KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« på: juli 27, 2010, 23:38:39 pm » |
|
har en -75 Jeans som trenger nye kanaler etterhvert (har 2 faktisk.... hmm) men må jeg av med karross fra bunnplata for bytte kanaler. eller går det "greit" uten å løfte kaross?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
    
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg
SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!
|
 |
« Svar #1 på: juli 27, 2010, 23:51:31 pm » |
|
det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TEH
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag
|
 |
« Svar #2 på: juli 27, 2010, 23:56:34 pm » |
|
Skru ut boltene mellom bunnplata og kaross, foruten de bak på dempertårna. De bare løsner du litt. Så tar du en jekk på tunellen og opp under dasj. BugMe metoden.
|
|
|
Loggført
|
Mob:92245040
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: juli 28, 2010, 00:25:12 am » |
|
det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )
som i "Quarterpanel"? antar jeg da.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #4 på: juli 28, 2010, 11:51:52 am » |
|
det gå an å bytte kanaler uten å løfte karroseriet av bunnplata, men du må bytte nedre del av karrosseri siden bak døra samtidig ( for å få kanalen inn )
som i "Quarterpanel"? antar jeg da. quarterpanela ja.. de blir veldig i veien.. men etter min mening er det nå like enkelt å bare løfte av karossen først som sist..
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #5 på: juli 28, 2010, 12:27:37 pm » |
|
ja blir nok å ta av kaross. lade muttertrekkern!
hvilke typer kanaler anbefales ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #6 på: juli 28, 2010, 15:10:55 pm » |
|
ja blir nok å ta av kaross. lade muttertrekkern!
hvilke typer kanaler anbefales ??
NOS
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #7 på: juli 28, 2010, 15:58:51 pm » |
|
hørtes for Dyyyyyyyyyyyrt ut.. hva med Mexico/Brazil kanaler??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
raaen
Supermedlem
    
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
 |
« Svar #8 på: juli 28, 2010, 16:33:12 pm » |
|
brukte ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #9 på: juli 28, 2010, 21:02:46 pm » |
|
hørtes for Dyyyyyyyyyyyrt ut.. hva med Mexico/Brazil kanaler??
Er de i det hele tatt mulig å få tak i lenger da?
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: juli 28, 2010, 21:46:28 pm » |
|
aner ikke hva som er tilgjengelig . har ikke kikket så mye på de forskjellige alternativer. dette er en sånn litt Gruff jobb , så distanserer det litt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #11 på: juli 28, 2010, 22:12:52 pm » |
|
aner ikke hva som er tilgjengelig . har ikke kikket så mye på de forskjellige alternativer. dette er en sånn litt Gruff jobb , så distanserer det litt
Ja jeg holder på med det samme selv, skikkelig gruff jobb ja. Fikk tak i kanalene for lenge siden, så jeg husker ikke i forbifarten hvilket merke mine er.. kjøpte de hos unneberg. Bolthullene i bunnen stemmer dårlig, så der er jeg nødt til å finne på noe lurt.. blir vel å ta av bunnen og sveise på den etter at overdelen er sveiset fast i karossen tenker jeg  Overdelen er litt for lang, så der måtte jeg justere litt, men bedre det enn at de er for kort antar jeg 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: juli 28, 2010, 22:49:01 pm » |
|
ja går nok bra til slutt 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #13 på: juli 28, 2010, 22:57:27 pm » |
|
ja går nok bra til slutt  Årnær seg for snille gutter 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #15 på: juli 29, 2010, 12:13:06 pm » |
|
Mexico kanaler finnes over disk i Norge. De kommer selvfølgelig uten bunn siden de er fra produksjonslinjen. Fordelen med det er at de kan sveises inn med motstandssveis og at du kan anpasse karosseriet til kanalen for seg, og kanalbunnen til bunnplaten før du hekter de to bitene sammen. Jeg sveiset inn veng bråta på Jordebilen ved å dytte de inn fra siden, føltes veldig råtamekk.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #16 på: juli 29, 2010, 12:21:12 pm » |
|
ja det vel best måte og ta del for del selvom det høres ut som mere jobb. i praksis så blir det vel likt. så slipper man problem med hull som ikke passer og knotemekke det til er det unneberg som selger dise mexico kanalene og er det mexico under del evt varmekanal tilgjengelig og?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #17 på: august 01, 2010, 11:28:19 am » |
|
Skal du kjøpa ny kanal so er det vel berre 2stk på markedet som er brukande.. nr1 mexico kanalar som unneberg skaffar deg, eller repro kanalar av merket JP-Group frå danmark som ogso unneberg skaffar. På reprokanalar so er det ein stoor forskjell på skruehola på kanalen kontra dei hola som er på golvet.. derfor er det å anbefala å skifta kanalbotnane på dei. Dvs du kjøper hookeys botnar til 1800kr paret og fjerner dei dårlige kanalbotnane.. når du tar av botnen på repro kanalen finn du ut att varmerøyret IKKJE er tett i skjøytane, so då vil du kanskje sveisa det tett der so du er sikker på att varmlufta når fram til frontruta.. Her er ein halvferdig bruksanvisning på kanalmonteringa: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20900.0.html
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #18 på: august 04, 2010, 17:14:33 pm » |
|
For de som liker å lære av andres feil kan jeg også nevne at det er MEGET smart å teste og smøre opp SAMTLIGE gjenger og boltfester FØR kanalen monteres... OG lage gode hull i tetningslisten der boltene skal skrus gjennom. Muttertrekker er greit når det skal av, men ble litt for bøllete for meg når det skulle på (tenkte å spare litt tid og ble ivrig!). Følgen ble at flere av boltfestene inni (repro) kanalene løsnet. De er magert festet, for å si det sånn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|