RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« på: mars 18, 2008, 00:28:02 am » |
|
Da det er behov for litt " mer" .. rotasjon , i bilparken . Selges herved Notch`n .
Specs og info følger under : Bilen selges uten motor .
Karosseri: Glassfiber flippfront, bakskjermer, motorluke, bakluke, disse er avtagbare festet med "dzus fastners". Aluminium gulv, dørplater, innerskjermer, torpedovegg og baklvegg. 8 Punkt bur, Lexan side og bak ruter. Fuel cell. Null rust .
Gir / Drivverk : 4 trinns 6 rib 091 VW "racekasse" fra Transworks USA. Med følgende utvekslinger : Første 2.58 - 1.93 - 1.14 - 0.70. Ring/pinjong : 4.57. Chromoly diff sidedeksel, Super- diff, ventilasjon av kassehus , Weddle ring/pinjong, Set Billet chromoly 091/930 flenser, Weddle 3-4 gir med sveisede synchroringer, forsterket utløselagerarm. Porsche 944 stubaksler/drivaksler/knuter, Girkasse er hevet 60 mm i karosseri, stumt montert med aluminum fester. Giroverføring oppå tunell , stum utførelse .
Understell: Forstilling smalnet 40 mm, justerbar høyde ( T3) , Spax / koni justerbare dempere, / Polyurethane foringer, GWD kulelager fjærplate lager / foringer, ombygget til IRS bakstilling, justerbar høyde, T3 23.5 mm torsionstaver, 22 mm bakre CSP stabstag i polyurethan foringer . Alt av bærekuler / endeledd er nytt .
Interiør: Sparco stoler, 4 punkt belter, pedaler, Vdo, Autometer innstrumenter, shiftlight, Sparco ( FIA godkjent) branslukker system med 4 dyser i motorrom , ( På interiør delen kan evt ønsker ikke ønsker justeres ) .
Bremser : Fremme Skiver fra 1302/03, Kerscher, hullborra, calippere fra golf 2, ( kercher 160 hk bak ) . Stålomspunnede bremseslanger, Renault Trafick 2.4 TD hovedsylinder . Foran og bak er det proff maskinert 2 stk boltsirkler i skivene . 4x130 & 4x108 . ET HAV av felger kan benyttes altså .
Felg /dekk / Option: Compomotive MO 8 x17" ET 15 - DOTmerket gate slicks Toyo Proxes R888 . 215 - 45 -17 . Alternativt 7x15 ATS enfarget sølv med ok dekk .
## Generell info . Eu godkjent , 8 punkt hel bur , flippfront , glassfiber skjermer , lexan side og bak ruter , etc etc er i VOGNKORT , ( bilde av vognkort kommer etterhvert) - , ##
FØLGENDE ER ETTERMONTERT / UTFØRT ETTER BILEN SKIFTET EIER ---
# Porsche 944 stubaksler/drivaksler/knuter
# Polyurethane foringer, GWD kulelager fjærplate lager
# 22 mm bakre CSP stabstag i polyurethan foringer
# Spax justerbare dempere bak .
# Orginale T1 IRS bærearmer , samt innsveiste orginale IRS braketter , tidligere var det SVENSKE modda bærearmer , og irs braketter laget av karosseri plater " No good " .
# Sparco stoler, 4 punkt 3 tom belter, pedaler ,sparco FIA godkjent Brannslukker system med utløser ved førerstol , og dyser i motorrom .
# Bremser bak skiftet til ( kercher 160 hk kit )
# Stålomspunnen bremse slanger .
# Renault Trafik 2.4 TD hovedbremsesylinder , Bolt on , høy og effektiv pedal på skiver rund baut .
# Foran og bak er det proff maskinert 2 stk boltsirkler i skivene . 4x130 & 4x108 . Et HAV av felger kan benyttes altså ,
# Felg/dekk / Option : Compomotive MO 8 x17" ET 15 - DOTmerket gate slicks Toyo Proxes R888 . 215 - 45 -17 .
# Alt av bærekuler , endeledd er nytt .
Bilen ble sist brukt med wankel motor , derav vannkjølt , SÅ tur retur OLJE / VANN rør i kobber , med skrudde snittring koblinger etc , kan tilbyes som komplett bolt on ekstra utstyr om det skal benyttes motor med "kjølesystem" videre også .
Bilder og tekst , info kommer stadig .
Pris - med 8x17" Compomotive / Gatesliks = 85.000 .-
Pris - med ATS felger og alminnelige dekk 195F/ 205B x 15" = 70.000.-
Mvh
Alexander Seim / Pumaungen / RE-tek .
Bilen står i Drammen etc .
mobil : 97629079 .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #1 på: mars 18, 2008, 01:12:27 am » |
|
Diverse bilder fra fortid-nåtid og kanskje tilogmed . . fremtid kommer nedover .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #2 på: mars 18, 2008, 01:26:40 am » |
|
More -
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #3 på: mars 18, 2008, 01:27:42 am » |
|
..
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #4 på: mars 18, 2008, 01:35:21 am » |
|
.. flere bilder av bil og interiør samt teknisk kommer utover og i morgen ,
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #5 på: mars 19, 2008, 14:36:15 pm » |
|
some more -
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #6 på: mars 19, 2008, 14:37:10 pm » |
|
--
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #7 på: mars 28, 2008, 16:34:05 pm » |
|
Bump . Vårsalg .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #8 på: mars 30, 2008, 23:46:32 pm » |
|
Du har bestemt deg for å selge go vogna ja  Lykke til og regner med at denne ikke skulle være vanskelig å bli kvitt, kjempe flott vogn!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
2mmelit1
Seniormedlem
   
