Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #180 på: september 14, 2010, 20:43:48 pm » |
|
Se der ja MØKKAMANN har blitt VASKEMANN  Ja flink når jeg gidder å gjøre noe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #181 på: september 15, 2010, 13:53:22 pm » |
|
Ble gjort litt i dag. Fikk hjelp av naboen som er en gammel sveiser pga jeg sliter litt med tynnplate sveising, les hjulbuer. Så takk for hjelpen noen timer i dag!  Noen bilder av fremgangen;    Ja glemte kamra  Det som skjer nå i ukene fremover blir å klargjøre karrosen til lakkering  Sparkel og grunning står på tur!  Samt demontere forstillingen og flytte over på Puma forstillingen. Må bare lære noe triks her først, om det er noen triks her?
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #182 på: september 15, 2010, 13:56:38 pm » |
|
Sett a gitt, blir bra detta  kan hjelpe deg med forstillinga en kveld jeg vøtø 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #183 på: september 15, 2010, 13:58:41 pm » |
|
Sett a gitt, blir bra detta  kan hjelpe deg med forstillinga en kveld jeg vøtø  Takk  Blir nok av kvelder på verksted utover vinteren tror jeg... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #184 på: september 15, 2010, 14:00:01 pm » |
|
Sett a gitt, blir bra detta  kan hjelpe deg med forstillinga en kveld jeg vøtø  Takk  Blir nok av kvelder på verksted utover vinteren tror jeg...  Ja kan ta det en kveld når jeg har flytta inn vi 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #185 på: september 16, 2010, 20:30:45 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #186 på: september 17, 2010, 16:06:01 pm » |
|
Så og si ferdig med sliping der det måtte slipes... Ble en arbeidsdag med slipepapir, sparkel og slipemaskin.. Må si meg fornøyd med fremdriften.. Måtte prøvemontere noen originale skjermer jeg har fått lånt og da fikk jeg bekreftet at mine skjermer IKKE er originale, om ikke det kommer fra en annen årsmodell? Nydelig passform OG patina!   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)
|
 |
« Svar #187 på: september 17, 2010, 16:57:02 pm » |
|
De skjermene hadde mye bedre passform Leif. Jeg synes du er flink jeg  . Stå på videre ! Mvwh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #188 på: september 17, 2010, 16:58:02 pm » |
|
ja nå så det mye bedre ut med de skjermene,stå på med pussinga,men ikke puss for mye du kan bli pussa 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #189 på: september 17, 2010, 17:14:05 pm » |
|
ja nå så det mye bedre ut med de skjermene,stå på med pussinga,men ikke puss for mye du kan bli pussa   Rart du sier det, for fruen syntes jeg prata nasalt og rart da jeg kom hjem...  Nesa full av støv kan ikke være sunt for noen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #190 på: september 17, 2010, 19:38:44 pm » |
|
Se der ja, di skjermene så fine ut på bilen, å så fint du har en så snill boble kompis i Horten som har så mye gull liggende 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #191 på: september 17, 2010, 19:39:32 pm » |
|
Se der ja, di skjermene så fine ut på bilen, å så fint du har en så snill boble kompis i Horten som har så mye gull liggende  Kan bli en hard natt om vi skal knekke noen flakser brennevin for å bli enig om pris for at du skal kvitte deg med de! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #192 på: september 17, 2010, 19:42:25 pm » |
|
Se der ja, di skjermene så fine ut på bilen, å så fint du har en så snill boble kompis i Horten som har så mye gull liggende  Kan bli en hard natt om vi skal knekke noen flakser brennevin for å bli enig om pris for at du skal kvitte deg med de!  Ja ser sånn ut for di passa så sykt bra  blir jaggu ikke billige dissa kan jeg se, men fint om du sandblåser di før jeg bestemmer meg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #193 på: september 17, 2010, 19:44:39 pm » |
|
Se der ja, di skjermene så fine ut på bilen, å så fint du har en så snill boble kompis i Horten som har så mye gull liggende  Kan bli en hard natt om vi skal knekke noen flakser brennevin for å bli enig om pris for at du skal kvitte deg med de!  Ja ser sånn ut for di passa så sykt bra  blir jaggu ikke billige dissa kan jeg se, men fint om du sandblåser di før jeg bestemmer meg  Å pusse de opp for deg OG i tillegg drekke deg under bordet for å så få beskjed; "*Hikk - gulp* ... Du asså jei trur jei kan ha - *hikk* - brukanes dissa - *blurp* - skjerma på en bil jei asså..... *hikk* .. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #194 på: september 17, 2010, 19:49:15 pm » |
|
Se der ja, di skjermene så fine ut på bilen, å så fint du har en så snill boble kompis i Horten som har så mye gull liggende  Kan bli en hard natt om vi skal knekke noen flakser brennevin for å bli enig om pris for at du skal kvitte deg med de!  Ja ser sånn ut for di passa så sykt bra  blir jaggu ikke billige dissa kan jeg se, men fint om du sandblåser di før jeg bestemmer meg  Å pusse de opp for deg OG i tillegg drekke deg under bordet for å så få beskjed; "*Hikk - gulp* ... Du asså jei trur jei kan ha - *hikk* - brukanes dissa - *blurp* - skjerma på en bil jei asså..... *hikk* ..  Jeg ligger nok å spyr før vi blir enige her kan jeg se  neida blir enige vi vøtø 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #195 på: september 17, 2010, 19:53:00 pm » |
|
Men ja.. De trenger en runde med sandblåseren rundt pottene  Skal se hva jeg rekker fremover 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #196 på: september 17, 2010, 23:12:25 pm » |
|
Så og si ferdig med sliping der det måtte slipes... Ble en arbeidsdag med slipepapir, sparkel og slipemaskin.. Må si meg fornøyd med fremdriften.. Måtte prøvemontere noen originale skjermer jeg har fått lånt og da fikk jeg bekreftet at mine skjermer IKKE er originale, om ikke det kommer fra en annen årsmodell? Nydelig passform OG patina!    ja det her var bedre  ...
