Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« på: oktober 23, 2010, 20:54:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1 på: oktober 23, 2010, 21:04:02 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #2 på: oktober 23, 2010, 21:08:35 pm » |
|
og slik så den ut når jeg gav meg for dagen. Den er så og si løsnet fra bunnplata, men mistenker at det er en eller to bolter bak jeg ikke har funnet siden den ikke har løsnet bak, men kun foran.
 IMAG0124.jpg (219.95 KB. 1024x613 - vist 296 ganger.)
 IMAG0125.jpg (202.29 KB. 1024x613 - vist 252 ganger.)
 IMAG0126.jpg (210.91 KB. 1024x613 - vist 308 ganger.) Planen for morgendagen er å få delt den helt og strippe resten innvendig 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: oktober 24, 2010, 00:53:32 am » |
|
Likte garasjen din  Ser ut som eit bra prosjekt for litt beauti ivertfall
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #4 på: oktober 24, 2010, 22:38:36 pm » |
|
Likte garasjen din  Ser ut som eit bra prosjekt for litt beauti ivertfall Takk for det...er vel muligens formuets største 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #5 på: oktober 24, 2010, 22:42:24 pm » |
|
Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?
|
|
« Siste redigering: oktober 24, 2010, 22:51:18 pm av Finn Christian »
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #6 på: oktober 24, 2010, 22:50:20 pm » |
|
All den vanlige type 3 rusten var selvsagt å finne på karosseriet mens bunnplata virker overraskende bra. Jeg har kun funnet ett lite område i kanten som må sveises, men det blir spennende å se etter at den er sandblåst. Den dårligste kanalen
 IMAG0137.jpg (214.73 KB. 1024x613 - vist 321 ganger.) Hull i det ene luftinntaket bak
 IMAG0138.jpg (151.83 KB. 1024x613 - vist 279 ganger.) Tidligere rustreparasjon av den dårlige sorten...
 IMAG0139.jpg (218.71 KB. 1024x613 - vist 274 ganger.)
 IMAG0140.jpg (227.43 KB. 1024x613 - vist 278 ganger.) Innerskjerm foran
 IMAG0141.jpg (176.54 KB. 1024x613 - vist 271 ganger.)
 IMAG0142.jpg (210.15 KB. 1024x613 - vist 247 ganger.)
 IMAG0145.jpg (232.91 KB. 1024x613 - vist 271 ganger.) Og tilslutt et tidligere fangerfeste
 IMAG0144.jpg (202.25 KB. 1024x613 - vist 293 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #7 på: oktober 24, 2010, 23:18:27 pm » |
|
Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?
MÅ kanskje ikke, men jeg ville gjort det... Varmet opp med varmluftpistol og sparkelspade. Går unna da.. Husk maske 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #8 på: oktober 25, 2010, 00:04:15 am » |
|
Var ikke helgærent dette! Planen er tilbake på veien til våren?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Fankii-T
Juniormedlem
 
Innlegg: 83
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: oktober 25, 2010, 02:38:21 am » |
|
Ser bra ut  Hva sier naboen i garasjen til dette da?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: oktober 25, 2010, 07:48:25 am » |
|
Etter dagens økt var bilen delt (med litt løftehjelp fra Anders), strippet helt og klar for vask og/eller sandblåsing. Noen som vet om man må fjerne all tectyl og sånt før sandblåsing?
MÅ kanskje ikke, men jeg ville gjort det... Varmet opp med varmluftpistol og sparkelspade. Går unna da.. Husk maske  Ok...tror ikke jeg gidder å bruke masse tid på å skrape. Da finner jeg heller et sted jeg kan steame den og blir også kvitt alle tepperester osv inn også. Noen som vet om et sted i oslo-området?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #11 på: oktober 25, 2010, 07:53:47 am » |
|
Var ikke helgærent dette! Planen er tilbake på veien til våren?
Tror ikke det er det verste prosjektet som er påbegynt. SCC er mer realistisk enn våren tror jeg, men dette skal gjøres ordentlig og da tror jeg ikke økonomien min tillater å ta dette på bare ett par måneder. Stor motor blir det nok uansett ikke neste sesong.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #12 på: oktober 25, 2010, 07:55:01 am » |
|
Ser bra ut  Hva sier naboen i garasjen til dette da??  Han blir nok bare glad når han slipper å se denne rustholken stå ved siden av hans smykke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #13 på: oktober 25, 2010, 10:28:32 am » |
|
Stå på!
