Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« på: januar 08, 2011, 18:47:18 pm » |
|
Reg nr T-111 Kommer til å selge denne til fordel for å realisere andre drømmer. Mye historie bak denne. Snart klar med 356 b bremser og 90 talls look på felger. 1835 gex motor med sprut. Har sendt sms til de som er interessert i denne. Denne bilen har kostet meg mye penger og eg gir den ikke bort helt gratis. Bare nesten. Prisantydning 100K For dokk som lige å mimre, her e en link te august 2006 http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=76986&P=1&SID=1285Det var da eg kjøpte den av Even. http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?4975.0Siden sist eg kjøpte denne sommer 2010  
|
|
« Siste redigering: august 05, 2012, 14:49:18 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #1 på: januar 10, 2011, 15:50:33 pm » |
|
Hvor er du Trond! 
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #2 på: januar 10, 2011, 16:58:39 pm » |
|
Bugtech!!! .... take a drive down memory lane....!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #3 på: januar 12, 2011, 23:35:30 pm » |
|
Hatt besøk av Trond i kveld. Hyggelig kar......Var kjekt å høre historier fra da bilen ble bygget...... Så det ble ikkje akkurat enklere å kvitte seg med dette gamle rælet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenningA
Supermedlem
    
Innlegg: 670
Bosted: Nøtterøy
Mob 95298043
|
 |
« Svar #4 på: januar 16, 2011, 19:51:14 pm » |
|
Vil det si at bilen er på vei til Vestfold? 
|
|
|
Loggført
|
63 T1
Har hatt: 57 T1 64 T1 71 1302
____________ Mob 95298043
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #5 på: januar 16, 2011, 22:04:51 pm » |
|
Kanskje det......det får tiden vise... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #6 på: februar 25, 2011, 23:07:11 pm » |
|
opp...... 
|
|
« Siste redigering: mai 16, 2011, 11:13:58 am av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #7 på: mars 03, 2011, 18:00:29 pm » |
|
Bilen e snart på hjul, er du interessert ta kontakt for en prøvetur.......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #8 på: mars 13, 2011, 17:01:31 pm » |
|
Da er det kun småflikking igjen før bilen er på hjul og klar til prøvetur. Gir folkevognentusiaster i norge en siste kjangs før eg annonserer denne for utlandet. Prisantydning er sagt til rundt 100K og eg kan røpe at bare bremser, hjul og det som er gjort rundt dette beløper seg til en middels voksen folkevogn. Eg kommer ikkje til å skille bilen og selge den i biter for dere som skulle lure på det, men motor, gex,1835ccm med mexicoinnsprut og megasquirt kan vurderes å fjernes. Da snakker vi 80 lapper. Håper noen ser verdien i denne bilen og vil fortsette å ta vare på den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #9 på: mars 13, 2011, 19:12:01 pm » |
|
sett den på finn før du selger til utlandet. mykje meir traffik på finn
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #10 på: mars 13, 2011, 20:06:20 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #11 på: mars 22, 2011, 12:23:16 pm » |
|
Fantastisk mye respons på denne.....e d noe galt med den? Elle e d for dyrt for en sånn bil? Legger den ut på utlandet snart...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gøyer`n
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: raufoss, vestre toten
|
 |
« Svar #12 på: mars 22, 2011, 12:43:06 pm » |
|
trur det heller har noe med tidspunktet å gjøre jeg  de fleste har vel mere en nok å bruke pengene sine på disse tider..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
olli_00
Seniormedlem
   