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #197 på: september 17, 2010, 23:23:03 pm » |
|
Helt enig Erik 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #198 på: september 17, 2010, 23:39:07 pm » |
|
Sjekk forskjellen på dei kvite og blå sjermane ved å sjekka kanten innvendig rundt skjermen(hjulbuen) Repro sjermar har smalare kant, og orginale er breidare. Men på bilda dine ser dei kvite orginale ut, er dog godt mulig dei er til ein an årsmodell ja
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #199 på: september 17, 2010, 23:41:34 pm » |
|
Sjekk forskjellen på dei kvite og blå sjermane ved å sjekka kanten innvendig rundt skjermen(hjulbuen) Repro sjermar har smalare kant, og orginale er breidare. Men på bilda dine ser dei kvite orginale ut, er dog godt mulig dei er til ein an årsmodell ja
Di blå er ikke repro
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #200 på: september 17, 2010, 23:45:06 pm » |
|
De blå er originalvarer 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #201 på: september 18, 2010, 00:12:39 am » |
|
For å sjekka om dei kvite er orginale elelr ikkje meinar eg
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #202 på: september 18, 2010, 07:32:42 am » |
|
For å sjekka om dei kvite er orginale elelr ikkje meinar eg
Ja, det har jeg sjekket og jeg har bred kant ved innfestningen. Er vel litt derfor jeg blir forvirra. Men pytt, alt ordner seg til slutt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #203 på: september 18, 2010, 09:59:40 am » |
|
er dog godt mulig dei er til ein an årsmodell ja
Lengden mot bilen er alltid like lang, dvs ikke forskjell på årsmodellene i dette hensendet. De skjermene som til en hver tid passer best er de skjermene som kom på bilen fra Tyskland. VW sluttet å produsere skjermer selv på ett eller annet tidspunkt og gikk over til å selge (bra) repro skjermer med VW klistremerke over disk på åttitallet. Du skal ha et trenet øye for å se foskjellen på alle disse skjermene, men passformen er opplagt for alle.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #204 på: september 18, 2010, 14:42:10 pm » |
|
Snusa på hele Ekeberg Marknaden i dag, men fant kun en repro bak skjerm og to frontskjermer med stående lykter.. Men masse frontlykter og baklykter! Ikke akkurat det jeg trengte mest  Handla meg to spesielle lykter som skal på prosjektet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #205 på: september 18, 2010, 14:51:13 pm » |
|
Snusa på hele Ekeberg Marknaden i dag, men fant kun en repro bak skjerm og to frontskjermer med stående lykter.. Men masse frontlykter og baklykter! Ikke akkurat det jeg trengte mest  Handla meg to spesielle lykter som skal på prosjektet  Haru ikke skjermer a 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #206 på: september 18, 2010, 15:05:51 pm » |
|
Snusa på hele Ekeberg Marknaden i dag, men fant kun en repro bak skjerm og to frontskjermer med stående lykter.. Men masse frontlykter og baklykter! Ikke akkurat det jeg trengte mest  Handla meg to spesielle lykter som skal på prosjektet  Haru ikke skjermer a  Både og... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #207 på: september 22, 2010, 12:05:51 pm » |
|
Skjer ikke så mye på verksted om dagen.. Bare sliping og atter sliping I morgen eller fredag begynner jeg å slipe ned bagasjerommet og gjøre klart for lakk der og....  Men i dag tok jeg pause fra slipingen og fikk litt hjelp av naboen til å ta noen larver der teppefestet har vært på kanalen. Da jeg har en egen plan for den biten måtte de bort. De var uansett litt for rustne til at jeg gadd lappe på nye.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #208 på: september 24, 2010, 14:59:17 pm » |
|
Fikk gjort det jeg skulle i dag da... Så det er jeg fornøyd med... Slipte ned rust i bagasjerommet, behandlet det, slipte/mattet ned og rengjorde skikkelig. Maskerte og gjorde alt klart.. Måtte lete litt etter lakksprøyta da det er noen år siden sist jeg brukte den. Men den dukka opp, ble renset for støv og justert inn.. Kjente spenningen i kroppen om teknikken satt inne enda... Kan ikke si annet en at jeg ble fornøyd       Håper å bli ferdig med motorrommet i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem