Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #180 på: mars 14, 2011, 12:45:07 pm » |
|
nice.  blir det tilbake til større filvedlegg da eller ? Planen var å gå tilbake til 250kb ja, men spørsmålet er vel kanskjer mer om det er vits? Når man uansett må resize, er det da særlig forskjell på 250 og 150 i kvalitet? Jeg stiller meg egentlig ganske åpen til dette. Men vi kan snakke mer om dette på pm evt. så tråden din ikke sporer av.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #181 på: mars 15, 2011, 23:07:42 pm » |
|
er man i tvil , velg det største  ellers i kveld mekket en fordelingsblokk til drivstoffet. midlertidig kjøling av topper for oppstart i benk/innkjøring av kam er snart ferdig. mangler bare sirkulasjonpumpe. blir en tur til Raaen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #182 på: mars 15, 2011, 23:12:00 pm » |
|
se her ja.
litt i tvil nå, men har du brukt de blå fittingsa og sveiset de, eller er det noen andre du brukte?
Jeg har både o-ring og weld-in, men er usikker på hvilke jeg skal bruke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #183 på: mars 15, 2011, 23:13:48 pm » |
|
sveist inn de blå skrukoplingene, var noen leftovers med ymse gjenger slipte bort "anodiseringen" , resten av fargen forsvant pga varmen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #184 på: mars 15, 2011, 23:37:13 pm » |
|
du ligger stadig et hestehode foran meg i planene dine... det er noen på stf som mener at den løsningen med en slik fordelingsblokk ikke er optimal, da man ikke får sirkulasjon rundt innom alle dysene, og at man kan risikere luftbobler i "dead-end" slangene fra fordelerblokka og ut i dysene, men jeg er nå ikke så sikker på hvor mye erfaring disse froståsegpåerne har.... Blir jo et elegant og eneklt system med en sånn blokk og an-koplinger på dyseholderne, så jeg tenker jeg går for samme løsning. Har du testet dette før?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #185 på: mars 15, 2011, 23:42:08 pm » |
|
ja har sett det, men mener det ikke skal by på noe problem, foruten om når man skal starte opp 1.gang og når man har åpnet "systemet" lufta blir jo komprimert og fyker ut gjenom dysa og retur. denne skal monteres vertikalt med retur på toppen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #186 på: mars 16, 2011, 00:02:17 am » |
|
bak på viftehuset?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #187 på: mars 16, 2011, 00:07:02 am » |
|
jepp.
..... apropos fordelingsgreia for så fort lufta er ute så kommer det jo ikke noe inn noen sted
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #188 på: mars 16, 2011, 22:40:59 pm » |
|
kommet i gang med ledningsettet til Megasquirten.
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #189 på: mars 17, 2011, 08:28:36 am » |
|
ja geir blir spennende å se på temperaturer. trur ikke WBX toppene vil overleve uten noen form for væske igjennom for kjøling.
her er ett bilde av dyse holderne.
har foresten 4 stk med stål bunn til salgs. passer Bosch style dyser.
Noen som vet om disse er i salg nå? Får ikke opp hjemmesiden til doubledayracing.com, og får heller ikke noe svar på mail. Noen som har 4 for alu, eller vet om noen som selger samme eller tilsvarende?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #190 på: mars 17, 2011, 10:01:21 am » |
|
kjøpte mine i desember, og de kom i alle fall frem, men de har vært litt trege til å svare på mail, er visst ikke han som lager de som kommuniserer med kundene.
her er mailadressen jeg har kommunisert med: galazkiewicz (at) gmail.com
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #191 på: mars 18, 2011, 00:37:49 am » |
|
ledningsnett fremgang. ferdig på motorsiden. klar for lodding av plugg på megasquirt. blir en del ledninger, vurderte å kjøpe relekort, men prøv er uten. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #192 på: mars 18, 2011, 02:00:23 am » |
|
Vert jo litt ledningar når du skal bygga inn ei datamaskin i ein motor  ser veldi bra ut!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #193 på: mars 19, 2011, 02:51:50 am » |
|
jeg er mektig omponert over hva som kan smis hjemme i en garage  Hatten av for deg  Men appropo den ferie turen din, hadde det ikke vært deilig med ei vifte og LUFTkjøling da??
