Lene
Supermedlem
    
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn
Bobla mi! Forelska :)
|
 |
« Svar #240 på: mai 11, 2011, 07:28:10 am » |
|
2: Noen år senere, under russetida kom jeg i snakk med en kar som var så stolt over historien sin om da han skulle skifte olje selv på bilen sin. Han hadde jekket opp bilen... Krøpet under, funnet en tappeplugg, skrudd denne ut. Tappet av olja. Kjøpt ny motorolje, funnet et lokk på motoren, og helt på x antall liter. Startet opp, og kjørt avgårde et lite stykke før bilen stopper.... Han hadde ikke rare kunnskapene om bil han heller. Så bergningsbil måtte til. På verkstedet kunne de konkludere med store skader på både motor og girkasse! (Han hadde tømt av girkasseolja, og fylt på ny motorolje uten å få tømt den gamle!  ) [/quote] heheheh fort gjort
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
   
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
 |
« Svar #241 på: mai 11, 2011, 13:38:52 pm » |
|
Et konge T-skjorte sitat fra nevnte fjøsmann: "Jeg brukte nesten ikke noe makt.. Skrudde den løs første gangen med en sånn derre skiltstang Statens Vegvesen bruker, men det uten noen problemer.. " det blir ikke bedre en dette... lol
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #242 på: mai 11, 2011, 14:13:18 pm » |
|
Nylig fra forumet:
SELGER: Bugpack 82 mm veiv , H- råder 5,4 ,eagle 2246 cam ,Lube a lobe pushere , 94 mahle sats ,4 puck sinter 215 ,041 topper m/doble fjærer (bugpack ) eksos ukjent merke . Solgt .
SPM:
Dette var billig. Er det noe galt med den? Hvor mange km har den på samvitigheten?
SELGER:
Er ikke noe galt med den, litt brukte deler og mye nye deler. Den er ikke kjørt med
KJØPER:
Demontering er startet og 2 rådelagere er skjært
Motoren har faktisk stått seg ihjel. Bare vent til jeg poster et bilde av eksosen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #243 på: mai 11, 2011, 15:17:03 pm » |
|
Fikk høre en ganske bra en nå for en halvtime siden! Først var han helt overbevist om at min '67 var en '64 og når jeg til slutt viste han vognkortet mente han: "Noen må ha fått endret vognkortet siden '67 er mer ettertraktet!Videre kunne han fortelle at hjan tidlig på 70-tallet hadde en '64 modell med div. modifikasjoner... 4hjulstrekk.... Porsche 4cam motor! skiver foran og bak  skal sies at han tilslutt tittet bak i motorrommet mitt, med 2x 40IDF, CB åndeboks, 36hp viftehus etcetc.. og mente: Ja her var jo alt orginalt!Gamle sta pensjonister er vanskelig å ha med å gjøre for tiden!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #245 på: mai 11, 2011, 17:16:30 pm » |
|
Fikk høre en ganske bra en nå for en halvtime siden! Først var han helt overbevist om at min '67 var en '64 og når jeg til slutt viste han vognkortet mente han: "Noen må ha fått endret vognkortet siden '67 er mer ettertraktet!Videre kunne han fortelle at hjan tidlig på 70-tallet hadde en '64 modell med div. modifikasjoner... 4hjulstrekk.... Porsche 4cam motor! skiver foran og bak  skal sies at han tilslutt tittet bak i motorrommet mitt, med 2x 40IDF, CB åndeboks, 36hp viftehus etcetc.. og mente: Ja her var jo alt orginalt!Gamle sta pensjonister er vanskelig å ha med å gjøre for tiden! En "gammel sta pensjonist" som vet forskjellen på en "Porsche-motor" og en "4-cam motor"...ville jeg sett på som ganske "verdifulle". Noter deg navnet om du ser han igjen!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #246 på: mai 11, 2011, 21:02:34 pm » |
|
Enig med splitman! Ikke dumt å bli godt kjent med en gammel pensjonist som har hatt 4-cam-motor i bobla si og vet hvor den motoren står på en låve nå...  Det er MULIG faktisk at det har vært en slik motor i en boble midlertidig i Norge, men er ikke sikker på det. I tilfelle var dette på 60-tallet.. Blir aldri feil med en slik motor i feks. en Oval (joda, sikkert mener noen i Porsche-klubben det) Fetere motor får du ikke til splitt´en eller Ovalen din punktum!
|
|
« Siste redigering: mai 11, 2011, 21:29:31 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #247 på: august 03, 2011, 20:58:42 pm » |
|
Fikk en merkelig beskjed idag.. en som bor i blokken min har til stadighet sett meg skru i gata, og kommet med kommentarer som "jaja, er ikke rart man må skru så mye når bilen er bygd dårlig etc".. idag kom karma og sparket han hardt bak! Han kom hjem med en svart '63 eller '64 Corvette Stingray. hadde hentet den ett stykke unna Oslo, så motor var god og varm.. Jeg lå ute og fikset ett lite falskluft problem da han kom. Selvfølgelig hoppet jeg opp for å titte på doningen og det slo meg at den på tomgang tikket noe sykt! Spurte han om det var gjort service på den nylig, og han fortalte meg at forrige eier hadde nettopp gitt den en 10.000kr service (hva nå enn det er). Måtte bare fortelle han at jeg synes ventilene tikket altfor mye, og fikk for å hente en skrutrekker. "Ikke faen om du får skru på kjerra mi" var svaret, men jeg kunne berolige han med at det gjorde jeg ikke uten å få betalt. Motvillig poppet han panseret mens jeg satt skruenden mot høyre ventildeksel og la øret inntil.. Ikke noe klikking. Men fra venstre fikk jeg nesten poppet en trommehinne! Fortalte han at ventilene ikke liker dette og måtte justeres. Han mente at jeg bare måtte holde meg til det luftkjølte leketøyet mitt, noe jeg da innså at var på tide. Etter noen timer var han tilbake, parkerte i garasjen sin og kom slukøret tilbake. Han hadde vært på ett verksted og det var 1,5mm ekstra klaring på alle innsugsventilene på venstre blokkhalvdel  Han takket for tipset, snudde og gikk inn til seg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #248 på: august 03, 2011, 21:29:28 pm » |
|
Var jo fort vekk rette ræva til å kommentere dårlig bygde biler da siden han endte opp med Corvette sjøl.... For di er jo bra byggd,eller?
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
2mmelit1
Seniormedlem
   
Innlegg: 251
Bosted:
|
 |
« Svar #249 på: august 03, 2011, 23:19:07 pm » |
|
Var jo fort vekk rette ræva til å kommentere dårlig bygde biler da siden han endte opp med Corvette sjøl.... For di er jo bra byggd,eller?
hahaha, bra sagt! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #250 på: august 03, 2011, 23:33:06 pm » |
|
He he.. kom på en jeg hørte, -" og så er det digg at fartsgrensa ikke gjelder sånne, siden radaren ikke slår inn på glassfiber karrosseriet. " ( hørt om stingray utenfor pølsebua her)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #251 på: august 03, 2011, 23:51:34 pm » |
|
Den siste var bra ja.. Han med stingrayen mente det ikke var så alvorlig å få ut 120hk av en boble.. Han hadde jo sett masse amrikanere med mye mer enn det. Kunne da fortelle han at min 1915 er 20% større enn en 1600, men fortsatt med org topper. en 327ci + 20% er 5358cc*1,20=6430cc,, uansett produserer ikke den vannpressa 3 ganger org. hk  Dette mente han var tull.. gleder meg til å se en amerikaner med 900hk, med bytte av kam, porting og gassere.. og gatevennlig!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #252 på: august 04, 2011, 08:18:55 am » |
|
Første gang jeg var på Street Legal, var i Sandnes for ca. 4 år siden. Der stilte EBB opp med sin røde og hvite buggy. Når jeg så det tårnet som sto ved siden av ham, (BB med kompressor) var det sensasjonelt å se at buggyen parkerte Camaroen fullstendig. Etter dette kjøpte jeg min første boble.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
   
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
 |
« Svar #253 på: august 04, 2011, 12:31:53 pm » |
|
Det er jo en og annen garasjemekker opp gjennom tiden som har skrytt av at de har økt motorvolum og slaglengde ved og sette inn lengere råder i motoren...
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #254 på: august 04, 2011, 12:31:59 pm » |
|
Litt OT men god historie allikevel.. Har en rebelsk kjenning som studerte i Stavanger på tidlig 90 tallet, som skulle hjem sent på fredagskvelden. Drosjene sto 5 stk i kø på Vågen, og han begynte med bakertse drosje: Åpnet passasjerdøra og sier: -"Kan du kjøre meg til Tanke Svilandsgate for 50kr. og en sugejobb?" Taxisjåføren blei forbanna og sa : NEI! Dra te "@&+*!!! Han lukket døra og gikk til nr. 4, hvor det samme gjenntok seg. Samme med nr. 3 og nr. 2. Når han kom frem til første taxien sier han: -"Kan du kjøre meg til Tanke Svilandsgate?" Ja, sier sjåføren. Passasjeren strekker seg opp utenfor bilen, snur seg mot de fire bakerste drosjene og flirer triumferende med tommelen i været, setter seg inn i bilen og kjører....
Tror det ble stille i drosjehytta når han kom inn døra...
|
|
« Siste redigering: august 04, 2011, 12:34:05 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #255 på: august 04, 2011, 13:02:45 pm » |
|
Han har reist mye, han kompisen din. Han har forøvrig ganske splittet personlighet, for han er både østfolding, bergenser, trønder, nordlending, asylsøker og bonde..  Dessuten begynte han FORAN i køen og jobbet seg bakover slik at sjåføren bakerst kjørte forbi alle de andre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #256 på: august 04, 2011, 13:55:28 pm » |
|
Men er det andre som har praktisert denne vandrehistorien? Samme mannen begynte bakerst i kinoen og gå inn i rekkene fra enden, sa unnskyld, unnskyld, unnskyld i det han passerte alle på hele rekka, og gikk inn igjen to rader nedforbi og fortsatte mange rader fremover før stemningen ble for amper... Ditto, sto han en annen gang bakerst i kinoen og skreik: -"Alle me fingen i raue må snu seg"! Og i det ca. halvparten snur seg, skiker han: -"Dokke kan ta an ud nå!" Navnet hans kan oppgis på PM for spesielt interresserte.  For de som bor rundt meg, er initialene BRJ...
|
|
« Siste redigering: august 04, 2011, 13:57:00 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Ernst
Nybegynner

Innlegg: 41
Bosted: Moss
Ut på tur, nesten aldri sur!
|
 |
« Svar #257 på: august 10, 2011, 12:46:15 pm » |
|
En kompis av meg i Særp hadde akkurat lagt til brygga i Sjebergkilen med sitt pent brukte vidunder. Storfornøyd forteller han om at motoren, som er innebords, er en rak sekser på tre liter. Motorlyden var fin, men hørtes ikke ut som noen sekser. Jeg spør om han er sikker på at det er en sekser. Joda, han er sikker. Senere på sommeren hjelper jeg ham med å bytte plugger på båten. Vi byttet fire plugger og fler var det ikke å finne.... I dag har han seilbåt :-)
|
|
|
Loggført
|
1973 VW 1300s O R I G I N A L
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #258 på: august 11, 2011, 13:04:02 pm » |
|
 eajhiaadf.jpg (43.85 KB. 475x512 - vist 477 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #260 på: august 11, 2011, 14:58:31 pm » |
|
PRICELESS
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #261 på: august 11, 2011, 15:25:16 pm » |
|
Konge!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #262 på: august 11, 2011, 15:53:43 pm » |
|
Och vinnaren är...! 
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #264 på: august 11, 2011, 22:04:13 pm » |
|
Ler fremdeles 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #265 på: august 11, 2011, 22:59:01 pm » |
|
Fra et radioprogram: DJ crank call to a (has to be blonde) young lady about car repairs... at the request of her father! http://www.allowe.com/Humor/audio/BlondeCarRepair.asx
|
|
« Siste redigering: august 11, 2011, 23:06:24 pm av Knut Andersen »
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
66 Cab
Supermedlem
    
Innlegg: 619
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #266 på: august 11, 2011, 23:36:09 pm » |
|
[ Vedlegg ]
Den var ur god......lo godt nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #267 på: august 12, 2011, 07:33:53 am » |
|
Hehe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #268 på: august 12, 2011, 08:08:01 am » |
|
Jeg er ikke verre enn at jeg kan le av meg selv! I 1986 kjøpte min far en VW Passat som var 3 mnd. gammel. Etter noen få ukers kjøring syntes vi begge to at bilen tikket litt fra motor. Jeg sa at dette fikser jeg, bilen har jo garanti. Dro til VW butikken og fikk fatt i verkstedsmesteren. Mannet meg opp og fortalte at jeg syntes denne bilen ikke var mye å skryte av da den etter kort tid hadde begynt å tikke fra motor. Ba ham litt strengt om å ta bilen inn for å stille tenningen og at jeg forventet at dette ble gjort raskt! Dette hadde jeg greie på! Fikk til svar at det nok ikke var vits i å stille tenningen! Mitt svar var at "Er det så vanskelig da, er ikke du utdannet mekaniker?" Joda, det var han, men han kunne da fortelle at bilen hadde elektronisk tenning! Blikk ned og raskt ut av butikken. Var ikke inne der flere ganger. Jeg var jo vant med luftkjølt og andre biler som ikke hadde elektronisk tenning.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #269 på: august 12, 2011, 09:39:31 am » |
|
Er det ikke ventilene vi pleier å stille når det tikker? 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|