mai 04, 2025, 20:09:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: PayPal melding "Hvofor ble betalningen din avvist?‏" Er den ekte?  (Lest 2595 ganger)
Der_Butzelmann
Supermedlem

The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!

Vis profil
« på: september 13, 2010, 18:23:56 pm »

Hei å hå godfolk!

Får ørten slike mailer i uka i laaaang tid nå, angivelig fra PayPal, der det er spørsmål om hvofor betalningen min ble avvist.
Videre står det at jeg må logge meg inn for å løse problemet osv.

Mailen ser veldig ekte ut, men synes det er litt rart, da jeg ikke har hatt noen problemer med PayPal betalinger så lenge jeg kan huske, og synes det lukter litt mose med ugler på, eller i blir det vel.

Blir noen av dere andre også bombardert av dette tro, eller er det bare meg, siden kjeltringene nå har funnet ut at jeg er en teoretisk mulig søkkrik nordmann bosatt i utlandet? Gliser

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: september 13, 2010, 18:29:53 pm »

Om mailen er reell så er det bare å logge seg inn via paypal og se status på kontoen din.
Logg inn via paypal.com, ikke bruk link i mailen. Måtte oppdatere kontoen min i sommer.
Loggført
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: september 13, 2010, 19:31:18 pm »

Dette lukter svindel lang vei. Tror neppe Paypal kontakter folk via mail om slike ting.
Loggført
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: september 13, 2010, 20:48:37 pm »

ble nettopp lurt for kr:2800,-
paypal nekter å dekke tapet også !   
de kaller seg vist verdens sikreste betalingstjeneste !!!

i mitt tilfelle ble mottakers konto hacket sånn at pengene tok en annen vei

Loggført
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: september 14, 2010, 06:51:39 am »

Dette lukter svindel lang vei. Tror neppe Paypal kontakter folk via mail om slike ting.

Du trodde kanskje at de ringer deg?  Øyerulling Lykke til med synsingen videre.
Loggført
Kjetil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: september 14, 2010, 07:07:02 am »

Jeg måtte også oppdatere min konto i sommer, da jeg fikk mail (faktisk), om at de mistenkte en tredjepart for å ha forsøkt logge inn..
Nå er alt i orden!  Gliser
Loggført
BERGER
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 14, 2010, 07:33:24 am »

Som JS sier, logg inn på PayPal direkte uten å bruke linken, hvis det er noe du må gjøre med kontoen din, kan du være sikker på at det er det første som kommer opp når du er logget inn.
Jeg får også slike mailer innimellom, og stort sett er det bare tull.
Loggført

This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem

Fartsblind så langt det går

Vis profil
« Svar #7 på: september 14, 2010, 09:54:39 am »

Du trodde kanskje at de ringer deg?  Øyerulling Lykke til med synsingen videre.

Jeg har blitt ringt opp av PayPal jeg.. de lurte på om betalingen jeg nettopp hadde gjennoført faktisk var fra meg. Har sikkert noe med å gjøre at jeg betalte fra en IPadresse jeg aldri hadde brukt før ellerno.. måtte ikke oppgi noe info, bare si at ja, det var min betaling. Så var alt i orden.

Dama som ringte ble litt rar da jeg svarte på norsk da jeg tok tlf, men ellers virka dette "ekte", pengene ble sendt, og jeg fikk delene en uke senere. Glad

Har og mottatt et par lignende mailer som resten her har, men trykker aldri på linkene og legger de bare i papirkurven Glad
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #8 på: september 14, 2010, 10:12:42 am »

Praktisk talt alle seriøse betalingsinstanser, alt fra nettbanker til nettjenester, og til og med enkle ting som hotmail og gmail, har praktisk talt alltid en info-side et eller annet sted hvor de oppgir at de aldri vil ta kontakt med deg via mail angående tilsvarende ting som dette.
Loggført
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 14, 2010, 10:44:18 am »

Min konto ble stengt av Paypal fordi at en tredjepart hadde vært inne (et program) - det var en "pain in the ass" å få åpna det igjen...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #10 på: september 14, 2010, 16:25:16 pm »

Praktisk talt alle seriøse betalingsinstanser, alt fra nettbanker til nettjenester, og til og med enkle ting som hotmail og gmail, har praktisk talt alltid en info-side et eller annet sted hvor de oppgir at de aldri vil ta kontakt med deg via mail angående tilsvarende ting som dette.

Men nå er det jo slik at Paypal TAR kontakt per mail(og telefon tydeligvis?), som du ser har skjedd flere i denne tråden. Er ikke debatten over?
Loggført
Ruggen
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 14, 2010, 17:21:45 pm »

Jeg har brukt PayPal i mange år og hele tiden dukker det opp "bølger" med slike mailer fra folk som vil ha deg til å gå på limepinnen.
Slik som det alt er nevnt i denne tråden bør du gjøre. Overse ALLE slike mailer, du burte ikke engang åpne disse da det kan være nok til å gi deg noe "dritt" på din pc. Men føler du at du bør sjekke din konto, så start en helt ny browser og log deg direkte inn på siden til PayPal.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: september 14, 2010, 17:31:27 pm »

Jeg har brukt PayPal i mange år og hele tiden dukker det opp "bølger" med slike mailer fra folk som vil ha deg til å gå på limepinnen.
Slik som det alt er nevnt i denne tråden bør du gjøre. Overse ALLE slike mailer, du burte ikke engang åpne disse da det kan være nok til å gi deg noe "dritt" på din pc. Men føler du at du bør sjekke din konto, så start en helt ny browser og log deg direkte inn på siden til PayPal.

Enig her, har selv brukt Paypal siden 2005 og har fått en god del falske mailer oppigjennom. Er fort gjort å sjekke om mailen er reel eller ikke. I mailen blir du ofte bedt om å gjøre ett eller annet men logger du innpå Paypal kontoen din så skal du også få beskjed om det der også hvis det er reelt. Får du ikke det så er det bare tull. I slike tilfeller kan en melde fra til Paypal om dette.
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem

The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!

Vis profil
« Svar #13 på: september 14, 2010, 23:01:50 pm »

Takker for alle innspill.
Logga meg inn på min PayPal konto idag, og det står der at det må bekreftes diverse pga sikkerhetsmessige grunner osv, så mailen stammer nok fra PayPal, bare at jeg ikke skjønner hvorfor dem skriver "hvorfor ble den siste betalinegn din avvist" når det ikke har skjedd.

Samma det. Skulle igang med å løse problemet da jeg var innlogget, men da kommer feilmeldingen opp der det står at "denne tjenesten er for tiden ikke tilgjengelig, vennligst prøv igjen senere" Hæ

Hvorfor maser dem så inni hampen da? Osteaktig
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!