mars 19, 2024, 08:44:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 844566 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: april 04, 2011, 16:23:24 pm »

Det blir alltid sånn at man går rundt å prater og skryter av alt man har planer om å bygge...
Men nå har jeg innsett at jeg nesten må følge opp tørrpraten med litt virkelighet.

Prosjekt tråden blir en blanding av bilen som egentlig er nesten ferdig og motoren som skal bygges fra nå og frem til juni.
Litt om meg og hensikten bak bygget:
Jeg er en 20 år gammal student som går første året på maskin ingeniør linja i Bergen, bilen kjøpte jeg over en kopp kaffe og litt vafler når jeg var 17 og har restaurert og skrudd på siden.


Kommentar til bilde: Jeg var vel hva man kaller en som utviklet seg sent i tenårene Gliser
Jeg startet opp helt uten peiling på bil, men stor interesse, for å si det på en annen måte: mopedene var godt trimma. Øyerulling

Bilen er en 1300S 1973 modell med riktige baklykter, bilen hadde to rusthull på størrelsen med en 5-krone.
Alt arbeid utenom selve sprøytingen av lakk utvendig er gjort av meg med godt fortjeneste på læringskurven.





Nok om meg og nok om bilen.

Nå, motor:

Fra jeg var 18 begynte jeg smått å trimme motoren, startet med honing og nye ringer,
for så å porte toppene, 1.25 vippere, kadro 40 mm gassere, eurosport 2-tip og litt smått, gasserne ble senere byttet ut med 40 mm hpmx.
Dette er bruks motoren den er passe sprek og bruker 0.6 liter på mila ved landevei/by kjøring. Blunker
Bilde med kadron gasseren:


Dessverre falt jeg for den typiske "mye vil ha mer" og vil derfor bygge en stor og fornuftig bruks motor.
Jeg har sittet ufattelig mange timer klistret foran dataen, og kalkulatorer osv og tror jeg har funnet en fornuftig middelvei.

Som student er selvfølgelig økonomi og garasje ikke noe å skryte av, men heldigvis har jeg gode boblevenner som jeg kan låne litt verktøy av osv. Glad

Oppsett:

AS41, veldig pent brukt. (skal modifisere litt oljekanaler osv)
AA 94mm syl og stempe sett. (spirol lock retainere)
FK-8 (skal muligens justere noen grader adv)
CB's ultra lette løftere (med olje modifikasjoner)
Eagle justerbar cam drev.
bucpack cromoly støtstenger
"noname" 1.4 vippere (blir små modifikasjoner)
26mm oljepumpe
csp pressure relief valve oljepumpe lokk
044 topper med 42 og 37,5 ss ventiler og doble fjærer. (skal portes kraftig av meg)
4340cromoly 82mm veiv fra cip1. (har vurder en mild versjon av "knife edge" og polering)
cb H-råder 5.5 inch med arp 2000 bolter.
scat cromoly svinghjuls bolt
Kennedy trykkplate
cushion lock clutch skive.
1,5L dypsump.
40 hpmx med 34mm halsringer.

Satser på at det holder med org kjølesystem men selvfølgelig åpen for å montere ekstern kjøler vis det viser seg at det trengs.
Gasseren bruker foreløpig da økonomien er som så, og eksos blir foreløpig org varmebokser med den billige bråke potta.

Alt blir balanser (trolig SveinT som gjør det) statisk balansering gjør jeg selv, nøyaktighet +- 0.1 gram på stempler, råder osv.
Selvfølgelig så nappes alle oljepluggene og alt rengjøres grundig før montering og eksternt oljefilter er selvfølge.
Hvis jeg får lånt riktig type bor av noen så ønsker jeg å gjøre HVX modifiseringen.

