Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #390 på: mai 10, 2012, 06:49:53 am » |
|
Forskjellene på bremsingen her kan tilskrives eksosen, csp anlegget har en helt riktig collector. Både i utforming og i det at man faktisk får scavenging effect ved hver sylindertømming, ikke bare 25% av tiden slik som her. Kvaliteten på forbrenningen (blandingen) går kraftig ned på tre av fire forbrenninger pr sylinder med buggy type eksos. Med fire rør i en kollector suger hvert slag ved eksosventilen på neste sylinder, med bare to i collectoren er det bare den først pulsen som kan hjelpe nummer to... Resten foregår i den andre collectoren. Utforminger av de collectorene vi får fra usa er hvistnok helt feil i følge de som har den kunskapen så også der har csp en liten gevinst, collectorer har en så stor påvirkende kraft at EA advarer.mot å se seg helt blind på resultatene. Men eksosen er tøff og det er minst halve jobben i mine øyne, og den motoren er en fryd å kjøre med, så ingen overaskelser der vil jeg si. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #392 på: mai 12, 2012, 16:47:57 pm » |
|
Ut i fra det han sier, ser det ut for meg som det optimale for en gatebil kan være noe i likheten av 2,1 wbx anlegget 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #393 på: september 04, 2014, 08:05:10 am » |
|
Tok litt tid å finne igjen denne tråden... Fun facts funnet på Facebook: NRK`s reportagebil hadde opprinnelig registreingsnummeret jeg har på min Ghia 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #395 på: september 04, 2014, 08:35:01 am » |
|
Den originale reportasjebilen hadde vært noe å bygge en Streetrod på...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #396 på: september 04, 2014, 10:28:45 am » |
|
Hva er oddsen for det a?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #397 på: september 04, 2014, 10:50:27 am » |
|
Hva er oddsen for det a? ikke høy
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #398 på: mars 06, 2015, 23:35:15 pm » |
|
Ohoi! Nå som Trond har vært flink og fikset søkefunksjonen, fant jeg igjen denne tråden!  Ghia`n har stått på bukker det siste året, og fått utført disverse oppgraderinger. Hele forstillingen er gått over, ny Puma stamme, nye dempere (vanlige, ikke racing denne gangen) nye endeledd mm. Har også sett over bremsene bak, rensket opp litt og lakkert osv.. 2110 motoren sto i fjor i den røde 69 bobla som nå er solgt, så da er motoren tilbake i Ghia`n igjen. Den har også fått en lett gjennomgang før den ble satt i bilen. I dag var den ute og fikk seg en vask, over et år siden forrige gang den så sola EU kontroll og forstillingskontroll er neste på lista, så skal det bestilles time hos BT for godkjenning av senk, motor og bremser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #399 på: mars 06, 2015, 23:44:29 pm » |
|
Den ghian er bare fantastisk  Lykke til med papirarbeidet. Bør gå fint
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem

|
 |
« Svar #400 på: mars 07, 2015, 00:08:24 am » |
|
Ghia'n ble vel fornøyd med og endelig se litt sollys igjen! 
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #401 på: mars 08, 2015, 23:21:18 pm » |
|
Den ghian er bare fantastisk  Lykke til med papirarbeidet. Bør gå fint Takk Roy! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #402 på: mars 08, 2015, 23:21:53 pm » |
|
Ghia'n ble vel fornøyd med og endelig se litt sollys igjen!  På brummingen hørtes den i alle fall ganske lykkelig ut 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #403 på: mars 10, 2015, 08:30:56 am » |
|
Tester forbedret bildefunksjon på forumet rett fra iPhone  Dette var bra greier Trond! Fem rattar!! 
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #404 på: mars 23, 2015, 20:21:41 pm » |
|
Nå som Ghian har fått tilbake 2110 motoren sin, har jeg montert CSP luftfilterboksen for å få litt mer behagelig lydnivå i cupeen. Skuffelsen var derimot stor når jeg oppdaget at boksen er for høy til Ghia, motorlokket går ikke igjen. Etter litt fundering ble løsningen å lage eget lokk til boksen. Siden jeg ikke er spes god med hverken glassfiber eller alu, ble det å lage noe i skikkelig stål  Passet samtidig på å forbedre støtten til selve filteret, på CSP sitt lokk har filteret en tendens til å bøye seg på langsidene. Slik ble det, bare litt lakk og noen klemmer så er det ferdig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #407 på: mars 24, 2015, 08:40:07 am » |
|
Takk takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem