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal
...shine can never replace attitude!
|
 |
« Svar #13 på: mars 22, 2011, 12:45:07 pm » |
|
Må bare skyte inn at du nok hadde hørt fra meg om penga var der, men som student er det like greit å prioritere en bil.. heldigvis ikke lenge igjen på skolen nå!  Lykke til videre med salget..
|
|
|
Loggført
|
..!Ole Gunnar Leer!.. #11 
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #14 på: mars 22, 2011, 12:58:16 pm » |
|
Kjempespennende bil - historisk i Norge og nå veldig på vei oppover igjen..
Bare noen tanker om salget: Grovt ett ville jeg sagt at verdien i denne bilen utgjøres av følgende elementer: - Dyre, sjeldne deler (hovedsaklig felg og brems) = 1/3-del - Bra, rustfri soltaksOval, eldre restaurering = 1/3-del - Norsk, unik bilhistorie, en "milepelsbil" som alltid vil stå i historiebøkene = 1/3-del
Du har satt utropspirs på 100K i Norge....og fordelt som ovenfor, vil jeg si at det setter veldig riktig tall på de tre delene - og som du sier, så er det billigsalg. Men - det er for mye penger for dagens norske VW-hobby-marked...tror jeg.. Og - selger du til utlandet så settes jo verdien på den siste tredjedelen automatisk til null. Så da blir det enda vanskeligere å få igjen de 100K. Vil jeg tro.. Desverre. Igjen - bare min synsing. Og - bilen bør absolutt forbli hel, bør bli i Norge og prisen er for lav...men markedet bestemmer som kjent.
Jeg vil tenke at du har tre alternativer: 1: Vente til hobbykontoen til folk fylles igjen (tar sikkert 2 år før vi er der vi var for 2 år siden..) 2: Gå ned litt i pris og overtal tidligere eier (evt andre Bugtech-assosierte) til å kjøpe den. 3: Dele den opp og selge til makspris, da får du igjen dine 100 ganske lett, vil jeg tenke.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Lars G
Supermedlem
    
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #15 på: mars 22, 2011, 13:53:55 pm » |
|
Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil.. Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk. Ellers en artig bil, med noen herlige bremser  Lykke til med salget!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #16 på: mars 22, 2011, 14:15:51 pm » |
|
Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil.. Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk. Ellers en artig bil, med noen herlige bremser  Lykke til med salget! Interessant synsing - og hadde det vært en originalbil, hadde det betydd "alt". Men i dette tilfellet er jeg egentlig uenig - tror ikke det har noenting å si hverken på prisen eller interessen for den. Men igjen - mine to øre...
|
|
« Siste redigering: mars 22, 2011, 15:19:20 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #17 på: mars 22, 2011, 14:19:54 pm » |
|
Om det er originalt eller uoriginalt tak betyr ikke noe for meg. Bilen er tøff Men for min økonomi? Ikke sjans. Så spesiell er den ikke for meg. Mulig flere tenker som meg? Kul bil, party faktor men dessverre uoppnålig økonomisk sett. Beklager off topic fra min side. Lykke til med salget! 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #18 på: mars 22, 2011, 15:03:05 pm » |
|
Bilen er kjempetøff, og det er herlig å se den gå tilbake til sin opprinnelige 80 talls stand/look. Personlig mener jeg det er mindre relevant for denne bilen hva som er originalt og ikke pga det er looken, delene og historien som er det attraktive. Bilen er i mine øyne verdt hver krone Endre spør etter, men det finnes kanskje litt mindre potensielle kunder for denne bilen pga looken igjen?
Synd at du ikke kan/vil beholde den i tillegg til å kunne kjøpe drømmebilen Endre.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #19 på: mars 22, 2011, 17:06:45 pm » |
|
Takker for alle synsinger og meninger. Eg e fullstendig klar over at det er en vanskelig bil å selge.....men å ha nærmere 5000 visninger på finn på ei uke uten et vink.....det hadde eg ikkje trodd.... Uansett nå e bilen på hjul og så snart formen e på plass skal det ut å kjøres litt.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #20 på: mars 22, 2011, 21:11:52 pm » |
|
hadde eg vert bygg herre av bilen hadde eg nok jammen tenkt meg om nå om eg ville kjøpt tilbake..om interessen enda er der..kansje siste sjangs >? før det store utland sluker den.. hmmm enda mer historie om bil og byggherre gjenforenes! sånn ellers så ser eg denne bilen live ganske så ofte:) og bilen er skam rå med di felgene .. ser bedre ut en på bilder di komme kje heilt fram der syns eg... og glede meg virkelig te kjøre tur og kjenne respons i motor:) virker hissig denne 1835en med sprut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #21 på: mars 22, 2011, 22:30:49 pm » |
|
Kjempespennende bil - historisk i Norge og nå veldig på vei oppover igjen..
Bare noen tanker om salget: Grovt ett ville jeg sagt at verdien i denne bilen utgjøres av følgende elementer: - Dyre, sjeldne deler (hovedsaklig felg og brems) = 1/3-del - Bra, rustfri soltaksOval, eldre restaurering = 1/3-del - Norsk, unik bilhistorie, en "milepelsbil" som alltid vil stå i historiebøkene = 1/3-del
Du har satt utropspirs på 100K i Norge....og fordelt som ovenfor, vil jeg si at det setter veldig riktig tall på de tre delene - og som du sier, så er det billigsalg. Men - det er for mye penger for dagens norske VW-hobby-marked...tror jeg.. Og - selger du til utlandet så settes jo verdien på den siste tredjedelen automatisk til null. Så da blir det enda vanskeligere å få igjen de 100K. Vil jeg tro.. Desverre. Igjen - bare min synsing. Og - bilen bør absolutt forbli hel, bør bli i Norge og prisen er for lav...men markedet bestemmer som kjent.
Jeg vil tenke at du har tre alternativer: 1: Vente til hobbykontoen til folk fylles igjen (tar sikkert 2 år før vi er der vi var for 2 år siden..) 2: Gå ned litt i pris og overtal tidligere eier (evt andre Bugtech-assosierte) til å kjøpe den. 3: Dele den opp og selge til makspris, da får du igjen dine 100 ganske lett, vil jeg tenke.
I grunn en fristende ide det alt.2 der......Hvis det finnes interesse i Bugtech familien.....så er eg alltid mottakelig for forslag...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars G
Supermedlem
    