Innlegg: 251
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: april 01, 2008, 22:42:11 pm » |
|
hvordan er det med gatereg av den vogna her? =)
edit: uten motor ja, da er det ikke int.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: april 01, 2008, 22:44:40 pm » |
|
## Generell info . Eu godkjent , 8 punkt hel bur , flippfront , glassfiber skjermer , lexan side og bak ruter , etc etc er i VOGNKORT , ( bilde av vognkort kommer etterhvert) - , ##
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
   
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
 |
« Svar #11 på: april 01, 2008, 23:46:24 pm » |
|
Denne bilen er godkjent med 1835 turbomotor, ikke noe begrensning på effekten mener jeg å huske. Alt er skrevet inn i vognkortet, så her der det bare å pælme inn en turbomotor, skru trykket opp og kjøre fulstendig lovelig på gata. Drømmen for mange her inne det vil jeg tro 
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: april 01, 2008, 23:52:48 pm » |
|
mener det er max 100Hk . men dette må fåes på det rene
Puma..??§!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #13 på: april 02, 2008, 00:08:41 am » |
|
mener det er max 100Hk . men dette må fåes på det rene
Puma..??§!!
Den Har nok ingen begrensninger pga importen fra Sverige om jeg ikke husker feil. Den var godkjent med en ganske fet motor der
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #14 på: april 05, 2008, 14:26:34 pm » |
|
Yo .
Ang effekt , der står det ingen tall .- Kun det jeg vil kalle betegnelsen "1835 med turbo" Noe jeg vil mene VANLIGE folk, utenfor vw verdene , ikke akkurat forbinder med et slagvolum, heller en vw sjargong - .
Bilde av vognkort delen med " endringer " er vedlagt .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: april 05, 2008, 16:40:34 pm » |
|
det er jo ett felt i vogn kort hvor effekt står oppgitt. Hva står det der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
manics
Seniormedlem
   
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo
|
 |
« Svar #16 på: april 05, 2008, 18:59:48 pm » |
|
Flipperfront faktisk!! 
|
|
|
Loggført
|
LateBugLover; 1968 VW 1300 1974 VW 1303S Big
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #17 på: april 05, 2008, 20:15:20 pm » |
|
det er jo ett felt i vogn kort hvor effekt står oppgitt. Hva står det der.
Fått mail a vesle gutten ,? eller ei . I det feltet som kalles "Motor/Driverk Felt (10) . Altså et annet felte enn "Merknader (15 ) . - Slagvolum 1500 cm3 - Motoreffekt 66.00 kw / Altså 89.6 Hk / 0.736 kw/hk Kan ha stått der fra tidligere skulle antes . Siden det er annet spec , enn en evt 1500 cm3 vw motor .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #18 på: april 17, 2008, 00:36:45 am » |
|
Vårsalg - -
Kan nå ta innbytte .. i cash .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
Splitgirl
Nybegynner

Innlegg: 31
Bosted: Gjøvik
Klubbløs #004
|
 |
« Svar #19 på: april 19, 2008, 23:01:51 pm » |
|
Løp og kjøp, stemmer at det er mye moro for penga  Har kjørt bilen selv, og det var heeelt rått!!!
|
|
|
Loggført
|
" Alt går - Det kan bare ta litt lenger tid...."
51 Dragboble 63 Notchback 67 Fastback 90 Caravelle Coach-camper
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #20 på: mai 08, 2008, 17:18:24 pm » |
|
Bump--
Likestillingsbegrunnet endring i salgspris :
Jeg slår av 5k ved kvinnelig kjøper
Dermed
Jenter = 80k med compomotive felger / 65k med ATS
Obs obs , dåpsattest kreves .
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #21 på: juni 11, 2008, 23:19:08 pm » |
|
Feriepenger er stikkordet . 
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #22 på: juni 12, 2008, 17:33:47 pm » |
|
Er fremdeles veldi intr i vogna di men sliter litt m salget av rx-7 vurderer å selge bare bilen og beholde motor for å evt putte i notchen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eiko Garage
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #23 på: juni 14, 2008, 17:44:37 pm » |
|
Når det gjelder det med 66kw er nok ikke dette med dagens bremser. I sverige er det slik at ved bruk av T3 bremser ( skiver foran og tromler bak) godkjennes bilen med inntil 66kw, eller ca 90 hk om du vil. Regner med at denne hadde dette en gang i tiden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #24 på: juli 04, 2008, 17:39:10 pm » |
|
Solgt . Til ei skreppe med vann i blodet . 
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
|