april 29, 2024, 19:39:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 57 ragtop Type 1 Solgt.  (Lest 16325 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: januar 08, 2011, 17:47:18 pm »

Reg nr T-111
Kommer til å selge denne til fordel for å realisere andre drømmer. Mye historie bak denne. Snart klar med 356 b bremser og 90 talls look på felger. 1835 gex motor med sprut.
Har sendt sms til de som er interessert i denne.
Denne bilen har kostet meg mye penger og eg gir den ikke bort helt gratis. Bare nesten. Prisantydning 100K

For dokk som lige å mimre, her e en link te august 2006
http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=76986&P=1&SID=1285

Det var da eg kjøpte den av Even.

http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?4975.0

Siden sist eg kjøpte denne sommer 2010



« Siste redigering: august 05, 2012, 13:49:18 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1 på: januar 10, 2011, 14:50:33 pm »

Hvor er du Trond! Osteaktig
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: januar 10, 2011, 15:58:39 pm »

Bugtech!!! .... take a drive down memory lane....!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 12, 2011, 22:35:30 pm »

Hatt besøk av Trond i kveld. Hyggelig kar......Var kjekt å høre historier fra da bilen ble bygget...... Så det ble ikkje akkurat enklere å kvitte seg med dette gamle rælet...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #4 på: januar 16, 2011, 18:51:14 pm »

Vil det si at bilen er på vei til Vestfold? Øyerulling Øyerulling
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 16, 2011, 21:04:51 pm »

Kanskje det......det får tiden vise... Blunker
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 25, 2011, 22:07:11 pm »

opp......

« Siste redigering: mai 16, 2011, 10:13:58 am av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 03, 2011, 17:00:29 pm »

Bilen e snart på hjul, er du interessert ta kontakt for en prøvetur.......
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 13, 2011, 16:01:31 pm »

Da er det kun småflikking igjen før bilen er på hjul og klar til prøvetur. Gir folkevognentusiaster i norge en siste kjangs før eg annonserer denne for utlandet. Prisantydning er sagt til rundt 100K og eg kan røpe at bare bremser, hjul og det som er gjort rundt dette beløper seg til en middels voksen folkevogn. Eg kommer ikkje til å skille bilen og selge den i biter for dere som skulle lure på det, men motor, gex,1835ccm med mexicoinnsprut og megasquirt kan vurderes å fjernes. Da snakker vi 80 lapper. Håper noen ser verdien i denne bilen og vil fortsette å ta vare på den.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mars 13, 2011, 18:12:01 pm »

sett den på finn før du selger til utlandet. mykje meir traffik på finn
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 13, 2011, 19:06:20 pm »

Da ligger den på finn...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27304965
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 22, 2011, 11:23:16 am »

Fantastisk mye respons på denne.....e d noe galt med den? Elle e d for dyrt for en sånn bil? Legger den ut på utlandet snart...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Gøyer`n
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: raufoss, vestre toten



Vis profil
« Svar #12 på: mars 22, 2011, 11:43:06 am »

trur det heller har noe med tidspunktet å gjøre jeg Blunker
de fleste har vel mere en nok å bruke pengene sine på disse tider..
Loggført
olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #13 på: mars 22, 2011, 11:45:07 am »

Må bare skyte inn at du nok hadde hørt fra meg om penga var der, men som student er det like greit å prioritere en bil.. heldigvis ikke lenge igjen på skolen nå!  Gliser Lykke til videre med salget..
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #14 på: mars 22, 2011, 11:58:16 am »

Kjempespennende bil - historisk i Norge og nå veldig på vei oppover igjen..