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #194 på: mars 21, 2011, 00:38:45 am » |
|
garasjen er stooor og har fått litt verktøy etterhvert , verktøy er halve jobben  i dag har det vært oppstart og innkjøring av kam. hatt med Pål.A.F på inspeksjon og hjelp  ser bra ut forelpig , noe småplukk var det : tok noen sekunder før den gikk på alle 4, trolig pga drivstoff opplegget som bruker litt tid å få ut luften, ellers blei vi overskaet over kraften i vakumet.. selve plenum kammeret blei sugd inn av kraften på vakum.... det er laget av 2mm alu. må inn med ett par avstivninger + att silicon slangene også blei sugd inn av vakumet. her må det mod'es litt. Måtte flytte pumpe tank etc til kjøle opplegget høyere enn motor for å få luftet greit. gikk og jaget litt på tomgang , men det har vi konkludert med ett eller annet. Oljetrykk ser bra ut og olja var klar og fin etter ca 30 min kjøring ingen lakkasjer ..så langt ellers fikk vi høye øyebryn av responsen i motor. glær oss til å sette den inn i bil  temperaturen på vannet til toppenekrøp opp mot ca 70 grader under testingen, ser greit ut, da jeg ikke hadde noen oljekjøler (ikke org kjøler heller) koplet til , en oljekjøler vil jo sikkert også senke motor tempen noe. se om jeg får til en liten videosnutt etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #196 på: mars 21, 2011, 00:54:39 am » |
|
tak 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #197 på: mars 21, 2011, 01:07:36 am » |
|
Turbo, turbo, turbo, turbo (leses med en heiende rytme) Du får det til du... har aldri tvilt et sekund 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #198 på: mars 21, 2011, 01:11:26 am » |
|
hehe.. vel får kjøre litt med den i NA først. tross alt mitt første NA motor bygge .  kanskje jeg blir hekta på NA woho.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #199 på: mars 21, 2011, 01:32:18 am » |
|
anng vippestell. bruker std wbx vipper , som er av samme opplegg som type 1, som er fjørbelastet sideveis. hvordan er det å shimse disse opp uten bruk av de org fjørene? tenkte på om det var noe å hente på dette?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #200 på: mars 21, 2011, 07:55:51 am » |
|
Bliver veldig interessant at se denne i bil  Ja, og ikke mindst høre den!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #201 på: mars 24, 2011, 09:39:25 am » |
|
Grattis med oppstart Jørn! Bra jobba 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #202 på: mars 25, 2011, 18:31:20 pm » |
|
vært på høgger'n og plukket av noen TPS'er og montert et av de på spjeldhuset . vi snakker ekte Bosch TPS saker .....................................fra Hyundai!!
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #203 på: mars 25, 2011, 18:37:09 pm » |
|
og snart ferdig med å fjerne fjørbealstningsopplegget fra org vippene. tenkte å legge klaring på ca 0.15mm sideveis og slipe noen smøre spor.
0.15 er vel en grei klaring?? ? ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #204 på: mars 25, 2011, 18:38:22 pm » |
|
men nå er det tid for inspirasjon . avgårde til Topgear Live 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #205 på: mars 27, 2011, 22:49:36 pm » |
|
mere jobbing i helga. laget til noe kjølegreier. hadde en kassert intercooler som han Per har ordnet .  kappet av stussene og tig'et på noen AN koplinger, 2 store inn og en mindre ut for å lage struping sånn att det teoretisk skal flowe likt gjennom toppene det skal (forhåpentligvis) kunne kjøres olje gjennom dette etterhvert. men først glykol  laget en kasse på toppen for å spre lufta (var tanken), og en ramme i bunn for enklere montering. vifte fra T3. testet vifta og den funka ikke som planlagt. trodde det ville blåse jevnere over hele kjøler'n men det var vare vind det som vifta står. får montere en vifte til + noen plater for å lede lufta litt inni der. kappet hull i bagasjen og planen er å sende lufta ut der. bygget også videre på en tank jeg hadde liggende til glykolen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #206 på: april 10, 2011, 00:51:21 am » |
|
da er motor koplet til girkasse. den var litt brei å dytte rett in uten demontering , så jeg tok frem makita slaktesaga. søndag = starte opp i bil
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #207 på: april 10, 2011, 18:50:59 pm » |
|
da er den oppe å går i bil  ferdig med kjøling, ut å tune litt til uka. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #208 på: april 10, 2011, 18:59:52 pm » |
|
Heelt rått, liker stilen din Jørn 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #209 på: april 10, 2011, 19:53:54 pm » |
|
Den høres da fresk ut Jørn,,hva tror du bor i en sånn ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|