Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #450 på: juli 30, 2011, 12:04:27 pm » |
|
Nå er det god tjukk grunning på alle delene, og inni, under og utenpå hele bilen. Bilen ble i tillegg sprøytet med fyller ca. kl. 02 i natt, nå er planen å pusse den jevn og få på farge over hele så jeg kan sette den tilbake på verkstedet i morgen kveld.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #451 på: juli 31, 2011, 09:24:25 am » |
|
Fikk den nye efi tanken i går, ble skuffet over grunningen, men tanken så bra ut ellers. Jeg har levert tanken til sandblåsing så jeg får på international grunning og lastebillakk. Har gjort det samme med alle andre metalldeler, som lyktehus, veltebøylen, stolunderstell ++. Har fått beskjed om at første budsjettet ikke er nok lengre, men kan ikke stoppe nå... 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #452 på: juli 31, 2011, 11:31:08 am » |
|
Digger at du gjør deg flid med arbeidet.
Hvordan er så denne EFI-tanken? Blir den plassert der hvor den originale pleier å sitte? Link?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #453 på: juli 31, 2011, 13:32:46 pm » |
|
Standard fi fra unneberg. Lik original bare med dobbelt uttak og ekstra brønn på ut-siden.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #454 på: juli 31, 2011, 15:53:34 pm » |
|
Standard fi fra unneberg. Lik original bare med dobbelt uttak og ekstra brønn på ut-siden.
Har du en link til den ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #455 på: august 01, 2011, 09:52:58 am » |
|
Standard fi fra unneberg. Lik original bare med dobbelt uttak og ekstra brønn på ut-siden.
Har du en link til den ? Siden var nede for vedlikehold, men fikk kopiert teksten: Fuel tank 1302/03,FI, see note Modify for carb use,& fitting Modellbetegnelse: 133-201-075/G Tilgjengelige: Bestillingsvare, 11 dager til forventet levering (16.08.2011) bensin tank 1302/03 innsprøytning
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #456 på: august 01, 2011, 09:55:46 am » |
|
Da blir det som planlagt. Ikke utstillingsfinish, men godt lakkert..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #457 på: august 03, 2011, 08:30:22 am » |
|
Da er det svart lakk på bilen. Det ble ikke et proffesjonelt resultat, men det er god sterk International RAL 9005 industrimaling over hele bilen. Hvis jeg ønsker en bedre finish senere kan jeg slipe ned kun utvendige flater å lakkere opp igjen. Bildet viser før vi la på siste strøket sent i går kveld.
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #458 på: august 03, 2011, 09:08:18 am » |
|
blir ferdig til scc denna!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem
    
Innlegg: 1115
Bosted:
|
 |
« Svar #459 på: august 03, 2011, 10:07:09 am » |
|
Ser bra ut!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #460 på: august 03, 2011, 11:32:33 am » |
|
blir ferdig til scc denna!!!!
Ja, den blir ferdig til en SCC.  Rakk det akkurat ikke i år, men neste år skal jeg ha kontroll tidlig i sesongen...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #461 på: august 04, 2011, 09:05:46 am » |
|
Ååhhh... så deilig å få bilen tilbake i verkstedet!  Beregning/plassering av seter ble akkurat som jeg hadde håpet på. Fikk montert dem helt ferdig i går kveld. Når jeg lagde understellet måtte jeg sette stolene 20mm vekk fra torpedoveggen for å få klaring til hånda ned til håndbrekket. Jeg trakk også festet 50mm frem, så jeg kunne kjøre stolen 50mm lengre bak. (Er 190cm) Det ble bra. Lav plassering med god plass til beina. Har lengre rattnav også, men følte det ble litt langt frem til girspaken.. Meget bra jobb under og inni, ikke så bra utvendig finish. Vi ble enige i å lakkere den på ny etter at lakken er skikkelig herda. I mellomtiden kan jeg fortsette å montere på understellet.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #462 på: august 04, 2011, 10:12:37 am » |
|
Ser bra ut dette, ser du ikke har kvitta deg med den andre bobla heller,så da har du jo noe luftkjølt å cruise med uansett 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #463 på: august 04, 2011, 10:46:44 am » |
|
Har sittet å lett etter carbonfilm med ikke funnet! Nå vet jeg hvor jeg kan få fatt i det, supert. Vet ikke om du har sett på Discovery når de kledde en Mini med slik film, ble utrolig stilig. Har vært inne på tanken å kle min -63 med "Metall film" bare for kult. Godt å se at sete kom til sin rett!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #464 på: august 04, 2011, 11:29:38 am » |
