Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« på: juni 17, 2010, 19:57:35 pm » |
|
Er på jakt etter Torsion Bar to Coil Over Suspension Adapters. F.eks. CB, Red9
 cb.jpg (13.34 KB. 370x180 - vist 228 ganger.) https://secure.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1751
 red9_1.jpg (31.31 KB. 370x273 - vist 192 ganger.) EZ RIDER UNIBALL REAR TORSION CONVERSION ADAPTORS http://www.red9design.co.uk/type1.htm
|
|
« Siste redigering: juli 20, 2010, 11:37:05 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: juni 18, 2010, 16:37:28 pm » |
|
Se på MBT sine - de er mye mer solide ut i fra de to bildene der hvertfall.
Ville uansett hatt noen som låste fremre bolten mellom to plater i stedet for at den kun festes på en side.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #2 på: juni 18, 2010, 17:28:46 pm » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #3 på: juni 18, 2010, 17:29:11 pm » |
|
Takk for tipset JTWE. Var kanskje litt for rask ute med å handle. -har nettopp kjøpt og betalt for et sett fra Red9.... Hvis ikke de fungere som de skal, så blir det MBT sine. Men jeg fant ikke noen priser på nettsidene til mbt-engineering. De ser i alle fall temmelig dyre ut ;-)
"The mbt unit consists out of four main components. The maintenance-free monoball bearing with the suitable load is located in a compartment of high quality aircraft aluminum."
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #4 på: juni 18, 2010, 17:29:58 pm » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Hva er prisen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #5 på: juni 18, 2010, 19:07:05 pm » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Hva er prisen? Mener det var €950. Hadde vært supert om jeg kunne få lånt en adapter av deg. Da kan jeg få en kompis til å lage CAD tegninger av de, og en annen kompis til å maskinere de ut i høyeste kvalitet syrefast og aluminium. Alternativt titan, om man vil betale for det.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #6 på: juni 18, 2010, 19:15:01 pm » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Hva er prisen? Mener det var €950. Hadde vært supert om jeg kunne få lånt en adapter av deg. Da kan jeg få en kompis til å lage CAD tegninger av de, og en annen kompis til å maskinere de ut i høyeste kvalitet syrefast og aluminium. Alternativt titan, om man vil betale for det. Såpass!! Jeg håper at jeg får adapterne om et par uker hvis tollmyndighetene er litt raskere denne gangen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: juni 18, 2010, 20:22:48 pm » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Hva er prisen? Mener det var €950. Hadde vært supert om jeg kunne få lånt en adapter av deg. Da kan jeg få en kompis til å lage CAD tegninger av de, og en annen kompis til å maskinere de ut i høyeste kvalitet syrefast og aluminium. Alternativt titan, om man vil betale for det. Såpass!! Jeg håper at jeg får adapterne om et par uker hvis tollmyndighetene er litt raskere denne gangen. Hadde vært helt konge om jeg kunne lånt disse litt, for å lage en mal til de. Så går det an å få disse produsert til en overkommelig pris her i Norge. Sparer mye arbeid å ha noe å se etter.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #8 på: juli 10, 2010, 11:48:22 am » |
|
Blir litt vanskelig Pål
Jeg venter fortsatt på delene fra Red9. Å når de til slutt kommer i posten skal de rett opp til Kåre Andersen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: juli 10, 2010, 14:56:59 pm » |
|
Jasså ja, putte skal få nye lårmuskler også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #10 på: juli 10, 2010, 15:17:36 pm » |
|
Putte er under Extreme makeover Bug Edition.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #11 på: juli 11, 2010, 02:53:43 am » |
|
Shmuud  Spent på å se detta gitt. Godt å få brukt opp disse penga. Har du prosjekt tråd snart da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #12 på: juli 11, 2010, 07:23:55 am » |
|
Tror ikke det er noe vits å ha prosjekttråd da Kåre Andersen skal skru det hele ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pungar
Medlem
  
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
|
 |
« Svar #13 på: juli 11, 2010, 11:59:09 am » |
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Bilens bakre vekt hviler på boltene som fester coiloveren.  Disse festene tar ikke opp noen vertikale krefter.
|
|
|
Loggført
|
vw T2 pickup 1600, 75mod Lada 1500s 76mod Ford Cortina 1600 70mod Audi 80 1,8 16vt, 90mod
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #14 på: juli 20, 2010, 11:36:36 am » |
|
Da har endelig EZ Rider uniball rear torsion conversion adapors kommet frem fra Red 9 Design. Kvaliteten på sveisesømmene, og stålet ser utrolig bra ut.   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|