nime
Supermedlem

|
« Svar #30 på: september 24, 2010, 14:04:15 pm » |
|
Ikke helt i boks iflg trafikkstasjonen, så litt mer dokumentgraving må til. Jungelen begynner å bli ganske uoversiktlig, det er vanskelig å avklare hvem som egentlig har 'rett' til å signere salgsmelding.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #31 på: september 24, 2010, 14:32:55 pm » |
|
Ikke helt i boks iflg trafikkstasjonen, så litt mer dokumentgraving må til. Jungelen begynner å bli ganske uoversiktlig, det er vanskelig å avklare hvem som egentlig har 'rett' til å signere salgsmelding.
Det er da vel ikke så vanskelig... Prosess 1: "Finn chassisnummer - sjekk Motorvognregister - få alle reg nummer" ...deretter... Prosess 2: "reg nr til lokal trafikkstasjon - få navn på eier" ...deretter.... Prosess 3a: - Er eier levende - få signatur på salgsmelding eller Prosess 3b: - Er eier død med livsarvinger (barn) ... få signatur av barn og kopi av dødsattest eller Prosess 3c: - Er eier død, uten livasrvinger og ergo med testamente ... Få tillatelse av Politi for innsyn i testamente (oppgi årsak->bilkjøp), kontakt Sorenskriveren...få innsyn i testamente...kontakt testamentert arving*...få signatur på salgsmelding (* = "go to prosess 3a") Til slutt: Prosess 4: Ta med kopi av ID-kort (fra Prosess 1) og reg kort (fra Prosess 2) og signert salgsmelding (fra Prosess 3) og møt opp hos ditt lokale Biltilsyn.. ...så starter neste fase; "Vises, eller ikke vises....og...godkjent eller ikke godkjent"...men det tar vi på neste kursdag. Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #32 på: september 24, 2010, 15:18:03 pm » |
|
Prosess 1 - enkelt og greit, OK Prosess 2 - enkelt og greit, OK Prosess 3 - her begynner det å kludre seg til, så en "Prosess 3d" og en "Prosess 3e" er nok mer passende her...
Grunnen til det er at registrert eier er avdød. Kona til eier (avdød) satt i uskiftet bo, men solgte eiendommen med alt innhold i 2000 (bilen står i skogen tilhørende denne eiendommen) til den ene sønnen (av 5 søsken) for mange år tilbake. Senere døde kona (2005), og boet etter henne ble skiftet til hennes 5 arvinger.
Så for å krydre litt: Trafikkstasjonen mener at bilen tilhører hennes bo (skiftet 2005) selv om den sto på eiendommen ved salg (i 2000) og har stått der siden 1966. I salgskontrakten på eiendommen står følgende: "Dersom det ellers er tvil om noe er tilbehør, skal det legges vekt på om det gjelder noe som er upraktisk å flytte, som er nødvendig til bruk på eiendommen eller som best kan brukes på eiendommen."
Så for å krydre litt til: Iogmed at trafikkstasjonen mener bilen ikke fulgte med morens salg av eiendommen , men nå tilhører de 5 arvingene i boet etter moren, så må hver og en kontaktes for godkjenning/underskrift. Dette er mildt sagt problematisk å få til, siden ingen av de 5 søsknene snakker med hverandre pga eiendommen som deres mor solgte til den ene sønnen... så at disse 4 vil gå med på at noe fjernes fra eiendommen til fordel for vedkommende som bor på eiendommen der bilen står i dag, er antakelig like lett å få til som å gjette de 7 riktige tallene i lottorekka...
Det er ikke lenge før det settes strek her - det er tross alt et vrak vi snakker om, så det går en grense for hvor mye tid man skal legge ned i dette...
|
|
« Siste redigering: september 24, 2010, 15:21:50 pm av nime »
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #33 på: september 24, 2010, 15:21:15 pm » |
|
Det er ikke lenge før det settes strek her - det er tross alt et vrak vi snakker om, så det går en grense for hvor mye tid man skal legge ned i dette...
Må si meg enig her
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #34 på: september 24, 2010, 15:29:18 pm » |
|
Prosess 1 - enkelt og greit, OK Prosess 2 - enkelt og greit, OK Prosess 3 - her begynner det å kludre seg til, så en "Prosess 3d" og en "Prosess 3e" er nok mer passende her...
Grunnen til det er at registrert eier er avdød. Kona til eier (avdød) satt i uskiftet bo, men solgte eiendommen med alt innhold i 2000 (bilen står i skogen tilhørende denne eiendommen) til den ene sønnen (av 5 søsken) for mange år tilbake. Senere døde kona (2005), og boet etter henne ble skiftet til hennes 5 arvinger.
Så for å krydre litt: Trafikkstasjonen mener at bilen tilhører hennes bo (skiftet 2005) selv om den sto på eiendommen ved salg (i 2000) og har stått der siden 1966. I salgskontrakten på eiendommen står følgende: "Dersom det ellers er tvil om noe er tilbehør, skal det legges vekt på om det gjelder noe som er upraktisk å flytte, som er nødvendig til bruk på eiendommen eller som best kan brukes på eiendommen."
Så for å krydre litt til: Iogmed at trafikkstasjonen mener bilen ikke fulgte med morens salg av eiendommen , men nå tilhører de 5 arvingene i boet etter moren, så må hver og en kontaktes for godkjenning/underskrift. Dette er mildt sagt problematisk å få til, siden ingen av de 5 søsknene snakker med hverandre pga eiendommen som deres mor solgte til den ene sønnen... så at disse 4 vil gå med på at noe fjernes fra eiendommen til fordel for vedkommende som bor på eiendommen der bilen står i dag, er antakelig like lett å få til som å gjette de 7 riktige tallene i lottorekka...
Oioioi.... Skjønner. Dette hørtes travelt ut. Gi gårdeieren 500,- kroner..ta den med deg og finn en annen identitet.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
OTO
Supermedlem

