geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« på: juli 05, 2010, 17:07:43 pm » |
|
Er det mulig å sette fjærpakka 90 grader feil inn i puman? på bilde så er bilen jekket opp så hjula henger over bakken,alikevel så står båltene å peker nedover. noen ider på hva dette kan skyldes? Synes ikke bilen blir så lav som den bør bli heller. når jeg jekker den opp så flytter boltene på puman seg ca 2 cm oppover i det ovale sporet. da henger hjula over bakken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #1 på: juli 05, 2010, 18:02:16 pm » |
|
opp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #2 på: juli 05, 2010, 18:22:07 pm » |
|
opp
Har du satt på korte dempere? Du trenger sannsynligvis også bærekuler med lenger vandring for å få den lav..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #3 på: juli 05, 2010, 19:49:04 pm » |
|
når jeg slipper den ned når boltene står i den posisjonen som vist på bilde så er det 20 cm ifra nesa på bobla å ned på bakken. dette kan vel umulig være riktig?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #4 på: juli 05, 2010, 19:59:30 pm » |
|
Er det mulig å sette fjærpakka 90 grader feil inn i puman?
Du kan jo prøve å snu bærearmene 90*.. men lar det seg montere så feil da? Da vil ikke låseskruene ha spor å treffe heller.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #5 på: juli 05, 2010, 20:00:05 pm » |
|
Ikke umulig at det går å sette den 90 grader feil, men ser for meg at den da vil bli hinsides høy og at du vil slite med å i det hele tatt få på demperene. Hvordan blir bilen om du hever den maks da? Slik ser min ut med pumaen i bunn:  Den er ikke griselav, men lav nok. Allikevel er det fort 10cm fra nesa og ned på denne også. Vil tro at 90 grader feil utgjør mer enn 10cm forskjell? Eller kanskje ikke? Må vel nesten bare prøve å se er jeg redd...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #6 på: juli 05, 2010, 20:02:39 pm » |
|
Er det mulig å sette fjærpakka 90 grader feil inn i puman?
Du kan jo prøve å snu bærearmene 90*.. men lar det seg montere så feil da? Da vil ikke låseskruene ha spor å treffe heller. Hvis fjærpakka er montert 90 grader feil så passer forsåvidt alt av spor etc. Men, no offence, man ser da dette ganske lett når man trer inn fjærpakka?
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #7 på: juli 05, 2010, 20:30:10 pm » |
|
Bilen min er 20 cm ifra bakken når puman er helt nede. å da peker boltene rett ned. forstillinga var montert på bilen før jeg fikk den. jeg får ikke kjørt forstillinga i topp.boltene beveger seg ca 2 cm i de sporene i senter av forstillinga når jeg jekker den opp
|
|
« Siste redigering: juli 05, 2010, 20:38:56 pm av geiri »
|
Loggført
|
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #8 på: juli 05, 2010, 23:14:01 pm » |
|
opp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #9 på: juli 05, 2010, 23:29:19 pm » |
|
det er vel ikke en heve puma?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #10 på: juli 05, 2010, 23:33:48 pm » |
|
hvilken årsmodell ?? hvor har du kjøpt Pumaen ?? har hvert noen ''alternative'' pumaer på markedet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #11 på: juli 05, 2010, 23:42:08 pm » |
|
Bilen er en 69 t1. puman ble kjopt hos hot shop ifølge tidligere eier.. plata er svart på justeringen til pumaen
|
|
« Siste redigering: juli 05, 2010, 23:47:13 pm av geiri »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #12 på: juli 06, 2010, 01:35:45 am » |
|
Er jo ikke værre å prøve å snu bærearmen 90 grader for å se. Kan høres ut som noen har bomma med fjærpakka. Men du må ut med fjærpakka og vri den, du kan ikke vri bare bærearmen. Fjærene ligger oppå hverandre og festes med en bolt som klemmer de i sammen i enden i bærearmen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #13 på: juli 06, 2010, 14:27:48 pm » |
|
Lavere får jeg den ikke. ikke noe for de med høydeskrekk med andre ord 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #14 på: juli 06, 2010, 14:29:14 pm » |
|
Jeg tror noe forhindrer bilen i å bli lavere og det er ikke Pumaen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #15 på: juli 06, 2010, 14:35:48 pm » |
|