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #22 på: mars 23, 2011, 08:36:46 am » |
|
Om det er lov å synse litt, så ville jeg ha kommentert at den ikke har orginalt soltak. Dette trekker ned og ganske mye for de fleste, selv om bilen ikke "kjører" orginal-bil-stil.. Jeg tror og sier tror, bilen hadde vært lettsolgt om den hadde det fra frabrikk. Ellers en artig bil, med noen herlige bremser  Lykke til med salget! Interessant synsing - og hadde det vært en originalbil, hadde det betydd "alt". Men i dette tilfellet er jeg egentlig uenig - tror ikke det har noenting å si hverken på prisen eller interessen for den. Men igjen - mine to øre... Bra vi kan være uenig Øystein, ellers hadde denne hobbyen vært dønn kjedelig. Ellers vi jeg si at det alltid har vært vanskelig å "takstere" gamle biler. Det finnes ingen mal å gå etter, og det blir da automatisk synsing fra mange (ufaglige)hold. Igjen, lykke til med salget 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #23 på: mars 29, 2011, 18:03:17 pm » |
|
Hvis noen komme med 80 lapper så kan denne hentes umiddelbart. Så kan eg dra hjem drømmebilen min... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
grandi
Medlem
  
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg
|
 |
« Svar #24 på: mars 29, 2011, 20:28:43 pm » |
|
PM!
|
|
|
Loggført
|
56 T1 - Ragtop og airride 64 T3 1500 Notchback L1964 05 Volvo V70 96 Corolla 92 Fiat Fendt
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #25 på: mars 29, 2011, 21:04:25 pm » |
|
Pm tilbake
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #26 på: april 05, 2011, 15:16:54 pm » |
|
Er du interessert kul bil, kul look, spesiell historie, rett høyde ++++++, MEN ikke har penger eller kompetanse til å fikse dette selv ? Da har du rett bil foran dine øyne, ferdig til å sette ræva nedi, på med solbriller og ut på veien og ha det fett. Unik bil i Norsk VW historie står klar for deg ! Denne bilen vekker oppsikt hvor du enn måtte kjøre. SKIKKELIG HEAD TURNER.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #27 på: april 05, 2011, 16:49:54 pm » |
|
Finnes det noe bilder fra interiøret,send gjerne på mail ingarpr@online.no
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #28 på: mai 30, 2011, 18:29:16 pm » |
|
Et bilde av interiør. Porschestoler foran og hjemmemekket bak. Skal få tatt noen flere hvis interesse 
|
|
« Siste redigering: mai 30, 2011, 18:31:05 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #29 på: august 03, 2012, 12:07:47 pm » |
|
Bumper denne. Feriepris 85 lapper. Ferdig prutet. Ring 47385382 for info.
|
|
« Siste redigering: august 03, 2012, 12:10:02 pm av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
|