Bare noen tanker om salget: Grovt ett ville jeg sagt at verdien i denne bilen utgjøres av følgende elementer:
- Dyre, sjeldne deler (hovedsaklig felg og brems) = 1/3-del
- Bra, rustfri soltaksOval, eldre restaurering = 1/3-del
- Norsk, unik bilhistorie, en "milepelsbil" som alltid vil stå i historiebøkene = 1/3-del

Du har satt utropspirs på 100K i Norge....og fordelt som ovenfor, vil jeg si at det setter veldig riktig tall på de tre delene - og som du sier, så er det billigsalg. Men - det er for mye penger for dagens norske VW-hobby-marked...tror jeg.. Og - selger du til utlandet så settes jo verdien på den siste tredjedelen automatisk til null. Så da blir det enda vanskeligere å få igjen de 100K. Vil jeg tro.. Desverre. Igjen - bare min synsing. Og - bilen bør absolutt forbli hel, bør bli i Norge og prisen er for lav...men markedet bestemmer som kjent.

Jeg vil tenke at du har tre alternativer: 1: Vente til hobbykontoen til folk fylles igjen (tar sikkert 2 år før vi er der vi var for 2 år siden..) 2: Gå ned litt i pris og overtal tidligere eier (evt andre Bugtech-assosierte) til å kjøpe den. 3: Dele den opp og selge til makspris, da får du igjen dine 100 ganske lett, vil jeg tenke.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #15 på: mars 22, 2011, 12:53:55 pm »

Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil..
Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk.
Ellers en artig bil, med noen herlige bremser Glad
Lykke til med salget!
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: mars 22, 2011, 13:15:51 pm »

Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil..
Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk.
Ellers en artig bil, med noen herlige bremser Glad
Lykke til med salget!

Interessant synsing - og hadde det vært en originalbil, hadde det betydd "alt". Men i dette tilfellet er jeg egentlig uenig - tror ikke det har noenting å si hverken på prisen eller interessen for den. Men igjen - mine to øre...
« Siste redigering: mars 22, 2011, 14:19:20 pm av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #17 på: mars 22, 2011, 13:19:54 pm »

Om det er originalt eller uoriginalt tak betyr ikke noe for meg.

Bilen er tøff Glad

Men for min økonomi? Ikke sjans. Så spesiell er den ikke for meg. Mulig flere tenker som meg? Kul bil, party faktor men dessverre uoppnålig økonomisk sett.

Beklager off topic fra min side. Lykke til med salget! Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: mars 22, 2011, 14:03:05 pm »

Bilen er kjempetøff, og det er herlig å se den gå tilbake til sin opprinnelige 80 talls stand/look.
Personlig mener jeg det er mindre relevant for denne bilen hva som er originalt og ikke pga det er looken, delene og historien som er det attraktive.
Bilen er i mine øyne verdt hver krone Endre spør etter, men det finnes kanskje litt mindre potensielle kunder for denne bilen pga looken igjen?

Synd at du ikke kan/vil beholde den i tillegg til å kunne kjøpe drømmebilen Endre.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 22, 2011, 16:06:45 pm »

Takker for alle synsinger og meninger. Eg e fullstendig klar over at det er en vanskelig bil å selge.....men å ha nærmere 5000 visninger på finn på ei uke uten et vink.....det hadde eg ikkje trodd.... Uansett nå e bilen på hjul og så snart formen e på plass skal det ut å kjøres litt.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #20 på: mars 22, 2011, 20:11:52 pm »

hadde eg vert bygg herre av bilen hadde eg nok jammen tenkt meg om nå om eg ville kjøpt tilbake..om interessen enda er der..kansje siste sjangs >? før det store utland sluker den.. hmmm
enda mer historie om bil og byggherre gjenforenes!

sånn ellers så ser eg denne bilen live ganske så ofte:) og bilen er skam rå med di felgene .. ser bedre ut en på bilder  di komme kje heilt fram der syns eg... og glede meg virkelig te kjøre tur og kjenne respons i motor:) virker hissig denne 1835en med sprut Gliser

Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 22, 2011, 21:30:49 pm »

Kjempespennende bil - historisk i Norge og nå veldig på vei oppover igjen..

