mai 04, 2025, 21:49:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Clutchwire T1  (Lest 847 ganger)
nime
Supermedlem

Vis profil

« på: september 03, 2010, 22:03:41 pm »

Driver på med 66'en, og siden staget som holder gasspedalen i bunnen var knekt, så måtte jeg av med pedalstell for å fikse dette. Det resulterte jo at clutchwire selvsagt hoppet av der fremme, men den fikk jeg ikke på igjen. Måtte da løsne bak ved vingemutteren (prøv det med en halvveis fastrustet vingemutter hvor den ene vingen er knekt) og da fikk jeg hentet fram wiren fremme. Så da med en gang hvorfor jeg ikke finn den på igjen, og det var fordi det var teipet overalt på selve hempa, antakelig for å holde den på plass fra et tidligere bytte. Reiv av all teipen og hektet på wiren, men den hoppet selvsagt av så fort jeg satte på plass pedalstellet

Jeg hektet på wiren fremme en gang til, og istedenfor teip brukte jeg et par strips for å holde hempa fast på kroken. Da henger den fast, men jeg får ikke wiren langt nok bak forbi utløserarmen til at jeg kan skru fast vingemutteren på wiren.

Hjeeeeeeeeeeeeelp! Hva er det jeg gjør galt? Blir veldig mye jobb for å fikse et lite problem med gasspedal..  Flau
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #1 på: september 04, 2010, 15:20:24 pm »

Bruk eit lite spett/maskinspett eller ei stor vannpumpetong ogso tar du tak i utløysararmen og presser den framover. so skrur du på vingemuttern(som du bør fornye + det kan vera ein fordel å gjenga opp igjen gjengene på wiren. Men armen skal ikkje mykje fram for å skru på muttern, i tilfelle so har du ikkje fått bak all wiren
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nime
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: september 04, 2010, 22:49:44 pm »

Løste seg etter 15 minutter med hjelp fra en kompis - da hadde jeg holdt på noen timer med fikling på egenhånd.. hjelper å være 2!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!