skrudde av nedre feste til demper,ikke noe lavere da heller. men den er stiv som bare juling der den står nå.fjærer bare i dekka
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #16 på: juli 06, 2010, 14:41:32 pm » |
|
Jeg har ikke såkalte senkebærekuler på min (de er av ymse kvalitet) og bilen min er langt lavere en din OG jeg har 3 hakk til å senke. Ønsker den ikke lavere. At den er stiv er dessverre en svakhet på balljoint forstillingen som du ikke kan gjøre noe med med mindre du hiver driten og bytter til en linkpin forstilling.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #17 på: juli 06, 2010, 14:43:50 pm » |
|
har vurdert å hive driten i mange dager nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #18 på: juli 06, 2010, 17:33:10 pm » |
|
Ut i fra bildet er den neppe feilmontert. Du får den ikke så veldig mye lavere enn det med kun puma og balljointforstilling. Jeg får min litt lavere pga. kingboltene, men vi snakker bare noen få cm. Spander på deg et sett med senkespindler i tillegg du, så får du den griselav og beholder litt fjæringsvei 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #19 på: juli 06, 2010, 18:09:58 pm » |
|
tror nok det er det greieste ja. tusen takk for alle svar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #20 på: juli 06, 2010, 19:05:23 pm » |
|
Har vært borti noen pumaer som er montert og sveiset feil fra fabrikk. De senket ikke like mye som andre pumaer. Kan det være noe slikt som er tilfellet på din bil? Løsningen på det, var å demontere forstillingen, kappe rørene, vri og sveise fast igjen......
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #21 på: juli 06, 2010, 19:08:32 pm » |
|
mulig det som er problemet med den. da kunne de som solgte den tatt igjen dritten sin 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
   
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #22 på: juli 06, 2010, 19:14:10 pm » |
|
Joda, men hvis du bruker en kombinasjon av Puma, og senkespindler, kan du få du en boble med bedre kjøre-egenskaper  .
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #23 på: juli 06, 2010, 19:33:59 pm » |
|
Personlig er jeg skeptisk til senkespindler da hjulene får en "merkelig" posisjon i forhold til skjermbuen og i tillegg stiller det krav til felger og dekk. Du må være sikker på at du faktisk har plass når du får så myk fjøring fremme. Husk at alle senkespindler bygger utover.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #24 på: juli 06, 2010, 22:17:57 pm » |
|
Ut i fra bildet er den neppe feilmontert. Du får den ikke så veldig mye lavere enn det med kun puma og balljointforstilling. Jeg får min litt lavere pga. kingboltene, men vi snakker bare noen få cm. Spander på deg et sett med senkespindler i tillegg du, så får du den griselav og beholder litt fjæringsvei  Jeg kjører med balljoint og min måler 10cm lavere en det som er maks senk på denne bilen så noe rart må det være. skal sette inn endeledd med mer vandring på så da detter den sikkert enda litt til...
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #25 på: juli 06, 2010, 22:57:19 pm » |
|
Så da er spørsmålet. Hva burde jeg bytte ut for å få den lavere? det som er rart er att når jeg jekker opp bilen så følger ikke boltene med oppover så jeg får ikke justert den høyere heller. det kommer til å bli ett problem med evt senkespindler vil jeg tro..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fredrik S.
Medlem
  
Innlegg: 220
Bosted: Mogreina
|
 |
« Svar #26 på: juli 06, 2010, 23:06:19 pm » |
|
Så da er spørsmålet. Hva burde jeg bytte ut for å få den lavere? det som er rart er att når jeg jekker opp bilen så følger ikke boltene med oppover så jeg får ikke justert den høyere heller. det kommer til å bli ett problem med evt senkespindler vil jeg tro..
Her tror jeg det letteste er å ta av forstillingen og demontere den. Noe må jo være galt et sted. Er fort gjort å nappe den av å sjekke da...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Fredrik Sørlie
"If it doesn't take me to heaven - I'll drive it straight to hell!"
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #27 på: juli 07, 2010, 17:49:41 pm » |
|
Tror kansje jeg har funnet årsaken. virker som det er stabb stagget som holder igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|