Bare noen tanker om salget: Grovt ett ville jeg sagt at verdien i denne bilen utgjøres av følgende elementer:
- Dyre, sjeldne deler (hovedsaklig felg og brems) = 1/3-del
- Bra, rustfri soltaksOval, eldre restaurering = 1/3-del
- Norsk, unik bilhistorie, en "milepelsbil" som alltid vil stå i historiebøkene = 1/3-del

Du har satt utropspirs på 100K i Norge....og fordelt som ovenfor, vil jeg si at det setter veldig riktig tall på de tre delene - og som du sier, så er det billigsalg. Men - det er for mye penger for dagens norske VW-hobby-marked...tror jeg.. Og - selger du til utlandet så settes jo verdien på den siste tredjedelen automatisk til null. Så da blir det enda vanskeligere å få igjen de 100K. Vil jeg tro.. Desverre. Igjen - bare min synsing. Og - bilen bør absolutt forbli hel, bør bli i Norge og prisen er for lav...men markedet bestemmer som kjent.

Jeg vil tenke at du har tre alternativer: 1: Vente til hobbykontoen til folk fylles igjen (tar sikkert 2 år før vi er der vi var for 2 år siden..) 2: Gå ned litt i pris og overtal tidligere eier (evt andre Bugtech-assosierte) til å kjøpe den. 3: Dele den opp og selge til makspris, da får du igjen dine 100 ganske lett, vil jeg tenke.
I grunn en fristende ide det alt.2 der......Hvis det finnes interesse i Bugtech familien.....så er eg alltid mottakelig for forslag...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #22 på: mars 23, 2011, 07:36:46 am »

Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil..
Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk.
Ellers en artig bil, med noen herlige bremser Glad
Lykke til med salget!

Interessant synsing - og hadde det vært en originalbil, hadde det betydd "alt". Men i dette tilfellet er jeg egentlig uenig - tror ikke det har noenting å si hverken på prisen eller interessen for den. Men igjen - mine to øre...

Bra vi kan være uenig Øystein, ellers hadde denne hobbyen vært dønn kjedelig.

Ellers vi jeg si at det alltid har vært vanskelig å "takstere" gamle biler. Det finnes ingen mal å gå etter, og det blir da automatisk synsing fra mange (ufaglige)hold.
Igjen, lykke til med salget Glad
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #23 på: mars 29, 2011, 17:03:17 pm »

Hvis noen komme med 80 lapper så kan denne hentes umiddelbart. Så kan eg dra hjem drømmebilen min...Glad
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

grandi
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg


Vis profil

« Svar #24 på: mars 29, 2011, 19:28:43 pm »

PM!
Loggført

56  T1 - Ragtop og airride
64  T3 1500 Notchback L1964
05  Volvo V70
96  Corolla
92  Fiat Fendt
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: mars 29, 2011, 20:04:25 pm »

Pm tilbake
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #26 på: april 05, 2011, 14:16:54 pm »

Er du interessert kul bil, kul look, spesiell historie, rett høyde ++++++, MEN ikke har penger eller kompetanse til å fikse dette selv ?
Da har du rett bil foran dine øyne, ferdig til å sette ræva nedi, på med solbriller og ut på veien og ha det fett.
Unik bil i Norsk VW historie står klar for deg ! Denne bilen vekker oppsikt hvor du enn måtte kjøre.
SKIKKELIG HEAD TURNER.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
TURBO
Gjest
« Svar #27 på: april 05, 2011, 15:49:54 pm »

Finnes det noe bilder fra interiøret,send gjerne på mail ingarpr@online.no
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #28 på: mai 30, 2011, 17:29:16 pm »

Et bilde av interiør. Porschestoler foran og hjemmemekket bak. Skal få tatt noen flere hvis interesse



« Siste redigering: mai 30, 2011, 17:31:05 pm av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #29 på: august 03, 2012, 11:07:47 am »

Bumper denne.  Feriepris 85 lapper. Ferdig prutet.
Ring 47385382 for info.
« Siste redigering: august 03, 2012, 11:10:02 am av Endre S » Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!