Jeg hadde rett og slett en forferdelig kjøretur hjem fra jobb i dag!

T2`n går ikke dersom ikke gassen er ca halvt eller mere inn. Ved ca halv gass eller mer trekker den jevnt og fint over hele registeret, men under halv gass dør motoren simpelthen ut. Den går følgelig heller ikke på tomgang. Umiddelbart går tankene mine til forgasserne, det kan virke som om det første spjeldet ikke åpner...? Har ikke god kjennskap til de forgasserne som sitter der, men antar de har to spjeld, og ved mer gasspådrag åpnes de andre spjeldene og derved går den fint...? Et annet symptom er at når jeg slipper opp gassen og tråkker inn clutchen, går turtallet først litt opp, før det går ned og motoren stanser - om jeg da ikke kliner gassen inn og holder turtallet latterlig høyt oppe, eller kommer i etterkant og røsker motoren i gang igjen ved bruk av moment og gir.

Setter pris på betraktninger rundt dette.

Og med den problematikken blir kjøringen og motoren hva man kan beskrive som "av og på."
Når da venstre forhjul i tillegg henger på bremsen en god stund etter bremsing, slik at det lukter småsvidd og bilen sladder på glatta simpelthen fordi den må ha såpass dytt bakfra for å skyve forhjulene i gang igjen - er det ikke veldig gøy å kjøre folkevognbuss. Ikke i det hele tatt med god køkjøring fra E18 gjennom rundkjøringene i Asker og endelig - hjem!

Bremseproblematikken er grei nok, jeg har bestilt nye klosser, skiver, slanger og kaliptere til forbremsene. Stort flere bremsedeler er det ikke foran der, og dersom været bedrer seg i England bør de være her om få dager.
Motorfuskingen bekymrer meg litt mer, har ikke råd til de store utbedringene nå før jul. Vil virkelig verdsette innspill ift både diagnose og utbedring. Bilen blir iallefall (dessverre) stående til bremsegreiene er fikset.