Bes slettet!

<< < (2/8) > >>

JTWE:
http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=66628&P=2&SID=4105528#ID51

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=55568&P=1&SID=4105528

Les disse!

Og bestem deg for hva du vil med motoren... SKal du kjøre på motorveien, skal du kjøre småturer, på stripa etc.
Har ingen tro på at den motoren BB beskriver vil overleve en langtur på Autobahn der en henter ut en stor andel av de 176 hk, men kan være glimrende til stripa og morsomme småturer.

Bruk dikterer delevalg og oppsett.

BeetleBug:
Sitat fra: JTWE på desember 03, 2007, 14:42:00 pm

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=66628&P=2&SID=4105528#ID51

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=55568&P=1&SID=4105528

Les disse!

Og bestem deg for hva du vil med motoren... SKal du kjøre på motorveien, skal du kjøre småturer, på stripa etc.
Har ingen tro på at den motoren BB beskriver vil overleve en langtur på Autobahn der en henter ut en stor andel av de 176 hk, men kan være glimrende til stripa og morsomme småturer.

Bruk dikterer delevalg og oppsett.


Da tror du feil - dette er en gatemotor.

GeirH:
Hmmm, den toppeffekten der må da dukke opp ved 7000+, blir den kjørbar ved 2-3000 o/min da? Innsprut / programmerbar tening??

JS:
Toppeffekten skal i teorien komme på 8000. Det er med IDA gassere. Hvor kjørbar den blir er det ingen som vet før den er ferdig.
Men bygger vet hva han holder på men så det kan hende man blir overrasket.

Jeg var forresten og kjørte på autobahn i sommer, og skjønner ikke at man skal hente ut maks av en motor der? Er det ikke ved stadig aksellerasjon man henter maks ut av motoren? Det kan jo neppe ta all verdens hester å holde en boble i 160km/t?

Anders Peder:
Har tenkt litt på dette og ser ut til jeg ender med følgende:

Full strip av blokka, gjøre rent osv.

få i nytt av lager ,pakkbokser og tettninger. evt ny cam engle 110 elns . evt 1641kubikk eller 1680 . vet ikke helt enda. muligens 041 topper eller 044 . og monza 4tip eksos ,samt nye j-tubes. evt lage noe varmeboks lign utvendig på ene sia , men beholder org 32pdist forgassera inntil videre. mulig det blir slike runde krom filtere istedenfor orginal boksen.

uansett går jeg for mest mulig std untatt kam og syl/topp. Skal bli dagligdags motor , ikke noe råskinn med andre ord.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side