Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« på: juni 04, 2010, 11:24:15 am » |
|
Jeg har også hugd en folkevogn. Men det var i 1998 eller noe. Før det ble den brukt som jordebil til stor glede, for så å bli delebil til flere kamerater. Jeg hugde den ved å ta deler etter behov helt til det ikke var mer gangbar mynt den gangen. Etter at ruter var solgt for en billig penge ble taket brukt som trampoline, bilen veltet over på siden, og brukbare deler ble demontert og tatt vare på. http://ambasadeur.blogspot.com/search?q=funJeg telte over hvor mange 60-talls folkevogner som har blitt hugd på forumet og litt rundt ellers, og kom opp i over 30 biler - bare på ca. 1,5 år. Hvordan hugger DU folkevogner? Kjører du gaflene på lesseapparatet igjennom vinduene og rister av løse deler, og får god arbeidshøyde? Plukker du den ned bit for bit og selger/lagrer deler på beste måte? Kaster du alt som ikke har verdi (f.eks. hullete interiør og stygge vinduer?) Tar du bare ut motor + litt småtreri og vraker resten? Eller annet? Kom med din hugge-historie, vi dømmer ingen, de fleste her inne har hugd en eller flere! Hvor går DIN grense for når det "blir" huggebil i dag, kontra for 10 år siden?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: juni 04, 2010, 12:51:45 pm » |
|
Jeg har hugd ganske mange, fra 58-75modeller. Tar av stort sett alt av deler, og innimellom kapper jeg av fronter, bakparter, og evt kanaler hvis de er reddbare. Mye deler er vanskelig å bli kvitt, så de ender som oftest på gjenvinning etterhvert uansett. Til og med prøvd å gitt bort en haug med deler deler i det siste, men ting blir bare liggende. Det enkleste er å plukke av det du selv trenger, og sende med resten på hugger. Trenger du deler senere som du ikke har plukka av, så er de garantert å få kjøpt hos andre. Har vel nesten ingen grense for hva som kan hugges, og hva som bør bevares.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #2 på: juni 04, 2010, 13:19:32 pm » |
|
velll...!! Har skrota x-antall luftkjølte.. mest spesiell bil var vel en T-1, 1961 Halvautomat,, (sachsomatic, ja! 1961 modell) VW lagde noen slike tidlig på 60tallet som testbiler... Kappa opp et par 54modell bobler, har ikke tall på antall 58-64 modeller, med og uten soltak.. et par 3 splittbobler,, (er en til for tur her nå snart.. ) kappa opp og skrota, T-211, 1967 og T-2 Pickup 1967 + en haug med nyere modeller.. 65+ Selv beachbuggyer har gått under kappeskiva.. 3 stk om jeg husker rett. Tror det har blitt en 60-70 biler tilsammen.. gikk ut av tellinga for mange år siden.. De fleste deler er omsatt videre, men mye har blitt kasta i ettertid...
|
|
« Siste redigering: juni 04, 2010, 21:39:42 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: juni 04, 2010, 13:22:48 pm » |
|
Har kjøpt en bobble nå, som bare er innom for å bli tatt deler av! Fullt mulig å få bil av, men stått ute x-antall år, etter å ha blitt kappet av og gjort klar for rustsveising! 63 modell! Denne skal hugges!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #4 på: juni 04, 2010, 13:43:07 pm » |
|
Har høgd mange.. Men bare en håndfull som man i ettertid angrer på. Den ene var en 1970 modell 1200 type 1. Tut og kjør bil uten rust. Tok ut baksete før den ble kjørt til de evige jaktmarker  Den andre var en delux 78 bay 9 seter som jeg kjøpte i tidlig vw2you tid. 1500,- uten motor. Eller ganske komplett. Rød og hvit. Ble kjøpt for å være delelager utenfor verksted. Og det fungerte den også som i 3 år... før girkassa ble tatt og resten klemt flat på den lokale huggeren. Ingen ville ha disse bilene for 7 år siden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7581
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #5 på: juni 04, 2010, 14:01:44 pm » |
|
jeg gjør det ikke....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #6 på: juni 04, 2010, 14:57:12 pm » |
|
Den jeg husker best var en 1302 som gikk i pressa i 1996. Den var strøken. Hadde kun en bulk i en skjerm. Tok ut motor og kappa ut lyktebrønnene for de trengte jeg til noen glassfiberskjermer. Tok ei veihakke og slo noen luftehull i taket, løfta den på traktorhenger med truck og tippa den av på høggeren. Fikk 6000 spenn på høggeren det året. Jeg ga 2000,- for den 2 år før. I dag hadde den vært værd 20 000,- i alle fall på finn.no  var jo bare en 02....
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
eWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 515
Bosted: Hamar
think small
|
 |
« Svar #7 på: juni 04, 2010, 15:44:33 pm » |
|
Jeg og en til her på forumet har hugget en 1300s nå de senere år...
Bilen var riktignok flintstone-bil rusten, men det føltes ikke godt når huggebilen kom og klemte inn taket på den.
Vi plukket av bremser, motor og kasse pluss litt småtteri, men mye gikk i pressa.
Værre er imidlertid min 1968 modell rustfrie bay som ble russebil i....1997.....
Den var fin før den ble totalt opprussa og skjendet, ødelagt, brent og hugget. For morro skyld.
|
|
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
eWolf
Supermedlem
    