Motoren skal bli en sterk bruks motor, som skal kunne tåle litt kø og bykjøring men også kunne sparke lett ifra
hvis man trenger å skryte av manndommen foran intetanende smårips på bussholdeplassen! Kult (ehm vær snill og forstår min ytterste ironi) Blunker

Jeg skal prøve å oppdatere så mye som mulig med bilder og detaljerte visninger av hvordan tingene utføres
og satser på at dere kan både skryte, kjefte og gjerne rope varsko hvis noe ikke stemmer. Blunker

Selvfølgelig skal ikke prosjektet gå for mye på bekostning av skole og delene kommer ikke før i starten av mai så frem til da blir det kun modifisering av blokka.

Får avslutte med et bilde av bruks motoren, tatt for ca 1 år siden.
« Siste redigering: januar 16, 2015, 09:15:12 am av Dalland » Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 04, 2011, 16:36:07 pm »

MORRO Glad studenter med motor! her og Glad

eneste: trål thesamba og ebay etter f.eks weber 44idf eller dellorto 45 drla, de trenger ikke bli dyrere enn hpmx gasserene, og er etter sigende mye! bedre.. i tillegg kan 40 bli litt lite! 2-4mm mindre halsringer enn innsugsventil: 38-40mm halsringer!

hvor lang tid setter du til motorbygging?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 04, 2011, 16:39:24 pm »

Spennede å fylla me på Dalland, kjinna på Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: april 04, 2011, 16:44:38 pm »

MORRO Glad studenter med motor! her og Glad

eneste: trål thesamba og ebay etter f.eks weber 44idf eller dellorto 45 drla, de trenger ikke bli dyrere enn hpmx gasserene, og er etter sigende mye! bedre.. i tillegg kan 40 bli litt lite! 2-4mm mindre halsringer enn innsugsventil: 38-40mm halsringer!

hvor lang tid setter du til motorbygging?

45 drla er planen, har blitt helt forelska i dellorto etter å ha test kjørt det nylig.
Som skrevet i tråden håper eg å bli ferdig litt uti juni, helst før bore-treffet men vil aldri haste et motorbygg, det får man bare igjen senere. Blunker
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: april 04, 2011, 20:04:39 pm »


Motoren skal bli en sterk bruks motor, som skal kunne tåle litt kø og bykjøring men også kunne sparke lett ifra
hvis man trenger å skryte av manndommen foran intetanende smårips på bussholdeplassen! Kult (ehm vær snill og forstår min ytterste ironi) Blunker

Hadde det ikke vært billigere med en flott tradisjonell blotterfrakk med klassisk snitt?
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: april 05, 2011, 06:53:32 am »

Det hadde vært en spennende test! Hva funker best til å imponere med, trimma bil med masse låt og hjulspinn eller blotterfrakk med klassisk snitt?

Er det slik at de som har mest "power" under motorlokket har minst "power" under frakken? Hæ Det kan jo også være interessant å vite hva onkel Politi slår mest ned på, hvis man vurderer begge alternativene.

Inntil videre kjører jeg med originalmotor og hatt, uten frakk (men med bokser Blunker). Selv om de er få, kan jo noen bli imponert av det også Gliser.

Skal ikke kødde til tråden din Dalland, blir artig å følge med dette! Du får invitere til "grunnkurs i motorbygging" mens du holder på, så finansierer det litt av prosjektet Glad.
« Siste redigering: april 05, 2011, 07:00:37 am av RZR Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2011, 07:24:26 am »

Stå på Flott bil og motor, skal bli spennende å følge tråden. Snart sommer også da er det mer moro med luftkjølt og småripsen synes en boble er "søt" uansett motor  Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: april 05, 2011, 07:39:25 am »

Hehe, flott skrevet geir.
Vi må holde munter tone gjennom hele denne tråden, ellers gidder ikke jeg å oppdatere. Osteaktig

Har nettopp pressa gjennom bestillingen hos cb, men fikk dessverre ikke tak i dem KS veiv lagrene jeg hadde mest lyst på.
Råde lager blir clevite og kam lager blir dobbel thrust lager.

Utført til nå:
Blokka er vasket ren og inspisert for sprekker og slitasje.
Ingen merkbar slark på løfterne, ingen thrust slitasje og minimalt med utbanking av veivlagerne.
Blokka blir linjeboret 0.5 mm bare for å være sikker.


Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 05, 2011, 09:22:07 am »

Nydelig bil med feet motor  Gliser Morro!
Endelig godt å se en 1300S med riktige baklykter!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 05, 2011, 10:30:13 am »

Ett lite tips ang bestilling i utlandet..

Cb er bra men hvis du bestiller på cbperformance.com så er frakten latterlig høy. Så og si alt cb leverer kan du få på vwparts.net, og hvis de ikke har det skaffer de det. Frakten et der mye bedre!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: april 05, 2011, 10:46:49 am »

Takker for tipset, men blir ikke så fryktelig gale da det sendes med jetcarrier, så blir 50$ i innlands frakt  for to topper, råder og litt annet.

Har fått handla inn freser osv til dremelen så blir litt små arbeid nå til uka.
Sliter med å få opp den fremre bolten til olje trykk systemet, må nok skaffe meg en gassbrenner til litt oppvarming..
Vil også trenge dem til når ventil styringene skal presses ut for å gjøre portingen..
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: april 12, 2011, 15:44:19 pm »

Sannelig fikk jeg gjort litt blant leksene, og som noen sikkert har fått med seg så har jeg vert flittig opptatt med bruksmotoren som plutselig ikke ville starte eller gå skikkelig. Det viste seg å være en nesten ny innkjøpt kondensator som hadde tatt kvelden!

Henfje var å handla brenner for meg på bil...kremt..
Funka som et skudd og ga meg ingen problemer med å løsne olje trykk bolten eller pinnboltane.
Som vanlig ble arbeidet utført med rompa på dørmatta på utsiden av leiligheten. Gliser
Men om det blir litt skittent eller oksiderer litt nå, det driter eg lang i. Blokka skal males og alt skal vaskes mange ganger før montering.

Fikk også begynt på arbeidet for å nappe pluggene, men har ikke fått tatt bilde enda.



Og her røk pinnboltane ut i forykande fart. Blunker


Fikk målt oljetrykk fjørene og dem var spot on, fikk også fjernet restene av bakelitten.
Har såvidt begynt på blokk portinga, men da det beste utstyret ligger igjen i hjembyen Sandnes så får vi vente til påsken. Glad
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #12 på: april 12, 2011, 16:12:31 pm »

Det hadde vært en spennende test! Hva funker best til å imponere med, trimma bil med masse låt og hjulspinn eller blotterfrakk med klassisk snitt?

Er det slik at de som har mest "power" under motorlokket har minst "power" under frakken? Hæ Det kan jo også være interessant å vite hva onkel Politi slår mest ned på, hvis man vurderer begge alternativene.

Inntil videre kjører jeg med originalmotor og hatt, uten frakk (men med bokser Blunker). Selv om de er få, kan jo noen bli imponert av det også Gliser.

Skal ikke kødde til tråden din Dalland, blir artig å følge med dette! Du får invitere til "grunnkurs i motorbygging" mens du holder på, så finansierer det litt av prosjektet Glad.

Eg holde meg te ein originale halvsleten 1600 & blottarfrakk eg... Blunker
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #13 på: april 12, 2011, 17:10:48 pm »

Hehe, nei det kom ikke overraskende... Gliser
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: april 25, 2011, 17:37:49 pm »

Fikk noen felger fra jobben, 17" x 7.5" hadde det vert noe til bobla? (lakka svart selvfølgelig).


Skal prøve å få skrevet how to på hvx modden nå...
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: april 25, 2011, 18:20:26 pm »

HVX mod.

Bare for å starte med det viktigste, alt som innebærer den såkalte HVX moden er henta fra Bob Hoover's blog.
http://bobhooversblog.blogspot.com
Han var en perfeksjonist som drev med boble motorer i fly osv, utrolig grundig og flott fyr som desverre døde i fjor.

Hvorfor er denne modifikasjonen ønsket?

Se på dette bildet.


På bildet ser dere den stiplete linjen som er den nye olje kanalen vi lager.
Dette fordi oljen til løftere kommer inn fra venstre blokk del og fordeler i denne rekkefølgen: venstre løftere -> midtre kam lager -> høyre løftere.
Problemet her er at det er mye lenger avstand til høyre løftere enn dem på venstre siden, olje er som strøm og går minste motstands vei.
Dette er hoved årsaken til at boblemotorene har mye mer olje i venstre halvdel enn høyre.

Ved hjelp av å bore opp en ekstra kanal til høyre løfter system får vi en mye mer balansert olje fordeling.
For å støtte opp under denne modifikasjonen kan vi se at på nyere bokser motorer er denne kanalen tilstede.

Det er ikke mye som trengs for å utføre denne boringen:
5 mm 30 cm bor
5.5 mm bor
Random boremaskin.



Dette er selvfølgelig arbeid som gjøres samtidig som oljepluggene er dratt ut.
Boren føres inn i hullet på bilde som sitter på svinghjulsiden i høyre blokk halvdel.
Bor sakte og forsiktig, litt om gangen og mye smøreolje.


Det er veldig viktig å ikke bore for langt da blokken sett fra utsiden har et stort hulrom inn rett ved det kam lageret vi skal bore i.
Litt bilder av boringen.


Da jeg valgte å være litt forsiktig, valgte jeg å ikke bruke større enn 5.5 mm bor til boringen ned som skal møte den 5 mm kanalen vi nettopp har lagt.
Jeg valgte også å bore litt på skrå for å være sikker på at jeg ikke ødela blokken.


Verre var det ikke, hvis noen synes det virker litt skummelt å bore i blokken sin så bare ta kontakt så skal jeg hjelpe. Blunker

Jeg driver også på med innvending porting av blokka, dette for å minske stress (skarpe kanter) men mest for å minske turbulensen og trykkdannelsen i blokken mens veiva slår luften fram og tilbake i blokka.

Da jeg ikke har fått veiva enda har jeg ikke begynt med klaring til veiv osv.
Bilder er fra tidlig i prosessen med kun veldig grovt arbeid.



Bilde av mine to nærmeste venner disse dagene:



Reiste hjem i påsken og ilag med far fikk vi dreid ned svinghjulet til 6.3 kg.
Må si at det var utrolig kjekt å endelig få prøve en god gammaldags dreiebenk.
Far viste så vidt i starten og forklarte meg så utførte jeg største delen av jobben. Gliser


Får avslutte med et "fancy" bilde av bobla.
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #16 på: april 25, 2011, 21:22:24 pm »

Trenger litt innputt..

Hvilken komp bør jeg kjøre?
Stort ønske å holde meg på 95 bensinen!

kammen er fk 8 og jeg skal bruke 1 mm kobber pakning.
Planlegger å kjøre en vende høyde på ca 1-1.5 mm ink pakningen.

Noen som har skikkelige erfaringer her?
Regner med at toppene må romme 60-65cc og velger mye heller å ha stort rundt kammer enn å kjøre høy vendehøyde..

Hva tenker dere? Øyerulling
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #17 på: april 25, 2011, 22:31:46 pm »

Såvidt oss svaksynte stakkarer klarte å se på frimerkebildene dine så så det jo fint ut. Men du må legge ut bilde av hvor fint du fikk svinghjulet, ble det noen friske detaljer? Kanskje litt gravert rosemønster? Det hadde vært noe!
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #18 på: april 25, 2011, 23:30:19 pm »

Med tanke på at det er første gang eg rører en dreiebenk så kan jeg ikke klage, fikk det til akkurat sånn eg ville. Gliser



Må bare spraye på noe for å unngå brunfarge.. Øyerulling
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #19 på: april 26, 2011, 18:50:18 pm »

Da er blokk portingen nesten ferdig, med unntak av litt smått som skal gjøres når veiv og større hull er frest.
Med hensyn til min eneste tilhenger Henrik så skal du/dere få bildene i bedre størrelse. Glad
Legger også med et lite bilde av utvidingen av oljekanalen forbi kam lageret.





Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #20 på: april 26, 2011, 19:23:23 pm »

Hei kommer bildet av den store "PASS PÅ" som gjør det så lett å ødelegge blokken hvis man utfører boringen feil.
Dere ser også på bilde hvorfor jeg valgte å bore litt på skrå...
Dette huller er akkurat under kam lager banen som vi tidligere har boret ned i.

Loggført

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #21 på: april 26, 2011, 20:00:33 pm »

blir ikke oljetrykket mindre når du utvider oljekanaler da ?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #22 på: april 26, 2011, 22:14:13 pm »

blir ikke oljetrykket mindre når du utvider oljekanaler da ?


Selv om det bare blir gjetting så kan jeg neppe tro at den lille oppgraderinge vil senke oljetrykket så mye at 26 mm pumpa ikke klarer å holde fornuftig trykk.
Leser at Bob Hoover ikke har hatt problemer, og myten om at man trenger store oljepumper har tatt helomvending så jeg har godt mot.

Men skal selvfølgelig publisere oljetrykket når motoren er oppe å går! Blunker
Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #23 på: april 26, 2011, 22:56:15 pm »

Deilig størrelse på bildene. Takk for det Glad
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #24 på: april 26, 2011, 23:51:31 pm »

Begynte å lure nå..
Er det noen her på forumet som har utført denne "HVX" modden?
I så fall, hva opplevde du til forandring? Øyerulling
Loggført

erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: april 27, 2011, 01:12:37 am »

Artig å se denne HVX modden med bilder.
Du etterlyste kommentarer i tråden din på Krankenhaus i kveld, så jeg kom akkurat hjem og gravde frem Gene Bergs anbefalinger vedr. komp vs oktan. Han var relativt konservativ, men oppsettet på motoren din er rimelig klassisk - så innmaten i denne kunne nok vært bygget slik i hans tid også.
Vil du kjøre 95oktan - max 7,8 i komp. Går du feks opp til 98, så kan du gå til 8,6.
Du etterlyser "skikkelige erfaringer" - det har jeg dog ikke.  Glad
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #26 på: april 27, 2011, 07:52:25 am »

Gene Berg hadde som filosofi å kjøre lav komp. I Calif har de dårligere bensin og høyere temperatur. FK8 går i alle fall fint med 9,5 i komp. Ha så lav vendehøyde som mulig (1,1mm?) litt avhengig av vekt på stempler, kvalitet på veiv og råder (mye fleks og strekk ved "dårlig kvalitet" - mer vendehøyde for å være på den sikre siden)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #27 på: april 27, 2011, 08:10:02 am »

Hehe, Gene Berg har gjort og skrevet utrolig mye smart, men akkurat der på kompen så går det litt imot min fornuft. (sier vel mest om meg) Øyerulling
Tenkte å la det være igjen 0.1-0.2 mm på sylinderen da jeg i alle fall psykisk føler kobberpakningen kan komprimere seg litt under innspenning.
Ender da opp med 60-65 cc i toppene som er ca samme som cb har i wedge port toppene osv, så det skal ikke bli noe problem å frese til. Glad
Loggført

RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #28 på: april 27, 2011, 10:59:24 am »

Blir Knall dette Håkon! ..og nå kommer snart alle delene fra US;)
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #29 på: april 28, 2011, 00:07:14 am »

Begynte å lure nå..
Er det noen her på forumet som har utført denne "HVX" modden?
I så fall, hva opplevde du til forandring? Øyerulling

Fant endelig en person som "pleier" å utføre olje kanal boringen på sine egne motorer..
John hos aircooled.net

Virker som det er litt usikkerhet ute å går angående det at 3/4 ventil dekslet er fult med olje..
De fleste mener dette kommer av at veiva spinner oljen opp gjennom støtstang rørene, mens noen få mener dette er pga ubalansen i olje fordelingen til løfterne...

"Knife edging" av veiva virker mer og mer interessant...

Noen som har prøvd å bore et lite hull i siden på støt stengene nærme toppen for å lage et "olje spraye system" ?
Har ikke funnet noen som har prøvd det enda, men så lenge cromo støtstengene kan tåle det så vurderer eg det..
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!