|
 |
« Svar #35 på: september 24, 2010, 15:40:40 pm » |
|
Jeg pleier å få en kompis til å signere for selger jeg... Bare tilsynet har en signatur, så er det ingen som kommer til å bry seg med dette i ettertiden...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: september 24, 2010, 16:59:33 pm » |
|
Jeg pleier å få en kompis til å signere for selger jeg... Bare tilsynet har en signatur, så er det ingen som kommer til å bry seg med dette i ettertiden...
Kan jo hende han går på en smell i denne saken siden han allerede har vært i kontakt med "synet" 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #37 på: september 24, 2010, 20:08:58 pm » |
|
Godt at det er en godt bevart hemmelighet da....
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #38 på: september 24, 2010, 23:25:17 pm » |
|
Jeg ville aldri skrevet under noen slik salgsmelding med mitt navn på iallefall. Om ting ikke ordner seg på korrekt vis, så blir det delebiler av begge bilene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem

|
 |
« Svar #39 på: oktober 05, 2010, 21:21:37 pm » |
|
hvordan går det her da??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #40 på: oktober 05, 2010, 21:36:04 pm » |
|
Har fått en underskrift i dag så med resten av dokumentasjonen vi har samlet inn, så håper vi dette går bra!
Begge panelene blir antakelig solgt så fort vi har fått orden i dette siden vi har skaffet oss en '53 Zwitter...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #41 på: september 11, 2011, 19:05:59 pm » |
|
Om været holder seg sånn noenlunde, blir denne forhåpentligvis hentet ut av skogen førstkommende torsdag, med litt hjelp fra vw dude.
Skal bli spennende!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #42 på: april 02, 2012, 15:24:47 pm » |
|
Denne ble hentet ut av skogen i høst, og det er på tide å få den hjem.
Dessverre blir nok denne solgt i deler for å finansiere oppbyggingen av Zwitter'n, om ikke noen ønsker å overta hele bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
 |
« Svar #43 på: april 02, 2012, 19:24:23 pm » |
|
du får si ifra når du skal legge den ut for salg. er litt gira på skogsvrak buss 
|
|
|
Loggført
|
 Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #44 på: april 02, 2012, 20:02:36 pm » |
|
du må absolutt prøva å få solgt han heil med klausul om at den skal fiksast opp. eu fri splittbuss før vera av interessa for nokon
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #45 på: april 03, 2012, 11:52:58 am » |
|
Dette er jo et skikkelig skogsvrak, folkens  Sikker på at sveisetråden er lang nok?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #46 på: april 03, 2012, 22:30:25 pm » |
|
er jo et skogsvrak jeg vil ha 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #47 på: april 03, 2012, 23:01:36 pm » |
|
er jo et skogsvrak jeg vil ha  Kjør på Anders, bare å handlen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nime
Supermedlem

|
« Svar #49 på: april 05, 2012, 20:48:36 pm » |
|
... og om litt får dette flotte eksemplaret av en '58 panel en ny eier  (med lang sveisetråd og plenty av pågangsmot, får man håpe)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #50 på: april 05, 2012, 20:56:10 pm » |
|
Bare å gratulere ny eier med et flott exemplar  gleder meg til den skal hentes 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem

1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #51 på: april 05, 2012, 20:58:31 pm » |
|
Hva skjer her  Anders kjøpt denne? eller tolker jeg feil 
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #52 på: april 05, 2012, 21:01:42 pm » |
|
Hva skjer her  Anders kjøpt denne? eller tolker jeg feil  Anders har handlet ja  vi må nok være et dugnadslag for å få denne videre  Det gleder jeg meg til 
|
|
« Siste redigering: april 05, 2012, 21:05:42 pm av Thoresen »
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem

1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #53 på: april 05, 2012, 21:06:20 pm » |
|
Spennede.gi lyd når dette skjer.Må se denne
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #55 på: april 05, 2012, 21:19:47 pm » |
|
jeg har ikke fått noe diagnose på det. men jeg begynner å se et mønster  er kansje feil å være fornøyd når man akkurat har kjøpt en pil råtten buss
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #56 på: april 05, 2012, 21:22:10 pm » |
|
Er rust in i år??? 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Lowlife
Supermedlem

|
 |
« Svar #57 på: april 05, 2012, 21:25:54 pm » |
|
Gratulerer. De gærne har det godt.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #58 på: april 05, 2012, 22:30:06 pm » |
|
veldi bra anders!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

|
 |
« Svar #59 på: april 05, 2012, 22:46:03 pm » |
|
nei tistlo... jeg tror den er skikkelig dårlig  men har pågangsmot over mange år så ja sånn sett er det bra 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|