|
Ja, og at jeg fant søstera til setet ditt  Glad for at det var varme i setet jeg kjøpte av deg. Håper det virker. Fikk desverre ikke med meg Mini`en..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #465 på: august 04, 2011, 11:32:27 am » |
|
Ser bra ut dette, ser du ikke har kvitta deg med den andre bobla heller,så da har du jo noe luftkjølt å cruise med uansett  Takk. Nei, ikke solgt enda og så lenge jeg fant et ubrukt kredittkort, trenger jeg ikke selge den heller. Den virker så bra nå at jeg vurderer å ta combicampen på slep å kjøre til SCC selv. Og standardmotoren virker sprek og god.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #466 på: august 04, 2011, 11:52:29 am » |
|
roadsteren kjem ivertfall ikkje til å rosta på sånn omtrent 247år om ikkje 361år.. Ser bra ut!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #467 på: august 04, 2011, 12:16:59 pm » |
|
Ser bra ut dette, ser du ikke har kvitta deg med den andre bobla heller,så da har du jo noe luftkjølt å cruise med uansett  Takk. Nei, ikke solgt enda og så lenge jeg fant et ubrukt kredittkort, trenger jeg ikke selge den heller. Den virker så bra nå at jeg vurderer å ta combicampen på slep å kjøre til SCC selv. Og standardmotoren virker sprek og god. Typisk vinn,vinn,vinn situasjon der altså
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #468 på: august 04, 2011, 12:24:51 pm » |
|
roadsteren kjem ivertfall ikkje til å rosta på sånn omtrent 247år om ikkje 361år.. Ser bra ut!
Takk. Har valgt en litt uvanlig overflatebehandling, men om det er godt nok for Subsea Offshore, er det godt nok til sommerbruk uten salt på veien og  Tenkte å ikke tectylere utvendig, og ha hulromsbeskyttelse over alt innvendig. En gammel mekaniker fortalte for 25 år siden at: -" Det ekje farlig med den ruste du ser".
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #469 på: august 04, 2011, 22:19:58 pm » |
|
Her e da du treng: http://www.mike-sander.no/ Kan du bruka i hulrom og om du kjøpe den harde sorten so kan du legga da i innerskjermane. so slepp steinspruten å laga hakk i den flotte lakken, so "etterfyller" du etter behov
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
 
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
 |
« Svar #470 på: august 04, 2011, 23:43:47 pm » |
|
Faen de var fine de setene dine.. Likte de Morro å se at det går framover med prosjektet ditt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #471 på: august 05, 2011, 08:11:00 am » |
|
Varmen i sete burde fungere! Det har jo nesten ikke vært brukt! Men, det var som fanden at du så raskt fant søstera, jeg gadd rett å slett ikke å hente sete fra østlandet! Det var et likt til slags der en stund. Jeg er fornøyd med hudsetene jeg kjøpte til slutt. Blir artig å se sluttresultatet ditt, burde gjerne tatt turen innom en kveld, du har vel kaffi i verkstedet!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #472 på: august 05, 2011, 08:18:54 am » |
|
Kontoret mitt ligger 455cm fra verkstedet, og her kan jeg for tiden tilby:
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #473 på: august 05, 2011, 08:36:31 am » |
|
@Bjørn_e: Takk. Ser ut til at vi får to raske roadstere klar til 2012 sesongen  Fikk fjernet all maskering etter sandblåsing og lakkering i fra understellet. Det var mer jobb enn ventet. Hadde pakket inn med filler og gaffateip, men sandblåser la på et par lag til med gaffateip... Men jeg rakk i hvertfall å bytte ut det lange bremserøret med ett som ikke ruster, og sette på nye gjennomføringer (3 stk) på røret. Jeg fikk en del arbeid med bakhjuls lager, selv om jeg fikk beskjed om at sanden de brukte ikke var farlig for lagrene, tok jeg ikke sjansen når jeg hørte det knaste.. Så plukket alt i bærearmen, fjernet gammel grease, vasket alt med whitesprite før jeg tørket alt rent og monterte nye lagere utv. og innv., simmeringer. Pakket lagrene forsiktig og smørte i tillegg et 10mm tykt lag med grease inni huset mellom indre/ytre lager. Tok å monterte Kerscher bremsesettet bak, hadde litt klatt(feilmontering) med å sette i bremseklossene fordi jeg tenkte for komplisert. (De skal bare stappes inni) Strammet alt til med moment, 60 og 65nm+. Eneste jeg gjorde bevisst feil var å ikke ha på locktite. Brukte heller copperpaste og ga 10nm ekstra på boltene. Kan det bli et problem?
