Bes slettet!
Anders Peder:
forløplig plan er som følger :
Alt skal kjøpes fra SSP :
Chromoly Head Stud kit 8mm
std rocker cover
041 topper
nye veiv og rådelager,pakkbokser og tettninger
nye stempelarmer std utførelse
ny kam std utførelse
nye pushrod tubes std utførelse.
1641kubikk sylinder sett .
syns jeg nesten må få inn orntlig olje system på tralla .så kjøpe en oljekjøler, og filterkit, smat CB Performance maxi pump3 ..den er tur/retur direkte på selve huset.
samt T3 std forgasser foam luftfilter system. få vekk org brasket .. og ny eksos ..har ikke helt bestemt meg om det blir monza 4tip eller "over the head" som jeg prata på i en annen tråd.
og ny clutch når man først har motoren ute og trøstelager
jeg har kjøpt mg bentley manualen og "how to rebuild your vw" og en vw motor er ganske enkelt oppbygd så jeg tror jeg skal få til dette selv ..
Hvis noen har noen innsigelser mot oppsettet over så skrik ut. jeg synes det høres fornuftig ut .
alt blir jo standard innvendig i motoren ..untatt sylindere,stempel og topper . men hvor mye effekt kan man få ut av dette sånn ca ?
JS:
55hk kanskje?
Anders Peder:
55????? hva er poenget å gjøra jobben da når det er 54hk orginalt . er det ikke mere å hente fra 1641? hva hvis jeg slenger i en ny litt vassere kam da?
Anders Peder:
har nå plukket div godsaker opp i handlekurven ..og prismessig er det egentlig billigere å kjøpe en ferdig motor da .evt bytte ut småtteri man vil ha annerledes. Hva hvis man kjøper en remtec motor til t1 og bygger om til t3. skulle vel fungere det.
JS:
Det er vel litt etter hvilken standard hestene blir målt. Er det ikke noe DIN/SAE forskjeller ute og går da?
Hva angår økning i hk:
Det meste du skal ha er som du sier standard deler. Ettersom du sier at du ikke har spesiell kunnskap om vektjustering/balansering/blueprinting henter du vel neppe noen hk der. Jeg vet ikke om å øke volumet fra 1584ccm eller hva det er til 1641 gir deg så masse mer enn 5hk jeg. En annen ting er jo om du klarer å bygge en motor hjemme på verkstedbenken uten spesiell erfaring like bra som vw gjorde på fabrikken. Hva vet jeg? ;)
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side