Jeg måtte humre litt når jeg leste tittelen på tråden - kongehumor! Hvor er linken til "del 1"? - den er jo legendarisk!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #15 på: oktober 25, 2010, 17:03:34 pm » |
|
Siden dette er originalt en M265 Variant er det jo liten tvil om hva som skal gjøres karosserimessig  Felgvalget havner nok på Mahle-felger lakkert i gull med polert kant og eiker.
 plan_a.jpg (90.64 KB. 1166x490 - vist 348 ganger.) Har også ett sett med originale 2 litere som sikkert kommer til å bli brukt litt
 plan_b.jpg (84.96 KB. 1162x473 - vist 290 ganger.) For at bilen ikke skal bli for ensformig og kjedelig leker jeg litt med tanken om en logo på siden. Ellers er planen IRS bak og CSP skivebremser rundt baut, ventilerte foran. Motoren blir nok på sikt en 2000cc+++ med EFI bygget for å være gatevennlig og med et godt bunndrag og noe rundt 150hk.
|
|
« Siste redigering: oktober 25, 2010, 17:06:21 pm av Finn Christian »
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #16 på: oktober 25, 2010, 17:04:54 pm » |
|
dobbeltpost
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #17 på: oktober 26, 2010, 10:43:47 am » |
|
woho... gå for plan A!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #18 på: november 07, 2010, 20:29:51 pm » |
|
Da var det på tide med en liten oppdatering etter å tilbrakt helgen i garasjen. Det meste av tiden gikk med til å skrape tectyl av bunnplata...hvis noen mangler litt så har jeg en bærepose full som kan selges billig pr kilo  Hele bunnplata ble ribba og alt som skal sandblåses og lakkes ble funnet fram. Mags svingte også innom med sin gule variant med henger for å hente bunnen og delene som skal sveises, sandblåses og lakkes. Gleder meg til å få igjen den ren og pen med lakk og klar til å monteres 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #19 på: desember 05, 2010, 19:15:13 pm » |
|
Siden "alle" sitter å spiller GT5 får vi som enda ikke har kjøpt det ta ansvar og jobbe litt i garasjen  Selv om det har vært stille her i tråden har det skjedd ting i kulissene... Bunnplata er ferdig sveiset og det ventes kun på varmere vær for å få sandblåst og lakket den. Det meste av deler til bunnen er pulverlakka samt noe karosserideler. I dag ble jeg også ferdig med å skrape av all tectyl  En kraftig whitespritvask av karosseri hadde gjort seg slik at det ble helt rent  Nå er det bare å fjerne alle limrester innvendig før det er klart for rustsveising. Satser på å få levert den til det i løpet av januar. Siden dette egentlig ikke er noe spennende blir det bare noen crappy mobilbilder (og ja et ordentlig kamera er satt på ønskelisten)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #20 på: februar 12, 2011, 16:30:12 pm » |
|
Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen? Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #21 på: februar 12, 2011, 17:35:06 pm » |
|
Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen? Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene Begge kanalene må byttes. En god del kjeks i kanalbunnen. De så i grunn helt greie ut inntil jeg delte bilen. Mine var rustet mest mellom bunnplata og kanalen. Etter å ha sett i din prosjekttråd kan jeg si at jeg generelt hadde mer rust på min, men på akkurat de samme plassene.
|
|
« Siste redigering: februar 12, 2011, 17:39:34 pm av Finn Christian »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #22 på: februar 12, 2011, 20:14:54 pm » |
|
Da blir det spennende å splitte bilen. jeg håper at jeg slipper å bytte kanalene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #23 på: februar 13, 2011, 11:01:19 am » |
|
Ser ut til å bli bra dette. Hvordan var rusten i kanalene og slikt på denne bilen? Holder på med samma jobben selv og du verden som innerskjermene rustet på disse bilene Begge kanalene må byttes. En god del kjeks i kanalbunnen. De så i grunn helt greie ut inntil jeg delte bilen. Mine var rustet mest mellom bunnplata og kanalen. Etter å ha sett i din prosjekttråd kan jeg si at jeg generelt hadde mer rust på min, men på akkurat de samme plassene. Dette virker kjent, gitt... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #24 på: februar 17, 2011, 01:19:42 am » |
|
Takker for titten i går kveld! Etter å ha sett flyndra så blir nok karosseriet bra også etter litt ekstra "Treatment". Er rust på de faste plassene ja...
|
|
« Siste redigering: februar 17, 2011, 01:22:15 am av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Finn Christian
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #25 på: februar 27, 2011, 21:29:37 pm » |
|
På tide med en liten oppdatering siden det har skjedd litt siden sist gang  Bunnen er litt nærmere ferdig og snart rullende. Jeg har imidlertid støtt på et lite klaringsproblem bak...kalipperen tar i felgen. Skivesettet fra CSP er til pre 67 svingaksel. Er det noen som vet hva som skal til for at dette passer på IRS? Er det skiva, kalipperfeste eller spacere som er forskjellig?
 IMAG0199 (2).JPG (135.79 KB. 800x479 - vist 266 ganger.)
 IMAG0200 (3).JPG (94.98 KB. 800x479 - vist 271 ganger.)
 IMAG0205 (3).JPG (95.84 KB. 800x479 - vist 312 ganger.) Pakket bort til neste økt...
 IMAG0209 (2).JPG (103.84 KB. 800x479 - vist 277 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #26 på: februar 28, 2011, 12:38:29 pm » |
|
Jeg Trur det er den delen Du fester Calipern i. Men du kan jo sende email til Thomas på CSP å høre med han om det. M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|