California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #30 på: september 28, 2008, 22:56:56 pm » |
|
Gikk vi ikke glipp av no da Vegard  Grattis Jørn. 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #31 på: september 28, 2008, 22:58:16 pm » |
|
Sorry, skal love å skjerpe meg neste år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #32 på: september 28, 2008, 23:11:50 pm » |
|
Wow.. grattis. Helt villt dette her.
Hvilken motor var det denne gangen? Og hvilket ladetrykk? Eller lik som på SCC.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #33 på: september 28, 2008, 23:14:45 pm » |
|
samme som på SCC men bare justert litt magrere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #34 på: september 29, 2008, 01:53:07 am » |
|
samme som på SCC men bare justert litt magrere.
Ifølge speakeren(e) på SCC, så kjørte du med forskjellig motor hver gang du var utpå stripa  Gratulerer med gode resultater Jørn! Kan se for meg at å glise fra øre til øre fikk en ny betydning når du fikk se tallene
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Kormi
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim
|
 |
« Svar #35 på: september 29, 2008, 09:27:45 am » |
|
Oioi.. heftig! Gratulerer... detta var morro!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #36 på: september 29, 2008, 09:56:10 am » |
|
Tror dette må være en av de RÅESTE VWene i landet. At den ser så snill og PEN ut, men samtidig er rett og slett GIFTIG....rått. 
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #37 på: september 29, 2008, 10:09:38 am » |
|
Gratulerer med fine tall Jørn! 343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hkOi oi oi........... 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #38 på: september 29, 2008, 10:16:30 am » |
|
Imponerende!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #39 på: september 29, 2008, 10:39:57 am » |
|
Gratulerer med fine tall Jørn! 343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hkOi oi oi...........  Ja det drar i turboflettene dine nå ja ;-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #40 på: september 29, 2008, 11:27:59 am » |
|
Gratulerer med meget fine tall Jørn. Hva i alle dager skal folk med dyr M5 stasjonsvogn sier bare jeg 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #41 på: september 29, 2008, 11:28:28 am » |
|
Gratulerer med fine tall Jørn! 343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hkOi oi oi...........  Ja det drar i turboflettene dine nå ja ;-) 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #42 på: september 29, 2008, 12:18:12 pm » |
|
gratulerer.få samme effekt i lett notchback nå så kommer det til å gå fort
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #43 på: september 29, 2008, 23:41:29 pm » |
|
Gratulasjoner fra meg også, Jørn!..ca 280 hester mer enn i min røde...
Hva er 0-100 km/t sånn cirka...
Halvard
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #44 på: september 29, 2008, 23:52:40 pm » |
|
vet ikke 0-100 men sammenligner man med denne lista: http://www.tangen.nu/quartermilerivals.htmhvor jeg kjører 12.2 på 1/4 Mile , så ligger den vel mellom 4-5 sek ett sted. 60 miles/t er vel bare 96km/t
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #46 på: september 30, 2008, 00:05:37 am » |
|
Dette er mildt sagt imponerende og sikksykt heftig. Var veldig moro å se bilen på SCC og ennå mer moro å høre den. For makan til stillferdig og "uskyldig" monster skal man lete lenge etter 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #47 på: september 30, 2008, 00:07:16 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #48 på: september 30, 2008, 00:44:08 am » |
|
Imponerende,  Ett øyeblikk over her, tenkte jeg det var sjåføren det ble snakket om.  Passer på og takker for godt "naboskap" på Scc 08 samtidig. Jan.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tekken
Seniormedlem
   
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #003 www.proturbovw.com
|
 |
« Svar #49 på: oktober 06, 2008, 20:57:05 pm » |
|
Dete var meget imponerende Jørn,og vel fortjent!Målte du mottrykket i grenrøret når du bremset?
|
|
|
Loggført
|
72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek) 63 notch 67 fastback
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #50 på: oktober 06, 2008, 23:04:38 pm » |
|
Dete var meget imponerende Jørn,og vel fortjent!Målte du mottrykket i grenrøret når du bremset?
tak  Nei har ikke mekket til mplinger av exostrykk enda. men må nesten gjøre det for å få oversikt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #51 på: oktober 07, 2008, 08:03:31 am » |
|
Kult. Digger at resultatene blir så bra, for da regner jeg med at du fortsetter å ha det gøy. Og dermed blir det flere artige ting for oss andre å se på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #52 på: oktober 09, 2008, 23:11:00 pm » |
|
Sinnsyke tall Jørn , gratulerer. Dette har du virkelig fått til å stemme bra. Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #53 på: oktober 10, 2008, 18:42:22 pm » |
|
Morsomt å se hva du får til, Jørn. Grattis med de flotte tallene  Gleder meg til å se "dere" på stripa i 2009...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #54 på: februar 25, 2009, 23:21:06 pm » |
|
snart på påske og da skal motoren ut for en liten oppdatering har fått mekket til nye topper. Kjøpte noen brukte Titanventiler som har sin historie fra Ett løp i NASCAR hehe.. fikk en amerikaner til å dreie disse på mål og fikk JPM i sverige til å lage seter og sette inn disse Toppene er av spanske ettermarkeds typen AMC. ventilstr er 43 inn og 38 ut. grunnen til titan var tilfeldig da de er kurante å maskinere til rette lengden og jeg snublet over en kiis som gjorde jobben for en go pris. ellers ville jeg hatt Sodium fylte på exsos... håper på min 20% effektøkning med dette + att den ny kam som er mere egnet for turbo skal inn.(rakk ikke dette i fjor da kammen var forsinket) skal også inn med sensor for motrykk i exsos og exsos temp for å litt ovesikt i Megasquirt. Skulle egentelig ha oppgradert exsos anlegget også, men ser hvordan dette fungerer først... også var det det med tiden da...  
|
|
« Siste redigering: februar 25, 2009, 23:23:05 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #56 på: februar 25, 2009, 23:53:40 pm » |
|
kjøpte meg toyo 888 gateslicks her om dagen å så håper..... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #57 på: februar 26, 2009, 01:52:10 am » |
|
Da får vi se!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #59 på: februar 26, 2009, 02:03:30 am » |
|
joda.  men det var med originale topper/ventiler.. også er jeg ikke helt fornøyd med momentkurven i motoren  + mye vil ha mer
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|