1959 Ragtop
Supermedlem
    
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
 |
« Svar #30 på: november 20, 2010, 13:32:31 pm » |
|
Tror Putte blir MEGET BRA.
Mvwh Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #31 på: november 20, 2010, 13:41:29 pm » |
|
Dette ser veldig morsomt ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #32 på: november 20, 2010, 14:21:34 pm » |
|
Tror Putte blir MEGET BRA.
Mvwh Alf
Det tror jeg også Alf!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #33 på: november 20, 2010, 14:22:18 pm » |
|
Dette ser veldig morsomt ut.
Tror også Putte blir morsom å kjøre. Spesielt med en skikkelig diffsperre ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #34 på: november 20, 2010, 14:34:30 pm » |
|
Sveisene kan man ikke så lett se fra "utsiden" om er OK eller ikke. Det man ser der er overflatefeil etc. Om det er skikkelig innbrenning, porer og andre feil lenger inn i sveisen fanger en ikke opp. Men en erfaren sveiser ser om det virker som en god sveis ja.
Det som er verre er måten armen er festet inni platen på. Den står og bøyer på en bolt - mens MBT sine har innfestingen mellom to plater. Dette er mye bedre løsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #35 på: november 20, 2010, 14:43:15 pm » |
|
Sveisene kan man ikke så lett se fra "utsiden" om er OK eller ikke. Det man ser der er overflatefeil etc. Om det er skikkelig innbrenning, porer og andre feil lenger inn i sveisen fanger en ikke opp. Men en erfaren sveiser ser om det virker som en god sveis ja.
Det som er verre er måten armen er festet inni platen på. Den står og bøyer på en bolt - mens MBT sine har innfestingen mellom to plater. Dette er mye bedre løsning
MBT og Remmele sine Uniball adapter koster 930-980€. Synes dette er litt vel stiv pris. For høre litt rundt vedr. Red 9 Design sine. I hverstefall så må man vel bytte til noe bedre...
|
|
« Siste redigering: november 20, 2010, 14:47:18 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Hans-Arne
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss
04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay
|
 |
« Svar #36 på: november 20, 2010, 14:47:50 pm » |
|
Hei, det blir moro å høre brøle fra løven (Putte)  Gleder meg allerede til første Onsdags treff til våren. Mvh Hans-Arne
|
|
|
Loggført
|
-04 Beetle cab -56 Oval -70 Early Bay Doubledoor
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #37 på: november 20, 2010, 14:48:25 pm » |
|
Jeg vet at de er dyre dyre. Men derfra til å godta løsninger som er på grensen konstruksjonsmessig er en lang vei. Hvordan Red9 har designet disse vet jeg ikke, men de har forhåpentligvis tenkt på at de skal kunne ta opp en god del krefter og bøyes frem og tilbake.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #38 på: november 20, 2010, 14:53:45 pm » |
|
Jeg vet at de er dyre dyre. Men derfra til å godta løsninger som er på grensen konstruksjonsmessig er en lang vei. Hvordan Red9 har designet disse vet jeg ikke, men de har forhåpentligvis tenkt på at de skal kunne ta opp en god del krefter og bøyes frem og tilbake.
Så sant JTWE. har også sett på CB Performance sine adaptere. Disse ser nesten spinklere ut. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1751
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #39 på: november 20, 2010, 15:00:49 pm » |
|
Det som var interessant var det de skrev om en last-overføring til torsjonshuset. Kanskje Red-9 også har dette? Kan du ikke demontere og ta noen bilder?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #40 på: november 20, 2010, 15:23:23 pm » |
|
Red 9 adapterene ligger i garasjen hos Kåre Andersen. Så jeg får dessverre ikke tatt noen bilder. Men dette bilde viser kanskje litt?
 red9.jpg (136.8 KB. 1000x750 - vist 538 ganger.) Bilde fra Red 9 
|
|
« Siste redigering: november 20, 2010, 15:43:20 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #41 på: november 20, 2010, 16:16:26 pm » |
|
Ja - det er nok samme som CB`s. Uniballen er festet til et utspring, ikke selve bolten, som igjen skal overføre krefter innover til platen som igjen er lagret opp på innsiden av foringen. Forsåvidt har man samme problem, at det utspringet blir belastet i enkel-skjær, mens på MBT ligger føringsarmen mellom i et massivt hus 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #42 på: november 20, 2010, 16:24:19 pm » |
|
Bra at du tipser meg om dette JTWW. Jeg er temmelig blank når det gjelder tuning av luftkjølte folkevogner. Men jeg er desto flinkere til å koke kaffe å skravle ;-) Har chattet med Lawrence hos Prowagen vedr. Remmele Unibal Rear Suspension System. http://www.prowagen.com/SUSPENSION/Remmele-Unibal-Rear-Suspension-System.html Skal se om jeg kan få kona mi til å bli enige om at vi trenger dette til Putte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #43 på: november 20, 2010, 16:30:16 pm » |
|
Om man trenger det er en ting - man får jo tro at Red9 og CB har gjort litt av hjemmeleksen sin - men igjen synes jeg at tyskerne er de som behersker konstruksjonsdelen best. Sjekk om du finner noen brukte i tyskland etc. Burde ta litt av brodden av investeringen Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #44 på: november 20, 2010, 16:35:06 pm » |
|
Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem Øvre festebolt? På Remmele? Hvordan er det man kan stive opp dempertårnene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #45 på: november 20, 2010, 20:54:20 pm » |
|
Dette blir bøllete Eivind.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #46 på: november 21, 2010, 12:37:24 pm » |
|
Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem Øvre festebolt? På Remmele? Hvordan er det man kan stive opp dempertårnene? Dempertårnene kan du stive opp med å bruke CSP`s triangelstag. Dette binder dempertårnene sammen, samt også rammegaflene der girkassa sitter. Øvre festebolten står også i enkel skjær, nedre derimot står i dobbel. Spør MBT om dette så har de sikkert et godt svar. Så lenge man har gjort hjemmeleksen sin går det nok bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #47 på: november 21, 2010, 12:46:24 pm » |
|
Triangelstag/Torque Bar og stabstag foran og bak fra CSP skal monteres. Samt nye gule Rhino girkassefester. Har sendt mbt en mail. Så da er det bare å vente på svar :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
 |
« Svar #48 på: november 21, 2010, 14:39:07 pm » |
|
Blir bra detta her.
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6309
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #49 på: november 22, 2010, 00:47:53 am » |
|
Vi gleder oss til forsettelsen av denne tråden!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #50 på: november 22, 2010, 01:00:52 am » |
|
Putte må få linelock også da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #51 på: november 22, 2010, 01:19:36 am » |
|
Putte må få linelock også da Putte ønsker seg det til Jul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #52 på: november 22, 2010, 07:44:36 am » |
|
Så fin ut på nært hold, den bilen din 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #53 på: november 22, 2010, 07:59:41 am » |
|
Så fin ut på nært hold, den bilen din  Hyggelig Eivind E
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #54 på: november 22, 2010, 09:21:29 am » |
|
1302'en min så tilfeldigvis tråden her ved et uhell og er nå grenseløst misunnelig og mumler ting som "gnien eier og u-land". 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #55 på: november 22, 2010, 18:25:40 pm » |
|
1302'en min så tilfeldigvis tråden her ved et uhell og er nå grenseløst misunnelig og mumler ting som "gnien eier og u-land".  Huff. Det var da ikke noe hyggelig  Godt å se at det er noen som setter pris på ´02. Vi er ganskje sjeldne...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #56 på: november 22, 2010, 18:30:44 pm » |
|
Ja, veldig synd det er så få! Men jeg liker nå de originale best jeg da  hehe!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #57 på: november 22, 2010, 18:31:56 pm » |
|
Ja, veldig synd det er så få! Men jeg liker nå de originale best jeg da  hehe! Putte er da orginal. Han skal bare gjennom en skikkelig kur med anabole steroider.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #58 på: november 22, 2010, 18:39:12 pm » |
|
putte er kjempefin! Nydelig bil! Anabole stereoider for og si det mildt  Ganske rå over gang fra 1.3L til 2.3L 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #59 på: november 22, 2010, 18:44:28 pm » |
|
Fort gjort når man først blir hekta på bol.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|