mars 19, 2024, 08:44:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 844566 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: april 04, 2011, 16:23:24 pm »

Det blir alltid sånn at man går rundt å prater og skryter av alt man har planer om å bygge...
Men nå har jeg innsett at jeg nesten må følge opp tørrpraten med litt virkelighet.

Prosjekt tråden blir en blanding av bilen som egentlig er nesten ferdig og motoren som skal bygges fra nå og frem til juni.
Litt om meg og hensikten bak bygget:
Jeg er en 20 år gammal student som går første året på maskin ingeniør linja i Bergen, bilen kjøpte jeg over en kopp kaffe og litt vafler når jeg var 17 og har restaurert og skrudd på siden.


Kommentar til bilde: Jeg var vel hva man kaller en som utviklet seg sent i tenårene Gliser
Jeg startet opp helt uten peiling på bil, men stor interesse, for å si det på en annen måte: mopedene var godt trimma. Øyerulling

Bilen er en 1300S 1973 modell med riktige baklykter, bilen hadde to rusthull på størrelsen med en 5-krone.
Alt arbeid utenom selve sprøytingen av lakk utvendig er gjort av meg med godt fortjeneste på læringskurven.





Nok om meg og nok om bilen.

Nå, motor:

Fra jeg var 18 begynte jeg smått å trimme motoren, startet med honing og nye ringer,
for så å porte toppene, 1.25 vippere, kadro 40 mm gassere, eurosport 2-tip og litt smått, gasserne ble senere byttet ut med 40 mm hpmx.
Dette er bruks motoren den er passe sprek og bruker 0.6 liter på mila ved landevei/by kjøring. Blunker
Bilde med kadron gasseren: