte med boble mi og plutselig stoppet motoren, akkurat som om coilen døde og gnisten døde ut. Har byttet plugger, pluggledninger, coil, og fordeler. Har sjekket av forgasserne får bensin, alle pluggene gnister og når hakket på drivhjulet er opp, så er pluggledningen på sylinder 1. hva kan være problemet? Skyter og smeller når jeg prøver å starte med startgass. (motoren skal tenne i rekkefølgen 1-4-3-2, det blir da høyre fremme, venstre bak, venstre fremme og høyre bak)!!!!!!?  ??
|
|
|
Loggført
|
'67 1600, dobbel weber 40mm
I don't need sex, the government fucks me every day.
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #1 på: april 26, 2010, 19:59:43 pm » |
|
Har du også byttet kondensator og det der på dansk hedder platiner? + justert dem korrekt (er det 0,40 de skal have i afstand?)
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Krogerf
Nybegynner

Innlegg: 48
Bosted: Vega
|
 |
« Svar #2 på: april 26, 2010, 22:17:52 pm » |
|
Har du også byttet kondensator og det der på dansk hedder platiner? + justert dem korrekt (er det 0,40 de skal have i afstand?)
Ja det er gjort. En annen ting jag kan komme på er kondens i bensinen. Men skal ikke bilen starte først for så å skyte/smelle etter hvert?
|
|
|
Loggført
|
'67 1600, dobbel weber 40mm
I don't need sex, the government fucks me every day.
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #3 på: april 26, 2010, 23:08:45 pm » |
|
sjekk om fordeleren har sklidd litt opp i festet så den har gått ut av grep. ble selv lurt av det en gang, med samme symtom.
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
boble62
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: drammen
|
 |
« Svar #4 på: april 26, 2010, 23:10:18 pm » |
|
Sett når du lukker opp motor lokket og harmotor foran deg
stempel nr motor 3 1 tenningsrekkefølge fordeler 3 2 4 2 4 1
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #5 på: april 26, 2010, 23:14:18 pm » |
|
Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt! Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene! noen har 2 1 Andre har 3 2 4 1 3 4 Lykke til 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #6 på: april 26, 2010, 23:22:17 pm » |
|
Ville ikke satset penger på hva reimhjulet sier, det trenger jo ikke stemme i det hele tatt :-) Sjekk heller hva rotoren peker på når ventilene veksler på 3 sylinder. Da fyrer sylinder 1 og dit rotoren da peker da VET du at du skal koble til pluggledning til sylinder 1.. så 4-3-2..
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
boble62
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: drammen
|
 |
« Svar #7 på: april 26, 2010, 23:30:20 pm » |
|
(motoren skal tenne i rekkefølgen 1-4-3-2, det blir da høyre fremme, venstre bak, venstre fremme og høyre bak)!!!!!!?Hæ?? For meg virker det bare som om du har tulla litt med plugg ledningene, men er absolutt ingen ekspert
3 venstre fremme 1 høyre fremme 4 venstre bak 2 høyre bak
Hvis du sier at fremme er nærmest girkassa
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #8 på: april 26, 2010, 23:31:44 pm » |
|
Legg ut et bilde av pluggene du tok ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #9 på: april 26, 2010, 23:35:06 pm » |
|
Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt! Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene! noen har 2 1 Andre har 3 2 4 1 3 4 Lykke til  Skjønner fortsatt ikke hvorfor du uttaler deg, når du helt tydlig ikke har peiling! Mange av svarene dine skaper mer forvirring enn nødvendig.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #10 på: april 27, 2010, 08:12:17 am » |
|
Ville sjekket tennrekkefølge en gang til her gitt! Sett Reimhjul på tenningsmerket og sjekk hvor rotor står da! Det varierer ofte litt hvor 1ner'n står på de forskjellige bilene! noen har 2 1 Andre har 3 2 4 1 3 4 Lykke til  Skjønner fortsatt ikke hvorfor du uttaler deg, når du helt tydlig ikke har peiling! Mange av svarene dine skaper mer forvirring enn nødvendig. Men kjære deg Henning, jeg må vell ha lov til å uttale meg her på forumet akkurat som deg, og alle andre? Jeg har virkelig skjerpa meg fra tidligere tider, og poster ikke i hytt å gevær lenger. Håper det er mulig for meg å kunne prøve å hjelpe noen, uten å bli bitt! Jeg har lært mye, men lærer fortsatt, av deg henning, og alle de andre som har vært i gamet lenger enn meg! Beklager rot i tråden!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg
|
 |
« Svar #11 på: april 27, 2010, 08:35:21 am » |
|
Har du +12V på bensin "block off" ventilen?
|
|
|
Loggført
|
 kristoffer(at)lindh.no Tlf: 92806127
|
|
|
Krogerf
Nybegynner

Innlegg: 48
Bosted: Vega
|
 |
« Svar #12 på: april 27, 2010, 22:15:08 pm » |
|
fikk start endelig. rekkefølgen ble på sylinderne 3 1 ble det på fordeleren 2 1 4 2 3 4
forstå det den som kan. Altså når hakket på reimskiva står opp, sto rotor fram over og til høyre, sett at du står bak motoren.
|
|
|
Loggført
|
'67 1600, dobbel weber 40mm
I don't need sex, the government fucks me every day.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #13 på: april 27, 2010, 22:27:52 pm » |
|
Skikkelig festlig at den eneste som hadde rett, var og den eneste som ble utskjelt for at han ikke hadde greie på det burde holde kjeft 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #14 på: april 27, 2010, 22:33:04 pm » |
|
sjekk om fordeleren har sklidd litt opp i festet så den har gått ut av grep. ble selv lurt av det en gang, med samme symtom.
nneida, fordeleren har bare vridd seg. ved neste pådrag så er vi påan igjen 
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #15 på: april 27, 2010, 23:02:29 pm » |
|
Rekkefølgen du har tegnet på fordeleren er tenningsrekkefølgen på motoren - rett og slett. Når fordeleren snurrer rundt skal den fordele gnisten i den rekkefølgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #17 på: april 28, 2010, 08:55:57 am » |
|
Bare for å dra i gang igjen...
Vet vi hvorfor den stoppet da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|