Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #810 på: august 05, 2014, 15:50:51 pm » |
|
Nei. Siden det fortsatt lekker litt har jeg ikke kjørt den lenge nok til at den blir skikkelig varm
Får vel ikke starta'n heller, uten batteri 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #811 på: august 05, 2014, 17:41:46 pm » |
|
Ja takk det har jeg merket...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #812 på: august 06, 2014, 00:10:07 am » |
|
Nei. Siden det fortsatt lekker litt har jeg ikke kjørt den lenge nok til at den blir skikkelig varm
Får vel ikke starta'n heller, uten batteri  Har et gammelt blybatteri til båten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #813 på: august 09, 2014, 22:09:37 pm » |
|
Hadde et lite setback i går da jeg fikk ødelagt MAP-sensoren når jeg skulle sette inn viftehuset etter å ha montert LS2 coilene. Men jeg har en backup plan, så det er en sensor på vei fra Knasten, så da regner jeg med dette er i orden på mandag. Men jeg var litt utålmodig etter å få testet at alt funker med disse LS2 coilene, så jeg fiklet MAP sensoren sammen igjen, så den i alle fall funker en liten stund, og så monterte jeg alt på plass igjen. For å få så cleant motorrom som mulig har jeg montert coilene på baksiden av viftehuset, og sånn ser det ut fra "smørsiden":
 rhs tb.jpg (81.78 KB. 504x432 - vist 428 ganger.) Ikke mye å se der  Hvis man titter over kanten på viftehuset, ligger coilene til sylinder 1 og 2 pent på baksiden:
 ls2 1-2.jpg (76.51 KB. 650x332 - vist 444 ganger.) Og så måtte jeg legge om litt på koplingspanelet mitt, så nå ser det slik ut i venstre innerskjerm:
 wiring.jpg (109.15 KB. 650x442 - vist 447 ganger.) Så nå begynner ting å flaske seg  Jeg fyra opp igjen, og alt funker som det skal  Jeg fikset en oljelekkasje sist uke, men det drypper litt fra området rundt den oljetrykkføleren som sitter mellom syl 3 og 4, så jeg må krabbe innunder og sjekke hva som er problemet.
|
|
« Siste redigering: august 09, 2014, 22:13:21 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #814 på: august 09, 2014, 23:02:51 pm » |
|
hvordan har du montert den MPX sensoren egentelig?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #815 på: august 09, 2014, 23:07:28 pm » |
|
skrudd den i viftehuset og lagt ei klyse med silikon rundt. Lodda ledninger rett på pinnene. Men det var strekkavlastningen min som var for dårlig så jeg reiv av to ben....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #816 på: august 09, 2014, 23:10:59 pm » |
|
jeg har evt noen små plastbokser som du kan montere den inni eller om du monterer den inni bilen lavere temperatur og møkk og vann der.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #818 på: august 09, 2014, 23:29:59 pm » |
|
Slik ser motoren ut etter montering av LS2-coiler. Ikke lett å få øye på alle dipledutter
 engine.jpg (65.76 KB. 477x334 - vist 493 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #819 på: august 09, 2014, 23:42:22 pm » |
|
Lookin' good:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #820 på: august 09, 2014, 23:46:06 pm » |
|
Steike vakkert når det er så lite å se av duppeditter, pent og pyntelig. Blir det sorte reimhjul også eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #822 på: august 10, 2014, 23:55:57 pm » |
|
Laang dag i garsjen i dag, og for å begynne med de gode nyhetene så er oljelekkasjer funnet og fikset. Håper ting holder tett; det var en kombinasjon av smålekkasjer i fittings til oljekjøleren, og en fommelmekaniker som ikke hadde skrudd til den ene oljetrykksbryteren.... Selvfølgelig den som satt vanskligst til. Ellers plundrer jeg med at motoren dør ut hver gang jeg gir litt gass, og det smeller litt gjennom spjellhusa, så jeg mistenkte enten feil tenning eller alt for mager blanding. Begynte å se på tenninga, og siden jeg har lånt bort reimhjulet med gradskive på, måtte jeg finne ut hva merkene i original-reimhjulet betyr, og det viser seg at noen reimhjul har merke både på TDC og på "riktig" tidspunkkt for innstilling av fordeler, men mitt hadde selvfølgelig kun det ene, altså ikke TDC. Etter en del leting ga jeg opp å finne ut hvor mange grader dette merket sto på, å da stilte jeg inn tenninga så merket var rett opp på tomgang. Det var ikke så langt unna der det sto fra før, så det endret ikke så mye. Da var det blandinga, og etter å ha klødd meg i hue fordi jeg tilsynelatende var alt for mager,også i følge lambda-sonden, men allikevel var VE oppe i over 200 uten at det ble særlig bedre, så da satte jeg meg ned og tenkte gjennom hva jeg har endret siden i fjor og kom på at jeg har byttet bensintrykkregulator. I fjor brukte jeg en std wbx regulator som ga noe sånt som 43 psi, men nå har jeg byttet til en justerbar aeromotive. Den hadde selvsagt fabrikkmontert den slappeste fjøra, og etter å ha montert inn en måler på fuelen, så jeg at jeg bare hadde 10-12 psi. Altså mindre enn en tredel av det jeg hadde i fjor, så det var ikke rart dysene gikk i 100% DC før jeg fikk nok bensin. Jeg strammet fjøra det jeg klarte, men kom ikke høyere enn ca 20-22 psi, så det var ikke nok. Da må jeg ut med regulatoren og bytte fjør, men da var det blitt kvelden syntes Mor... Jaja, det går da rette veien 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #823 på: august 11, 2014, 00:00:42 am » |
|
Nærmer seg nå da Blir det SCC med ghia i år?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #824 på: august 11, 2014, 00:12:40 am » |
|
er det regultaor til forgassere du har fått tak i ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #826 på: august 11, 2014, 00:31:01 am » |
|
kjenner problemet 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #827 på: august 11, 2014, 23:29:18 pm » |
|
Nærmer seg nå da Blir det SCC med ghia i år? Blir SCC, men ikke i Ghia er jeg redd...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #828 på: august 12, 2014, 00:06:39 am » |
|
Må ikke være redd Bør vel være i orden før man drar ut på langtur  Ser den, blir vel litt snaut med tid på å få den ferdig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #829 på: august 14, 2014, 09:41:19 am » |
|
Fikk satt opp bensintrykket i går, og etter å ha fomlet litt med å få tenning på alle sylindre (en konnektor til den ene LS-coilen som var for dårlig montert, nok en mekanikertabbe...) så ser det mye bedre ut ja. Men kun opp til ca 2000 rpm, og da passerer DC 100%, så her må jeg inn med nye dyser. Var egentlig ikke noen overraskelse. Så hvis noen sitter på et sett med 500-600 cc dyser så hyl ut før jeg sender bestilling 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #830 på: august 14, 2014, 10:01:44 am » |
|
Hvor bestiller du fra? De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC.... Han hadde 40 stk på lager  Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
forBaust
Medlem
  
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad
|
 |
« Svar #831 på: august 14, 2014, 10:17:32 am » |
|
Som jeg nevnte i en annen tråd så har jeg nye dyser som er 95 Lbs./Hr = 997cc hvis det er av interesse.
Disse blir med til SCC, 2500,- for 4 stk
JAB
|
|
« Siste redigering: august 14, 2014, 10:20:41 am av forBaust »
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #832 på: august 14, 2014, 10:47:42 am » |
|
jeg er redd at de blir litt store for mitt oppsett....mulig at jeg får trøbbel med tomgang
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #833 på: august 14, 2014, 11:54:24 am » |
|
Hvor bestiller du fra? De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC.... Han hadde 40 stk på lager  Alex Mario på Thedubshop. $210 pluss frakt og moms, så kanskje litt billigere, men da har du de ikke til SCC 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #834 på: august 14, 2014, 13:06:46 pm » |
|
Hvor bestiller du fra? De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC.... Han hadde 40 stk på lager  Alex Mario på Thedubshop. $210 pluss frakt og moms, så kanskje litt billigere, men da har du de ikke til SCC  $210 er for 24lb/hr, det er + 40USD for 30lb/hr(jeg har disse, frakt var på 25USD). Tror at prisen går opp en del med større flow. Har vurdert det men det tar litt for lang tid. Er litt risiko sport å kjøre flere runs med injectorer over 100%.....kan fort si "pang" med for mager blanding:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #835 på: august 14, 2014, 13:35:48 pm » |
|
det har du rett i, men f.eks DIY autotune har omtrent samme pris; ca $ 60 per stykk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #836 på: august 19, 2014, 22:55:17 pm » |
|
Det som er kult med SCC er at det inspirerer til å komme ut i garasjen selv om jeg aldri kom meg oppover  Etter å ha bedt om litt tips fra folk med litt erfaring på shoptalkforums, så har har jeg puslet litt med å laste ned siste stabile FW på ecuen og litt annet småtteri, og i kveld fikk jeg et lite kvarter til overs og fikk testet litt igjen, og her er en liten skjermdump:
 log.JPG (55.1 KB. 664x413 - vist 408 ganger.) For de uinvidde så viser dette bildet at de to-tre første gangene jeg gir gass (grønn graf i det øverste bilde) så responderer turtallet (hvit graf), men etter noen sekunder slutter motoren å svare på gasspådrag. Den nederste hvite grafen viser After Start Enrichment, og det kan tyde på at så lenge ASE legger på 20-30% fuel så svarer motoren, men når den nærmere seg 100% får den alt for lite. MEn nå ble klokka litt for mange, så naboene setter nok pris på at jeg fortsetter justeringa i morgen ettermiddag  DC (Duty Cycle) i den midterste grafen viser at jeg er oppe i 77% i den høyeste peaken, så jeg kan fortsatt gi på med litt mer fuel før dysene går fullstendig i metning. Nye dyser er på vei over atlanteren. Sånn går no dagan... 
|
|
« Siste redigering: august 19, 2014, 23:07:02 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #837 på: august 19, 2014, 23:00:32 pm » |
|
Lekkert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #838 på: august 20, 2014, 10:20:22 am » |
|
ASE er jo bare aktiv så så mange cycles. 500-1000 kanskje. og skal bare brukes til rett etter oppstart. Warmup enrichment er jo vanlig "choke" funskjon skru heller disse ned til minimum og feit opp tabell eller ReqFuel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #839 på: august 20, 2014, 10:24:20 am » |
|
Jepp. Det var planen men kanskje ikke lurt å teste så mye på dette nattestid i et booigfelt. Håper å få litt tid i kveld. Parameterne er justert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|