1303S73
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
 |
« Svar #90 på: oktober 08, 2010, 16:37:40 pm » |
|
Hallo. Jeg har en Volvo Felt. Jeg ringte Forsvarets Motorregister 55502000, de hadde ikke så mye opplysninger. Sendte mail til : Kjell-Inge Kristiansen [ milkik@yahoo.com] Han fikk tak i noen opplysninger.Jeg hadde det militære reg. nr. fra før. Jobber eller har jobbet i forsvaret. Det er 4 år siden jeg kontaktet han, vet ikke om han drivere med dette lenger, men prøv. Hilsen Geir.
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #91 på: oktober 09, 2010, 18:50:14 pm » |
|
hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker
1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?
2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?
3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt?
håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;) men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #92 på: oktober 14, 2010, 08:28:51 am » |
|
Først - STOR takk for tipset om å kontakte Kongsberg - de har funnet papirene på min 62 Kombi også, så da ordner det seg med registrering!!  hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker
1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?
1776 kan brukes, men da må topper og blokk borres opp fra 83 til 90,5 mm. Veiven er vel den samme med 69mm slag. 2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?
Tror du har ganske rett i det, var vel mye brukt og lett tilgjengelig.
3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt? Du har to alternativer: straight axle med deler fra svingakselboble og IRS med ditto eller bay
håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;) men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cmi
Supermedlem
    
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud
|
 |
« Svar #93 på: oktober 14, 2010, 10:15:20 am » |
|
De på Kongsberg er utrolig behjelplig! Fikk tilsendt masse papirer som de hadde rotet frem på et par av bilene mine her om dagen, de hadde sittet mange timer og gått igjennom esker med papirer 
|
|
|
Loggført
|
Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! 
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #94 på: oktober 15, 2010, 20:22:43 pm » |
|
Kult prosjekt! Har militærbay og offroad-dekk selv.... riktignok litt krasj siden bussen er senket, men det skal vi prøve å få gjort noe med i vinter. Vi ses i offroad-løypa på SCC2011? 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #96 på: oktober 20, 2010, 20:04:53 pm » |
|
skulle handle ny hovedbremsesylinder idag og en kompis dro bort til unneberg for å hente.. og kom hjem med feil... unneberg mente den hadde en kretssystem... men det har den ikke...splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66.. stemmer bra for det ble bekreftet på volkswarenhaus.de.. men saken er den at den enkle enkretssylinderen kostet hos unneberg kr 435.. mens dem for to krets sylinderen som dem til slutt fant ut av skulle ha 5300,- for  på volkswarenhaus.de koster den 268 euro.. finnes det andre her i norge som kan selge denne for en vettug pris? evt om noen har eller vet om det passer fra noe anna?? hadde vært taknemlig for all hjelp, bilen skal stå inne i vinter og har en bakke ned til verkstedet.. vil GJERNE ha bremser da..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #97 på: oktober 20, 2010, 20:36:39 pm » |
|
Må vel vera billigare å overhala den du har, men merkleg att det skal vera so dyrt til splittbuss. Er det mykje forskjell kontra to-krets til boble? Dei kaster jo folk etter deg omtrent..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #98 på: oktober 20, 2010, 20:38:01 pm » |
|
joggu ikke godt å si du... overhaler gjerne om noen veit hvor jeg får tak i overhalingssett...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #99 på: oktober 20, 2010, 20:38:47 pm » |
|
Kva diameter er det på stempelet egentlig?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #100 på: oktober 20, 2010, 20:50:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #101 på: oktober 20, 2010, 21:03:27 pm » |
|
ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal....  men det er den jo ikke... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Rosenquist
Supermedlem
    
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg
Telefon 90148565
|
 |
« Svar #102 på: oktober 20, 2010, 21:19:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
 |
« Svar #103 på: oktober 20, 2010, 22:50:38 pm » |
|
ja se her ja... så det ER en kjent sak at -67 har tokrets.. hadde en liten diskusjon med gutta på unneberg om dette... dem mente min bil var uoriginal....  men det er den jo ikke...  Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista
|
|
« Siste redigering: oktober 20, 2010, 22:55:05 pm av Tommy.H »
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #104 på: oktober 20, 2010, 22:55:03 pm » |
|
jo stemmer det tommy.. glemte å presisere det, beklager... men det tok sin tid dit uansett....  lars?? den må jeg ha...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #105 på: oktober 20, 2010, 23:25:09 pm » |
|
når kom forresten første bobla med to krets?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #106 på: oktober 22, 2010, 08:00:16 am » |
|
splittbuss har tokrets bremsesystem fra 8de måned 66.. Sa vell også at tokrets var 67 only ifølge prislista Som er helt i samsamsvar med teksten over. VW begynner å produsere neste års modell fra åttende måneden i året før. Derfor er det lurt å ha kontroll på hvilken årsmodel bilen er av og ikke bare hvilket år den ble bygget. For å slippe å betale det hvite i øyet fins det et enkelt adapterkitt som lar deg montere en Bay hovedpumpe, kittet består storstett bare av en alu spacer som flytter pumpen et par cm vekk fra pedalen.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #107 på: oktober 24, 2010, 21:19:24 pm » |
|
hvor får man tak i denne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #108 på: oktober 25, 2010, 11:15:54 am » |
|
Regner med at Unneberg har denne i katalogene sine.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #109 på: oktober 25, 2010, 11:39:56 am » |
|
På den eine linken eg lag ut over her so ser du montering av bay pompa
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
    
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
 |
« Svar #111 på: oktober 31, 2010, 07:51:56 am » |
|
En sånn dings har jeg hvis du vil prøve,Fikk høre d var en turtalssperre til industrimaskiner...?
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #112 på: oktober 31, 2010, 08:52:22 am » |
|
den er full av f... når jeg gasser men er heeeelt fin og går strøkent på tomgang...  tipper akspumemembranet har tatt kveld...
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #113 på: oktober 31, 2010, 09:05:12 am » |
|
Den saken er turtallsperre som satt på alle transportere med 1500 motor. Du må ta opp forgasseren din og rense den, sjekk spesiellt at akspumpen fungerer, det skal komme en dusj bensin gjennom det bøyde røret midt i forgasseren når du gir gass.
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #114 på: november 01, 2010, 18:34:12 pm » |
|
hipp hipp... nei vent litt...  bytta gasser idag.. hadde en 30pict-2 liggende i kjelleren... nå er den svært så ivrig når jeg gir gass, men har nå fått ett nytt problem og det er at nå er den heller motvillig på tomgang.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #115 på: november 02, 2010, 14:19:39 pm » |
|
sjekk den elektriske tomgangsdysen! Kan være den som er problemet! Er ikke store rusket inni der, som skal til for at det ikke går!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #116 på: november 02, 2010, 14:56:52 pm » |
|
takker..  skal prøve det. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #117 på: november 02, 2010, 17:53:34 pm » |
|
gjorde ren tomgangsdysen men den var ren og pen..  så hjalp lite.. så lette litt i gamle tråder og løp ut... skrudde lufteskruen helt inn og halvannen ut igjen og nå går den svært pent.... (enn så lenge..) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rapidspeed
Seniormedlem
   
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn
|
 |
« Svar #118 på: november 05, 2010, 19:09:31 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #119 på: november 05, 2010, 20:55:12 pm » |
|
herrlig  gleder meg til å se denne på treff
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
|