Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #210 på: april 10, 2011, 21:09:23 pm » |
|
Kvasst, VELDI kvasst!! muli du må spandera på an nokon nye girkassefester 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #211 på: april 10, 2011, 21:22:17 pm » |
|
anng effekt så vet jeg ikke. spørs hvor laaaangt opp den er villig å dra . liksom. KAN være att plenumopplegget er restrikitivt på en måte for å få toppefekt. det vesle jeg har kjørt så er den sterk på mellomregister. kjørte kun 2x 500m uten lambda så aner ikke hvordan blandingen er oppover. men tipper mellom 140-180hk. kan det vel draes ut. vurderte å sette inn HD gummifester Tistloose. men denne skal ikke stå så lenge i jeansen nså ga F%"#€.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
aremann
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: buskerud
|
 |
« Svar #212 på: april 10, 2011, 22:44:42 pm » |
|
virka frisk den motoren der gitt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #213 på: april 11, 2011, 19:33:50 pm » |
|
Hørtes sinna ut ja!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #214 på: april 11, 2011, 21:36:20 pm » |
|
Grattis Jørn! Hørtes morsom ut ja  Spennende å høre mer etterhvert. Ut å kjør!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #215 på: april 11, 2011, 23:36:09 pm » |
|
ja da har jeg vært ute å kjørt en 2-3 mil med blanda resultat  tempen på toppene holder seg foreløpig greit lavt. måler vanntempen på vei ut og den har ikke vært over 88 grader med viftene på laveste hastighet. MEN etter et godt langt pådrag på E134 så sa det PANG bakider og lokket på vann beholderen smalt i taket! med vannsprut i taket og dugg på alle vinduer som resultat tydeligvis noe luft som ville ut siden jeg har glemt å lage utlufting av tanken.  lokket finner jeg ikke igjen.........  fylte etter litt vann og kjørte uten lokk , ser da bra ut. ellers har jeg ikke montert kjøledeksel bak og har heller ingen form for oljekjøler.(ikke den i doghouse heller) det må jeg nok inn med for jeg målte tempen etter kjøre turen og olja var oppe i 122 grader oljetrykk var fortsatt bra selv ved denne tempen. får i allefall fuktigheten ut av olja da. olja tåler jo fiint det men bil ha den ned litt. det er vel 10-20 grader for mye. men nye ringer etc gjør vel sitt att tempen blit litt høyere . ønsker oljetemp rundt 100 grader, innsugslufta var oppe i nesten 60 grader en periode så bakre deksel må mekkes til + litt eksosbandasje så håper og tror jeg det vil hjep mye . ellers går den bra , som nevnt veldig sterk på mellomregister og veldig responsiv fra bunn, max turtall 6300 forløpig og den trekker jevnt opp til det.
|
|
« Siste redigering: april 11, 2011, 23:37:57 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #216 på: april 12, 2011, 06:55:02 am » |
|
Det her er et helt suverent motorbygge!
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #217 på: april 12, 2011, 21:37:52 pm » |
|
Gydd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #218 på: april 12, 2011, 21:56:22 pm » |
|
takk  laget til noen plater i dag over grenrøret, håper det hjelper  pappmal og 2mm alu blei oppskriften i kveld. prøve å få på oljekjøler før Zita 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #219 på: april 12, 2011, 22:20:42 pm » |
|
Utrolig å du står på Jørn!! Imponert er det rette ordet! Alle hi tech løsninger har en fancy forkortelse TDI, FSI, DOHC osv... dette er vel en WOSI!! (Water&Oxygen Samba Injection) 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #220 på: april 12, 2011, 22:23:55 pm » |
|
hehe takk berger . må jo "stau pau" som dem sier ! sesongen er jo igang og jeg har lite klart!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #221 på: april 13, 2011, 16:55:33 pm » |
|
Absolutt fabelaktig! Vi vet jo alle hva som mangler... men inntil da er det jo kjempeartig å se hva du har fått ut av denne!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #222 på: april 13, 2011, 18:07:53 pm » |
|
ja ser man på bildene er det åpenbart att det mangler noe vesentlig luftfilter! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #224 på: april 16, 2011, 01:41:33 am » |
|
Detta ble sprekt altså.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #225 på: april 21, 2011, 05:17:44 am » |
|
Liiiite spaca el-bil, det her, då.. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #226 på: februar 02, 2012, 02:09:39 am » |
|
etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant. 930 = 911 turbo luft motor denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?
så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også. med luft topper
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #228 på: februar 02, 2012, 09:29:03 am » |
|
De gutta som vet hva de driver med i bilcross kjører jo t4 motorer med cylinderforinger uten ribber med stort hell. De kjører jo uten kjøling i det hele tatt. Så med fornuftig tenning komp og fet nok blanding går det nok fint?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #229 på: februar 02, 2012, 09:45:04 am » |
|
En Porsche har overliggende kammer, det har ikke oxyboxeren, så eventuell finess i kamutformingen vil kunne forsvinne ut av vinduet ettersom ventilspillgapet øker.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #230 på: februar 02, 2012, 10:40:30 am » |
|
hydrauliske løftere
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #231 på: februar 03, 2012, 00:06:23 am » |
|
hydrauliske løftere
SNAP!  It will work like a charm 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #232 på: februar 03, 2012, 01:08:26 am » |
|
jepp det bør funke. selvom de pumper seg opp på varme sylindere og ikke så lett mister trykket , så er det litt slingringsmonn
ellers så tenkte jeg litt på denne idèn det blir fort ~100% mere overflate ved 3mm skjær, 1,5mm dypt. hvis jeg tenker riktig.?? sylinderene er jo tykke og fine i utganspunktet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #233 på: februar 03, 2012, 01:29:17 am » |
|
Det skal du jaggu ikke se bort i fra. Mye stål å ta av der Bare å kjøre på. Men hva er porsche sylinderene laget av? Har de Nicasil så tåler de jo også litt mer juling. Litt usikker om porsche har underspyling av stemplene for kjøling. Det er jo en idé å prøve å holde tempen i stemplet nede også, så man unngår skjørtebank... Bare tenker litt høyt her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #234 på: februar 04, 2012, 01:05:20 am » |
|
etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant. 930 = 911 turbo luft motor denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?
så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også. med luft topper
Har de ikke kjøleribber under ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #235 på: februar 04, 2012, 01:07:44 am » |
|
kikket ikke..... 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Volkswagen
Juniormedlem
 
Innlegg: 83
Bosted: Maura
|
 |
« Svar #236 på: februar 04, 2012, 13:28:52 pm » |
|
etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant. 930 = 911 turbo luft motor denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?
så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også. med luft topper
Har de ikke kjøleribber under ? De har det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #237 på: februar 04, 2012, 14:44:08 pm » |
|
930 motoren står ikke der lenger. noen sim tilfeldighvis har bilder av dette?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #239 på: februar 04, 2012, 19:42:08 pm » |
|
se der ja. det var snodig design men fortsatt er det bare ca 20% som er dekket av kjølefinner.da
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|