Innlegg: 515
Bosted: Hamar
think small
|
 |
« Svar #8 på: juni 04, 2010, 15:45:31 pm » |
|
Det føltes faktisk litt godt å ha skriftet.
|
|
|
Loggført
|
eWolf - Part of the AirWolfs crew
psssssst! AirWolfs er på Facebook!
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #9 på: juni 04, 2010, 16:03:45 pm » |
|
Skal vi se.... Har faktisk ikke hugget mer enn 4 biler tror jeg... en -54 som gikk som delebil selv om den bare trengte lakk, -56 som var rustfri, -67 1500 som fikk gi fra seg motor og gir og en nesten rustfri TL som måtte gi fra seg karosserideler til to andre type 3...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: juni 04, 2010, 16:57:51 pm » |
|
Har høgd et par 70+ modeller, så ingen dårlig samvittighet for årsmodellene i alle fall.
Tatt vare på div deler til eget bruk og noe for salg. Men har jo helt klart komme på en del i ettertid jeg skulle tatt vare på før de havnet i pressa.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #11 på: juni 04, 2010, 20:14:45 pm » |
|
Har vel bare høgd en 412 Variant. Tok ut motor og girkasse, kastet resten. Andre biler jeg har plukket deler av, har jeg overlatt til andre senere. Hvis de da hugger dem, har i alle fall jeg ren samvittighet. Nå tror jeg ikke jeg er i stand til å vrake noen luftkjølt VW, uansett type, årsmodell eller stand. Er blitt sentimental på mine gamle dager,se.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #12 på: juni 04, 2010, 21:48:00 pm » |
|
noen biler må jo få slippe sitt miserable liv som vrak i skogkanten...  så jeg høgger lett slike vogner uansett årsmodell og type, sålenge det ikke er reddbart.. (hvertfall fra slutten av 50 og oppover) tar vare på "alt" som er reddbart.. men resten går på gjenvinninga somregel...
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #13 på: juni 04, 2010, 22:18:50 pm » |
|
Har hugd en folkevogn og 2 type 3 varianter. Angrer...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #14 på: juni 04, 2010, 22:37:28 pm » |
|
Har aldri hugget en VW i hele mitt liv 
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #15 på: juni 04, 2010, 23:31:58 pm » |
|
Tistlo kjenner nok angsten komme krypende når han leser denne tråden 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #16 på: juni 04, 2010, 23:39:06 pm » |
|
Jeg leverte restene av en 61 modell i 1986. Så leverte jeg en 64 året etter. I 1993 solgte jeg en 71 modell 1302 til en attenåring. Det viste seg å være like effektivt som å levere bilen direkte til hugging.  . I 2004 fikk en T2 splitt -67 siste reis til huggeren..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lowlife
Supermedlem
    
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.
|
 |
« Svar #17 på: juni 04, 2010, 23:56:37 pm » |
|
Har hugd en folkevogn og 2 type 3 varianter. Angrer...
Også T3 da, mann. Skamme seg.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #18 på: juni 05, 2010, 00:16:41 am » |
|
Våren 2008, 6 luftkjølte klare for pressa. -81 T3/T25 -76 T2 singelcab -65 Type3 Fastback -63 t1 -65 t1 (2stk)
|
|
« Siste redigering: juni 05, 2010, 00:20:24 am av H-MEK »
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
MLH
Medlem
  
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #19 på: juni 05, 2010, 00:38:30 am » |
|
bra noen hugger så jeg kan få deler........men hugger ikke sjøl. men blir vel kanskje det samma eller... he he.. . .. . . . 
|
|
|
Loggført
|
1200 Jeans 1974,kræsjet... 1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa 1600 Variant 1971, grønn. 1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!! 1500 T 1 1969 Muggen 1600 TL 1971 (solgt)
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #20 på: juni 05, 2010, 00:52:37 am » |
|
Gravemaskin... 
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #21 på: juni 06, 2010, 21:38:31 pm » |
|
kjøpte en uregistrert opprusta 1303s for 1500,- tok så ats5,5 felger, sota one piece og sidevinduer ( som jeg bruker på min bil den dag i dag ) to bra dører og et porschelokk. ble da hogd.... god invistering 
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #22 på: juni 07, 2010, 00:22:01 am » |
|
Tistlo kjenner nok angsten komme krypende når han leser denne tråden  X2 Hogging forbinder eg med øks.. Eg har sjølv "hogd" eitpar bilar, men då på ein an måte enn det som er vanlig her, plokka av ALT av deler, kvar skrue og mutter. Sitt då igjen med eit reint karosseri og bunnplata. Alle avplukka deler er bevart, bunnplater er lagra og karosseriet er kappa opp i mindre betar og lagra bak garasjen, den fyrste eg kappa opp, ein 68, angra eg på i etterkant, pga eg kappa den opp i for små betar. Den andre ein 70 modell vart kappa i større deler, har ogso kappa opp eit 65 karosseri pga NOS kanalar sveist inn med pinnar og god fantasi, samt NOS frontplata mm. Derfor skal det karosseriet brukast på andre bilar etterkvart. 68en og 70en var heilt opprusta totalt, og begge fekk eg vederlagsfritt som delebiler utan papir PS: Har til gode å kasta ein VW del ! kun gamle morkne gommideler og knuste ruter har gått tapt!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|