Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #90 på: mars 26, 2008, 23:23:54 pm » |
|
Men da blir det : Juli 58, August 58, September, 59. ? Står jo tross alt 58 i boka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #91 på: mars 28, 2008, 14:11:29 pm » |
|
Her er den nye motoren som skal inn i bobla. April 1959 modell motor, starter og går bra. og.. LEGG MERKE TIL DET SØTE LILLE VIFTEHUSET!  Den er skikkelig møkkete, men skal tilbake til garasjen med bremserens etterpå og ta det verste før den skal spyles. Her er knekken på eksosen som jeg fjerna istad.   Manuell forgasser.   Rent og pent nedi her  MANGLER EN DEL HER. NOEN SOM HAR? 
|
|
« Siste redigering: mars 28, 2008, 14:14:19 pm av Varj »
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #92 på: mars 28, 2008, 18:26:53 pm » |
|
Da har jeg pusset og vasket ned hele motoren. Var bare 4 timers arbeid.  Utgangspunktet.  Skitten.  Renere.  IMG]http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3643.jpg[/IMG]  Vasket. Er noe støv ved coil pga jeg dekte den til.   MYE RENERE.
|
|
« Siste redigering: mars 28, 2008, 18:28:46 pm av Varj »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #93 på: mars 28, 2008, 20:11:12 pm » |
|
Berre att no ser du att malingen flassar av...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #94 på: mars 28, 2008, 20:46:38 pm » |
|
Er en 48 år gammel motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #95 på: mars 28, 2008, 21:09:49 pm » |
|
Ja det er klart, men du skal ikkje mala opp att alt kjøleblekk osv, sånn att det ser bedre ut?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #96 på: mars 28, 2008, 21:23:12 pm » |
|
Det er ikke så farlig nå, det viktigste er at motoren er i en god stand og skal få bobla mi ut på veien til mai.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #97 på: mars 28, 2008, 21:24:18 pm » |
|
That's the spirit!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #98 på: mars 28, 2008, 21:39:25 pm » |
|
Men da blir det : Juli 58, August 58, September, 59. ? Står jo tross alt 58 i boka.
Det står August i alle instruksjonsbøkene.. Utgaven trykket i August 57 er til 58 mod, August 58 til 59 mod osv osv. Det var i August de nye modellene kom.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #99 på: mars 28, 2008, 21:41:03 pm » |
|
DA PASSER DEN BOKA UTROLIG GODT TIL MOTOREN MIN DA!
*søft*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #100 på: april 05, 2008, 16:45:45 pm » |
|
Fått tak i ubrukt luftfilter + 2x gode varmepotter + ny reim. Snart settes inn igjen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #101 på: april 07, 2008, 03:09:19 am » |
|
Nå har jeg da et problem med chokekabelen til den manuelle delen av forgasseren. Den er ikke der. Eller kanskje den er godt gjemt, så skal søke med kraftig lykt imorgen. Jeg lurer litt på om den svarte 'ledningen' ved siden av bensinkrana under dashen er ment for styringen av choken?  (obs. gammelt bilde. copyrights til A. Letmolie.  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #102 på: april 07, 2008, 08:22:16 am » |
|
Behold motoren med patinan den har. Enig der. Mye kulere enn en kjapp halvjalla lakk jobb. Enten gjennomført, eller org. lakk  Ser ut som det blir en skikkelig bølle bil dette. Hvilken stil går du for sån ca?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #103 på: april 07, 2008, 08:50:10 am » |
|
Får se hva den blir når jeg kommer i mål. Enda noe som gjenstår da det er ledninger som må loddes på og andre må fjernes. (legg merke til de to ledningene ved rattstammen.)
FINNER FOR HELV**E IKKE UT HVOR DE GÅR!
|
|
« Siste redigering: april 07, 2008, 08:57:56 am av Varj »
|
Loggført
|
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #105 på: april 07, 2008, 22:19:19 pm » |
|
Nå har jeg da et problem med chokekabelen til den manuelle delen av forgasseren. Den er ikke der. Eller kanskje den er godt gjemt, så skal søke med kraftig lykt imorgen. Jeg lurer litt på om den svarte 'ledningen' ved siden av bensinkrana under dashen er ment for styringen av choken?  (obs. gammelt bilde. copyrights til A. Letmolie.  ) Det er strømpa til choken det ja. Knotten sitter til høyre for askebegeret. du ser denne under pappen foran. så går vaieren inne i tunellen og kommer ut over på høyre side av girkassa. Mulig de bare har kveilet vaieren opp der, over girkassa altså.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #107 på: april 07, 2008, 22:46:21 pm » |
|
Kortid skal du senke, då? 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #108 på: april 07, 2008, 23:04:59 pm » |
|
Hysj på deg. Idag så fjernet jeg de overflødige ledningene som måtte til for å få 62- lyktene til å fungere og etter det kom ny pakning på til de eldre lyktene + festet.  Så ble vaier til manuell choke funnet ja, lå kamuflert inni bobla.  Slik ser den ut under.   Fikk ikke gjort så mye idag da jeg skulle bytte dekk på bruksbilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #109 på: april 07, 2008, 23:47:16 pm » |
|
 BINGO! VW reparatører er jammen forutsigbare 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #110 på: april 08, 2008, 00:06:34 am » |
|
Skulle egentlig ha lagt merke til denne før, men fikk ikke tak i ei skikkelig halogenlampe før noen dager siden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #111 på: april 08, 2008, 14:55:44 pm » |
|
Hysj på deg.
Beklager, måtte prøve sjokoladetrikset.  Men bilen din blir bra, altså! Om den kjem litt meir ned i nasen.. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #112 på: april 08, 2008, 15:39:02 pm » |
|
Haha. Jeg brukte garasjelunsjen min til det bildet.  Hadde vel vært bra med mer senk foran. Hm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #113 på: april 08, 2008, 20:03:26 pm » |
|
Dere ser jo på bildet over hvordan senkesatsene er stillt. Hvor mye mer kan jeg justere disse for å senke bobla foran uten å måtte modifisere noe annet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #114 på: april 08, 2008, 21:39:05 pm » |
|
De senker mer ved å justere platene nedover så du har mye å gå på.. Men ta det litt av gangen, et hakk utgjør en god del (du kan jo måle hvor mange biter med Center det utgjør). Prøv med et hakk først. Pass på at begge satsene er like mye senket så fjærpakkene ikke jobber mot hverandre (forutsatt at Mags har klart å sveise inn senkesatsene i samme vinkel da  ) La bilen stå med litt trykk på hjulene når du løsner skruene (en av gangen) så det ikke smeller under der. Stram godt! De fire boltene som holder forstillingen skal egentlig ha låseblekk som hindrer dem i å løsne. Vil anbefale å montere det eller ihvertfall kjenne etter at boltene sitter skikkelig. (Og nei, det er ikke jeg som har montert forstillingen  )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #115 på: april 08, 2008, 22:22:59 pm » |
|
Takk så mye for utfyllende informasjon på dette!
og.. center er jeg tom for, så blir vel målestokken som jeg fant under baksetet i bobla da jeg fikk den. (hah!)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #116 på: april 12, 2008, 10:32:55 am » |
|
Ja, det var da like før motoren ble plassert der den hører hjemme. 15cm unna for å være nøyaktig.
MEN så forsvant trykket i hydraulikkjekken og motoren sivde ned til gulvet. Jekken rikker seg ikke mer. Jeg har hundrevis av onde ord i hodet mitt i dette øyeblikk, men skal kun holde meg til ett.
Pokker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #117 på: april 12, 2008, 12:13:27 pm » |
|
Det er utrolig kjett!!  Ble det mye skader på den da? Skal ut å skifte olje på min i dag, det får holde 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #118 på: april 12, 2008, 15:25:33 pm » |
|
Nei, ikkenoe skader heldigvis. Vi var flere i garasjen, så motoren ble holdt stødig nok.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #119 på: april 30, 2008, 00:12:49 am » |
|
  Riktig motor og riktige lykter er nå på bobla. Jeg er glad. Her tok jeg et nærbilde av chokekabelen rett bakom forstillinga..  Der svarte er den kabelen og rundt der den går inn er det noe fuge e.l som er hardt som stål, var dekt med teip før vi tok en titt der. Rydda basen idag. 
|
|
« Siste redigering: april 30, 2008, 00:23:03 am av Varj »
|
Loggført
|
|
|
|
|