|
|
« Siste redigering: august 05, 2011, 08:40:41 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #474 på: august 05, 2011, 10:23:24 am » |
|
Blir vanvittig bra dette ! Imponert over fremdriften din. Jeg finner ikke tid til å dra 10 Km for å sveise fast ytterkanal engang!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #475 på: august 05, 2011, 10:56:40 am » |
|
He he.. Jeg er gira over en annen sak nå.. Har jo fått hjem to stegs trykkregulator for turbotrykket. Meningen er å ha et snillt trykk på rundt 150hk og et "værstingtrykk" på alt det som går. Har lest meg opp på methanol/vann innsprøytning, og har det meste klart for meg: Originalspylertanken er en trykktank. Denne festes rett under forgasseren, med en 50/50 blanding. Trykk hentes fra trykksiden av turbo via en 7mm innv.Ø slange. "Spylerslangen" brukes på ut-siden av tanken, rett inn i luftfilteret via en 0,4mm forstøvningsdyse. På trykkslangen mellom tanken og turbo monteres en elektrisk ventil parallelt med stage 2 trykket til wastegaten. Da har jeg snillt oppsett uten innsprøytning, og når jeg slår over bryteren på dashbordet, skjer to ting samtidig: 1. Regulatoren(trinn2) lager kontrollert lekkasje på wastegaten så trykket blir høyere. 2. Det slippes trykk inn i spylertanken så jeg får methanol/vanninnsprøytning for å hindre tenningsbank med pumpebensin/høyt trykk. Det jeg synes er genialt, er at med denne metoden, i forhold til elektrisk spylertank, er at du eliminerer risikoen for "hydraulic-lockup" hvis bryteren til spyleren skulle feile. Ingen bevegelige deler, og innsprøytningsmengde blir styrt trinnløst automatisk i forhold til turbotrykk..  Justering kan gjøres med trykkregulator inn til tanken, ut av tanken, eller rett og slett endre dysestørrelse. Hvor får jeg tak i en 0,4mm dyse som jeg kan sette rett i slangen, og hvor kjøper jeg billig "brennevin" til å ha på tanken? Er E85 Methanol eller Ethanol? EDIT: Etter som jeg har forstått, kan du også justere blanding av methanol og vann etter hva du ønsker å oppnå. Vann senker temperaturen, Methanol øker oktanen. (Grovt forklart) Når jeg tenker meg om... Jeg trekker jo ned tenninga med wbx fordeleren ved trykk.. Muligens jeg må sette på en ventil der og, så jeg stenger slangen til vakumklokka på stage2 trykket? For etter som jeg forstår kan jeg kjøre både mer tenning og trykk ved vann/metanol innsprøytning..
|
|
« Siste redigering: august 05, 2011, 12:12:58 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #476 på: august 08, 2011, 08:28:28 am » |
|
Måtte slipe litt på enden av håndbrekkwire begge sider for å klare å få på en spacer som fulgte med. Nå er bakbremsene ferdige, nye lager og tetninger med rør og wire, montert håndbrekket i bilen og. Hadde planer om å få gjort mye i helga, men det gikk i dass pga besøk langveisfra og problemer med bruksen. Måtte skifte dynamo i FV`en, ville bare ikke selv om den fikk nye stifter, ny regulator, var bare ikke liv. Og det beefie verktøyet jeg hadde kjøpt til å dra til 36mm hjulmutter med, smøg så vidt bak i vifta hvis jeg demonterte det og satte det sammen inni viftehuset... Og den mutteren satt fast ja... Men fikk satt på ny, og nå lader den greit igjen. (Nå må noen snart komme å hente denne bilen så jeg kan konsentrere meg om turboroadster)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
HenrikF
Medlem
  
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #477 på: august 08, 2011, 12:42:51 pm » |
|
hvor kjøper jeg billig "brennevin" til å ha på tanken? Er E85 Methanol eller Ethanol?
DSB (Direktoratet for samfunnsberedskap) tillater ikke metanol solgt til private for produksjon av biodiesel. For å handle metanol trengs en kjøpetillatelse fra politiet, denne får en om en godtgjør et behov (feks racingfuel) E85 er etanol og bensin. Kan visst være vanskelig å skaffe lovlig, men spennende opplegg 
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #478 på: august 08, 2011, 13:27:19 pm » |
|
mange bruker visst vindusspylervæske i sånne oppsett. det er visstnok blanding av metanol og vann.
0,4 dyse finner du i sveiseapparatet ditt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenrikF
Medlem
  
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #479 på: august 08, 2011, 13:42:00 pm » |
|
Spylervæske er i de aller fleste tilfeller etanolbasert. Men det skal visst fungere likevel, og et hint av furunål ut eksosen er vel ikke feil?
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
|