juni 03, 2024, 08:25:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell mellom en 1300 og en 1300s?  (Lest 8367 ganger)
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« på: november 02, 2010, 08:47:59 am »

Har skjønt det sån at det er litt forskjell på en 1300 og en 1300s, stemmer dette, og hva er i så fall forskjellen?
Noen har nevnt på på større baklys, og at 1300s hadde steinsprutskjerm blant annet?
Noen som vet hva fargen på bilen heter?
Den er orange. (orginalfarge)
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1 på: november 02, 2010, 09:46:04 am »

Motor

s er vel 1600
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 02, 2010, 10:44:05 am »

steinsprutskjerm kunne du vell få til hvilken som helst modell, det hadde vell bare litt å si eieren, og hva han/hun/de ønsket av ekstrautstyr!
1300Sen har vell også en litt annen girkasse? Men en annen utveksling!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #3 på: november 02, 2010, 11:04:04 am »

gir kasse, sete festene er like som på 1303. og så klart 1600 maskin Glad
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 02, 2010, 11:11:13 am »

Ok! Takk for svar alle sammen Blunker
Må jo lære vårt nye familiemedlem å kjenne Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 02, 2010, 11:48:34 am »

Skivebremser foran på 1300S, 1300 har tromler.
Om bilen har store ”elefantfot” baklykter eller ”gravstenslykter” bak , avhenger av når bilen er produsert og ikke om det er en ”S”
Loggført
TorfinnE
Medlem
***
Innlegg: 162
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil
« Svar #6 på: november 02, 2010, 12:09:39 pm »

Fargen heter Blutorange L21E.
« Siste redigering: november 02, 2010, 12:13:53 pm av TorfinnE » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: november 02, 2010, 14:17:36 pm »

Polstra dashboard og.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #8 på: november 02, 2010, 16:32:47 pm »

Polstra dashboard og.

ikke alle, jeg har hatt en uten
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 02, 2010, 16:36:29 pm »

Ok, da vet jeg litt mer om min nye bil!!! Takk Blunker
Håper den får skiltene sine i neste uke, så jeg kan få begynt å kjøre litt Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #10 på: november 02, 2010, 16:45:11 pm »

Jeg har en 1300s men min har ikke skive men trommelbremser, jeg har polsrtet dashbord, men gammeldags ratt.

* DSC00733q2.JPG (69.11 KB. 755x566 - vist 289 ganger.)

Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #11 på: november 02, 2010, 19:18:20 pm »

1300S er nyere enn 1300.
1300 kom som 66 modell og var vanlig til 70-71 her i landet. Og hadde 1300 motor.
1300S kom vel som 73 modell, og hadde 1600 motor og ellers mer likt som 1303, men fortsatt med torsjonsfjæring og pendelaksel.
Og en ettertraktet gearkasse pga vennlig utveksling.

 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 02, 2010, 19:24:59 pm »

Fargen heter Blutorange L21E.

Takk Blunker
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 02, 2010, 19:27:25 pm »

1300S er nyere enn 1300.
1300 kom som 66 modell og var vanlig til 70-71 her i landet. Og hadde 1300 motor.
1300S kom vel som 73 modell, og hadde 1600 motor og ellers mer likt som 1303, men fortsatt med torsjonsfjæring og pendelaksel.
Og en ettertraktet gearkasse pga vennlig utveksling.

 Glad

Takk for info Blunker
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #14 på: november 02, 2010, 19:50:50 pm »

1300S er nyere enn 1300.
1300 kom som 66 modell og var vanlig til 70-71 her i landet. Og hadde 1300 motor.
1300S kom vel som 73 modell, og hadde 1600 motor og ellers mer likt som 1303, men fortsatt med torsjonsfjæring og pendelaksel.
Og en ettertraktet gearkasse pga vennlig utveksling.

 Glad

Takk for info Blunker
1303 har vel bua frontrute.. det har ikke min 1300S , den har heller ikke polstra dash , men "nytt" ratt..virker som det er litt forskjellig ifra når på året den er produsert...
Loggført
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #15 på: november 02, 2010, 20:10:06 pm »

Er enig med det, for jeg mener å ha sett 73-modell med nytt ratt og skivebremser, men min har ingen av disse delene og er 74(produsert i februar), litt fustrerende..... Hæ
Loggført
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 02, 2010, 20:40:35 pm »

Min har skivebremser, og "nytt" ratt (Samme som vi har i 1303en). De store baklysene, og polstret dash.
Den er førstegangs registrert 1.3.73.

Noen som vet hvorfor de er litt forskjellige? Hvorfor min 73 mod har dette, men ikke Sander sin som er 74 mod?
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: november 02, 2010, 20:42:33 pm »

Jeg mistenker at Sander sin ikke er en ekte 1300s - det rattet der har jeg kun sett i Sparemodeller/jeans bobler etc. 1300s var en lukseriøs utgave av den da "umoderne" bobla - den moderne var 1302 og 1303.
Loggført
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #18 på: november 02, 2010, 20:57:34 pm »

Det står 1300s i vognkortet og 1584 cc, men ellers har den oppvarmet bakvindu o.l  
« Siste redigering: november 02, 2010, 20:59:06 pm av Sander » Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 02, 2010, 21:19:40 pm »

Dette med skivebremser har vært diskutert før angående 1302 med og uten "S". Saken er den at faktisk noen 1300S og noen 1302S kom med trommler foran fra fabrikk og noen kom med skiver  Hæ JA, det er sant. Har selv sett det..  Mens når det gjelder 1303 med  "S" , så har ALLE skiver foran .
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #20 på: november 02, 2010, 21:26:05 pm »

Det er godt å høre det med beremser, håper for guds skyld at det er en ekte 1300s jeg har... Tvilende
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #21 på: november 07, 2010, 12:28:30 pm »

Ta noen flere bilder av bilen så kan vi se. Interessant hvis det står 1300s i vognkortet - er denne omregistrert noen gang/skrevet ut "nytt" vognkort utover eierskifte?

Og fargen på B-bay sin: kan det også være Marsrot? Denne er ganske langt mot oransje. Helt sikker er du ikke før du sjekker lappen fremme i bagasjerommet bak reservehjulet.
Loggført
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #22 på: november 07, 2010, 17:03:47 pm »

Bilen har aldri hvert omregistrert, bare registrert en gang i 1974, pluss endring av eierskifte. Legger ut noen bilder. Er både den første bobla, og bilen min, kjøpte den i Oslo nå i sommer, og driver å resturerer den.

* blb-2i.jpg (54.04 KB. 750x498 - vist 348 ganger.)

* blb-3.jpg (45.96 KB. 720x478 - vist 304 ganger.)

« Siste redigering: november 07, 2010, 17:05:46 pm av Sander » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: november 08, 2010, 09:35:04 am »

Bilen har aldri hvert omregistrert, bare registrert en gang i 1974, pluss endring av eierskifte. Legger ut noen bilder. Er både den første bobla, og bilen min, kjøpte den i Oslo nå i sommer, og driver å resturerer den. [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Likte porschestylinga på den røde. Så jo ut som en 911.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #24 på: november 08, 2010, 10:15:30 am »

Er iallfall ikke en 1302, dette. Rattet er ofte forbundet med 1200-modellen, men tror ikke dette var den eneste Bobla som fikk dette rattet.

70-tallet er et eneste stort sammensurium av spesialmodeller og forskjellige kombinasjoner av motor/utstyr, skivebremser/ikke skivebremser osv osv. Jeg tror knapt at VW hadde oversikten selv engang.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #25 på: november 08, 2010, 10:46:07 am »

1300S er en særnorsk greie, tror Harald A tok det han kunne få.
UK hadde "GT" som er en lignende bil, men med forskjeller.
Loggført

Speed is no substitute for direction
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #26 på: november 08, 2010, 11:08:54 am »

Liker i så fall særnorske greier Gliser Gliser Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #27 på: november 08, 2010, 12:28:47 pm »

Bilen har aldri hvert omregistrert, bare registrert en gang i 1974, pluss endring av eierskifte. Legger ut noen bilder. Er både den første bobla, og bilen min, kjøpte den i Oslo nå i sommer, og driver å resturerer den. [ Vedlegg ] [ Vedlegg ]
Likte porschestylinga på den røde. Så jo ut som en 911.

Er nok en far min sin 911sc....
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #28 på: november 27, 2010, 18:47:12 pm »

1300S er en særnorsk greie, tror Harald A tok det han kunne få.
UK hadde "GT" som er en lignende bil, men med forskjeller.

Tydeligvis ikke bare norsk? Kom over dette en dag:

Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #29 på: november 28, 2010, 09:54:50 am »

Sander sin bil er nok en 1200 LS, disse ble levert med 1600 motor og 1300 S emblem på motorlokket.
Gå inn på vvwklubb og finn VW modellendringer. Der er det mye artig å lese som kan oppklare de fleste spørsmålene her.
Loggført

tlf: 40843606
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!