|
 |
« Svar #408 på: mars 25, 2015, 00:40:05 am » |
|
Sweet 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #409 på: mars 25, 2015, 10:24:21 am » |
|
Med litt lakk ble det sånn 
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #410 på: mars 25, 2015, 23:23:42 pm » |
|
Med litt lakk ble det sånn  Hvordan skal jeg si det........ , det ser veldig "ordentlig" ut . (Og høres slik ut også)  Fin bil med fornuftig bygget motor du har Berger.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #411 på: mars 26, 2015, 09:49:39 am » |
|
Takk for det Jærva 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ghia69
Supermedlem

Ghian min
|
 |
« Svar #412 på: mars 26, 2015, 10:22:23 am » |
|
Dette er "right up my alley". Ser meget bra ut.
Det som hadde vært interessant nå, ville vært følgende: - bruke gopro-kamera i baksetet som filmer bakover, og filmet (selvsagt med lyd) og filmet en liten kjøretur hvor du gir full gass. En tur med og en tur uten filterløsningen fra CSP.
Har lenge lurt på dempeeffekten av dette anlegget, kanskje mulig at du ordner dette?
ghia69
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #413 på: mars 26, 2015, 13:25:08 pm » |
|
Dette er "right up my alley". Ser meget bra ut.
Det som hadde vært interessant nå, ville vært følgende: - bruke gopro-kamera i baksetet som filmer bakover, og filmet (selvsagt med lyd) og filmet en liten kjøretur hvor du gir full gass. En tur med og en tur uten filterløsningen fra CSP.
Har lenge lurt på dempeeffekten av dette anlegget, kanskje mulig at du ordner dette?
ghia69
Takk for det  Jeg kan nok få testet med et kamera i løpet av våren, men å ta det av og teste med vanlige filtere tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre. Har allerede kjørt med dette filteret på denne motoren, men i en annen bil. Vet at det fjerner så godt som all lyd fra forgasserne.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem

|
 |
« Svar #414 på: mars 27, 2015, 17:43:36 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #415 på: mars 27, 2015, 21:23:01 pm » |
|
Takk, ble fin den! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #416 på: april 12, 2015, 20:43:14 pm » |
|
Se her ja. Skjer ting her au. Lenge siden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #417 på: august 11, 2015, 17:44:36 pm » |
|
Auda, lenge siden igjen...april!  Men ting har skjedd. Bilen har fått EU kontroll, og etter den så sto en tur til Biltilsynet for godkjenning av ombygginger for tur... men jeg ombestemte meg ang bremsene og kjøpte inn et sett med ventilerte Kerscher istedet for CSP bremsene jeg hadde. Dermed ble det mer jobb, TTT osv... sommer`n gikk og det ble august før time hos Biltilsynet ble bestilt. Så endelig, i dag var den store dagen! Kl 09:00 rullet den inn hos BT på Risløkka i Oslo. Tre hyggelige karer tok bilen i mot, og nikket og smilte til alle mine ombygginger og dokumenter. Det var ingen kommentarer og rett igjennom! Godkjent med 2110ccm/115HK motor, Puma forstilling, Kerscher bremser på alle hjula, Porsche Fuchs fembolt med 165/65 foran og 185/65 bak En deilig dag, og merkedag i bilens historie. Skal bli en fryd å kunne kjøre med ren samvittighet heretter 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #418 på: august 11, 2015, 19:11:15 pm » |
|
digg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem

|
 |
« Svar #419 på: august 11, 2015, 19:48:36 pm » |
|
kjempe  Da er våre biler nesten identisk satt opp, og begge er godkjent som de står  Det viser seg at det meste ordner seg bare man gjør ting skikkelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|