91jomoe
Juniormedlem

|
 |
« Svar #30 på: september 10, 2010, 18:12:36 pm » |
|
heisann. dette prosjekte håper jeg kommer på veien i andebu ettervært. har sett bildene tidligere. og håper denne blir bra.
hilsen de med den blåe 1300 som lekk olje. (som bor på oppsiden av leif)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #31 på: september 10, 2010, 18:37:50 pm » |
|
heisann. dette prosjekte håper jeg kommer på veien i andebu ettervært. har sett bildene tidligere. og håper denne blir bra.
hilsen de med den blåe 1300 som lekk olje. (som bor på oppsiden av leif)
Ekke den solgt da? Fikk nettopp sms om ny bil på tunet... 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #32 på: september 14, 2010, 18:18:16 pm » |
|
IT'S ALIVE!! muhhahaha !!  Endelig starter haugen etter en del knoting med den pokkers bensinpumpa,  Dro på Unneberg igår og fikk bytta den jeg kjøpte først, den pumpet ikke i det hele tatt, der var feilen folks!!  bytta pumpe, stag, pakninger og slanger og NU! så går den.. Ellers har dagen gått til litt sliping av sparkel jeg måtte påføre på høyresiden etter sveisingen på skjermfestene der en gang i tiden av gamle eier. uff, der var det slått seg skjevt av varmen!.  og jeg som er motstander av sparkel.. Måtte jo bare ha på litt da.. kommer jo ikke til å banke ut fra baksiden.  fikk rettet ut en del med ett spett fra baksiden, så det hjelper litt da. 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #33 på: september 21, 2010, 23:51:27 pm » |
|
hmm bør nok oppdatere litt..  fikk slipt ned begge sider og begge dører,  den ene døra er grunnet med Wurth på innsiden, så dette ser bra ut.    nå gjenstår taket og bakluken samt skjermer, dessverre er det rust i begge bakskjermene, (der de møter Stigtrinnene) vurdere å sveise eller bytte,, hmmf..  mere jobb i morra, og planen er å våtslipe hele bilen når det er påført grunning overalt.  det gir bra grunn før lakkering. 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #34 på: september 27, 2010, 20:52:29 pm » |
|
Ble da litt mere jobbing i ettermiddag, var ikke mye lysten på å stå ute på morran idag, selv om jeg hadde fri og det var sol ute, for det blåste sur vind.  men fikk da gjort litt,  Pusset på bakluka og sprøytet primer på denne.  Og fikk også pusset ned to felger og malt de i svart hammerrite. så falt blikket på de 3 kromma Brasil-felgene som fulgte med bilen, De hadde fått litt patina og var småflekkete. Prøvde meg frem med diverse pussemidler og resultatet ble så bra, at jeg vurdere å kjøre med de på bobla.  Dessverre har jeg bare tre stk , ønsker meg nu en til i samme type.. 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #35 på: oktober 24, 2010, 18:31:02 pm » |
|
Skjer det noe her da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #36 på: november 01, 2010, 21:16:31 pm » |
|
jadda skjer da litta'vært  har bare vært lat med å ta bilder,  har nevnt tidligere på Forumet at Clutchen henger, og idag tok jeg tyren ved hornene og begynte å pelle ut motoren for å få sett skikkelig på den £@$@$$@%&€%!! Clutchen. etter litt jobb fikk jeg motoren ned, fikk pellet ut clutchen,, og jaggu hang lamellen igjen på svinghjulet! måtte gi den en saftig kakk med hammeren før den slapp. Fikk gjort skikkelig rent og fjernet rusten, så jeg skal montere motoren igjen i morra, for å se om clutchen ble bedre.  motorrommet og diverse motordeler fikk litt lakk i samme slengen. ble så mye finere atte.,    
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem

|
 |
« Svar #38 på: november 02, 2010, 19:58:31 pm » |
|
puss over clutch og svinghjul med grov smergel så får du ikke problem med sluring senere. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #39 på: november 11, 2010, 00:40:30 am » |
|
Da er motoren og alt satt på plass igjen,  Og så langt ser alt ut til å fungere som det skal, jeg kan GIRE!! testa den på bukker med bakhjula i været, og det spant fint.  gjenstår bare en liten test på veien i morra. blir nok kaldt siden jeg ikke har noen glass i bilen enda..  varmedress og skibriller er tingen!! Yhaa!!
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #40 på: november 11, 2010, 22:37:16 pm » |
|
Jupp så ble det en liten test på veien forbi huset mitt her!!  ikledd varmedress og slalomhansker,,,  gikk ikke noe fort siden jeg hadde glemt å kjøpe ny gasswire, den gamle oppdaget jeg var slitt og flisete da jeg hadde ute motoren. men fikk da bekreftet at clutch fungerte, litt langt ute riktignok, men skal prøve å justere litt på clutchwiren å se om det er nok. evntl. så må jeg bytte clutchen igjen på sikt. hmf 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #41 på: februar 09, 2011, 01:27:58 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #42 på: februar 10, 2011, 21:12:48 pm » |
|
Ser bra ut detta  .Blir vel 1 mai crusing på deg også 
|
|
|
Loggført
|
68 T2 early bay
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #43 på: februar 10, 2011, 22:54:52 pm » |
|
Ser bra ut det, Lakker du ute eller står du inne? evt hvor varmt har du det i lokalet? skal begynne og lakke litt snart og lurte på ca hvor varmt du har det?
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #44 på: februar 10, 2011, 23:02:14 pm » |
|
Ser bra ut det, Lakker du ute eller står du inne? evt hvor varmt har du det i lokalet? skal begynne og lakke litt snart og lurte på ca hvor varmt du har det?
Ca samme temperatur som utendørs ville jeg påstå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #45 på: februar 10, 2011, 23:21:35 pm » |
|
Blir det bra da? Og når blir bilen tør?
|
|
|
Loggført
|
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #46 på: februar 10, 2011, 23:26:23 pm » |
|
Blir det bra da? Og når blir bilen tør?
Tørr i slutten av August oppi der vell 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #47 på: februar 11, 2011, 00:41:54 am » |
|
Det er det jeg er redd for 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #48 på: mars 03, 2011, 23:53:48 pm » |
|
oppdateringer folks? Jadda!  er 99% prosent ferdig med lakken innvendig,  er bare små detaljer igjen, neste skritt er å begynne med å montere interiøret.  Er bare JÆvl.... usikker på om jeg skal bruke det nye taktrekket som fulgte med prosjektet eller ei? hmm syns "Sparkäferlooken" i taket er kul da.  lime stoff kun i midten?, hmm hmm arg!  valg!! 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #49 på: mars 04, 2011, 14:32:25 pm » |
|
Har bestemt meg!! Skal KUN ha stoff i midten av taket, Sparkäfer look altså  så da blir det isolasjon og trekking av stoff der,når det blir litt varmere i været, kontakt lim trives som sagt ikke noe særlig i kulda.  hmm studere på nettet nu etter stoff som passer til dette bruket. 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #50 på: mars 04, 2011, 17:25:09 pm » |
|
Du kan sikkert bestille fra Himmelservice til standard-boble. Ellers har jeg ett stort flak med kantpappen liggende, hvis du vil sy sjøl  Er jo bare midtdelen fra de gamle tøyinnertaka.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #51 på: mars 04, 2011, 17:45:14 pm » |
|
Du kan sikkert bestille fra Himmelservice til standard-boble. Ellers har jeg ett stort flak med kantpappen liggende, hvis du vil sy sjøl  Er jo bare midtdelen fra de gamle tøyinnertaka. Takk for tipset Kjell Roar!  på min bil var det masse løse isolasjons-flak som var limt, med trekket spent utenpå med metallbøyler, siden det gamle trekket var ødelagt var det bare å røske av og hive det. Og jeg tok vare på bøylene selvsagt.  får finne en bra løsning for å feste taktrekket. Åssen skal man bruke kantpapp til dette Kjell Roar?
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

|
 |
« Svar #52 på: mars 04, 2011, 17:57:55 pm » |
|
Jeg har ett nytt taktrekk til bobla mi liggende. Tror senterdelen på den vil være nær identisk med hva du trenger. Pappen syes på ytterkanten av trekket for å hekte trekket fast i taket. Er vel ikke noe taktrekk å se etter i de gamle tælæhiv-bilæne? Kanskje du må ta en tur hit, så vi kan dra bort å kikke på bobla mi. Lettest å skjønne når trekket står i 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #53 på: mars 05, 2011, 09:07:24 am » |
|
Jeg har ett nytt taktrekk til bobla mi liggende. Tror senterdelen på den vil være nær identisk med hva du trenger. Pappen syes på ytterkanten av trekket for å hekte trekket fast i taket. Er vel ikke noe taktrekk å se etter i de gamle tælæhiv-bilæne? Kanskje du må ta en tur hit, så vi kan dra bort å kikke på bobla mi. Lettest å skjønne når trekket står i  AHA! ja da skjønner jeg Kjell Roar, takk for tipset, skal ta meg en tur å titte på bobla di,  Greit å få taket rett når jeg skal ha det slik som du, 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #54 på: mars 24, 2011, 19:56:20 pm » |
|
Da er våren i anmarsj!! har jobbet litt med bobla i garasjen, gjort klart skjermer panser motorluka m.m. samt sprøytet ett strøk med lakk på de. mens jeg ventet på at delene skulle tørke, sto jeg ute i sola og pusset hjul, hmm de "Big" felgene kan faktisk bli bra når de får litt TLC og lakk. eller Ka dåkk trur?   grunning  mattsvart lakk  sølv felglakk, pluss klarlakk (Har de originale VW senterkoppene liggende) hmm får nesten ett luksusproblem: hva hjul skal jeg bruke på bobla ?
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #55 på: mars 24, 2011, 20:31:17 pm » |
|
Blir fin de delgene.  Jubileums felere ikke sant.?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

|
 |
« Svar #56 på: mars 24, 2011, 20:52:56 pm » |
|
Nei, Big-felger. Blei veldig bra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #57 på: mars 24, 2011, 21:38:46 pm » |
|
Nei, Big-felger. Blei veldig bra! takk takk, meget mulig jeg går for disse felgene når jeg har fått bestilt meg dekk og omlegg, 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #58 på: april 02, 2011, 21:17:08 pm » |
|
Har da blitt littegrann jobbing med bilen innimellom, fri nu i helga og barnefri måtte utnyttes til fulle, så nu har jeg gjort masse. Metalmusikk og pils i garasjen og ide'ene boblet.  vil ikke legge ut bilder før det er mulig å ta skikkelige bilder, er for trangt igarasjen for å ta bilde av hele bilen, men en liten teaser skal jeg få til. 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem

|
 |
« Svar #59 på: april 03, 2011, 12:53:16 pm » |
|
Fikk trilla bilen ut idag så det ble litt bedre plass å skru og ta bilde.  her er da bilen så langt, ikke mye igjen, montere lamper, speil, glass, og interiør etc, lookin` good,   Jadda jadda den ER høy, men skal vente til jeg har fått den godkjent før jeg begynne å tukle med fjæringa, 
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
|