Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #30 på: april 03, 2008, 10:13:19 am » |
|
Vi er verken på utkikk etter en lettvindt løsning eller å gi opp. Det har gått såpass mye tid og energi (les: penger) i dette prosjektet, at denne bilen skal på skilt. Prøver bare å finne ut hvordan vi skal gå frem for å få den godkjent.
Ser at vi får ta en ny runde hos Biltilsynet når skrivet fra Sverige kommer, og heller jobbe utfra tilbakemeldingene vi får der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #31 på: april 03, 2008, 16:32:27 pm » |
|
Vi er verken på utkikk etter en lettvindt løsning eller å gi opp. Det har gått såpass mye tid og energi (les: penger) i dette prosjektet, at denne bilen skal på skilt. Prøver bare å finne ut hvordan vi skal gå frem for å få den godkjent.
Ser at vi får ta en ny runde hos Biltilsynet når skrivet fra Sverige kommer, og heller jobbe utfra tilbakemeldingene vi får der.
I såfall kan du jo ta en tlf inn til Møller, å få papirer derfra om ombygging til baja. Deretter skriver du en søknad til BT om og få godkjent ombyggingen, Så burde det gå ganske greit, såfremt du ikke møter en som er dønn firkantet på tilsynet da. Men hvorfor prøver du ikke hovedregisteret i Nybro. Koster vel kansje 10-15kr og 15min tlf arbeid, for å sjekke det ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HaraldL
Seniormedlem
   
Innlegg: 250
Bosted:
|
 |
« Svar #32 på: april 03, 2008, 19:47:07 pm » |
|
Bilen ble i alle fall skamrå!! Stå på og få den godkjent 
|
|
|
Loggført
|
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs' x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #33 på: april 04, 2008, 10:12:32 am » |
|
Takker så mye for innspillene Even! Må innrømme at moralen var temmelig lav etter første møte med BT, men ser litt lysere på livet nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bøggymæn
Seniormedlem
   
Innlegg: 294
Bosted: Heddal
Heitradal Bublelaug
|
 |
« Svar #34 på: april 04, 2008, 10:39:06 am » |
|
hvis det hjelper å henvise til skiltnr på min baja, så er vel det kanskje en mulighet: NV11221 Den er godkjent ombygd. vel å merke med orginal for- og bakstilling.
Mvh André
|
|
|
Loggført
|
Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og.. - 1969 Baja Bug - 65-66 T1 Bastard - 1959 Karmann Ghia Lowlight - Fiberfab Aztec gt
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #35 på: april 04, 2008, 15:41:22 pm » |
|
Takker så mye for innspillene Even! Må innrømme at moralen var temmelig lav etter første møte med BT, men ser litt lysere på livet nå  Bare og samle på seg en masse papirer og ta med en god bunke høfelig argumentasjon, så pleier de og roe seg ned, og lytte til fornuft på tilsynet også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
    
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
 |
« Svar #36 på: mai 27, 2008, 12:04:49 pm » |
|
hva skjer her om dagen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #37 på: september 01, 2008, 18:39:32 pm » |
|
Da er ny bunnplate handlet inn, og karosseribytte står på programmet. Etter mye graving så er det bekreftet at bilen ikke har vært godkjent i Sverige siden den ble ombygd i på 80-tallet. Hevingen er også av et såpass tvilsomt svenskt kaliber, at det bare er å begynne forfra.
Kom gjerne med gode tips på heving!
Regner med at bilen er hevet mellom 10-15cm nå, og den kan ikke være noe lavere for å få plass til dekkene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #38 på: september 01, 2008, 20:55:03 pm » |
|
Selv om jeg egentlig er den rake motsetning av deg, skal være så laaaaaaaaaaaavt som overhodet mulig, så tror jeg at dette faktisk kan bli tøft  Har du sett den monster baya'en som var i Ultra VW elns for noen måneder siden? Den var EKSTREMT høy da, men hinsides tøff. Sort den også. Hvor høy (les. store hjul) kan du klare å få den godkjent da? Jeg ville nok å kjørt den til det ekstreme andre veien skulle jeg har bygget en baya selv. Keep on baya bugin' ! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
   
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm
|
 |
« Svar #39 på: september 01, 2008, 21:22:41 pm » |
|
du får heve puma forstilling som vil hjelpe foran, bak vil vel redusjonsboksene på t2 kassa gjøre mye :-) ellers kan dere lage en ramme å legge mellom karosseri og bunnplate for å heve kaross fra bunnplata. da kan du ha på cowboyhatten også under kjøring ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #41 på: september 01, 2008, 21:37:12 pm » |
|
Oisann! Premie til han som får norske skilt på noko sånt 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #42 på: september 10, 2008, 11:06:06 am » |
|
Ringte til USA for å sjekke monster truck'en, og den var desverre solgt. Den stod til $15.000, som praktisk talt er grisebillig.... Aldri på norske skilt selvsagt, men fy fader så moro!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #43 på: september 10, 2008, 11:10:55 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #44 på: september 10, 2008, 11:22:43 am » |
|
Tror jeg ville ha sjekket den bunnplata skikkelig før du monterer alt for mye. Ser ut som om det er lappet godt under batteriet og i gulvet på den andre siden.  Virker som om det er plåt på plåt der. Sjekk at det er "tett" på begge sider av plata. Kommer det til fukt der, så har du hull igjen før du rekker å si "Kruspersille"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #45 på: september 10, 2008, 11:24:30 am » |
|
Tror jeg ville ha sjekket den bunnplata skikkelig før du monterer alt for mye. Ser ut som om det er lappet godt under batteriet og i gulvet på den andre siden.  Virker som om det er plåt på plåt der. Sjekk at det er "tett" på begge sider av plata. Kommer det til fukt der, så har du hull igjen før du rekker å si "Kruspersille" Du kan høre med bugstar eller alask her på forumet om den bunnen. Da begge har eid bilen.  Og så vidt jeg husker er bunnen her meget bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #46 på: september 10, 2008, 11:33:02 am » |
|
Sa ikke den var dårlig  hehe Jeg ville bare ha sjekket de områdene der før jeg slang i matter og slikt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #47 på: september 10, 2008, 13:32:59 pm » |
|
Ettersom det kun er bunnplata jeg trenger, så fikk jeg bekreftet av Bugstar at denne er i meget bra fikset stand. Karosseriet er heller dårlig, men det skal bare tas frahverandre uansett (greit med noen reservedeler).
Noe spesiellt man må ta hensyn til når man skal flytte karosseri fra 68 modell til 67?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #48 på: september 10, 2008, 13:39:35 pm » |
|
Burde vel være rimelig BOLT ON det...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #49 på: september 10, 2008, 16:40:13 pm » |
|
Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #50 på: oktober 30, 2008, 12:32:14 pm » |
|
Da er endelig papirene på plass, så da er det bare å få karosseriet over! Skulle noen være interessert i noen av delene (bortsett fra bunnplata) til den sistinnkjøpte 67'en så er det bare å si ifra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #51 på: oktober 30, 2008, 13:34:45 pm » |
|
Grattis, må ha vært deilig å få det papiret i posten!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #52 på: oktober 30, 2008, 14:51:22 pm » |
|
Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #53 på: oktober 30, 2008, 17:04:05 pm » |
|
Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur?  Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette? 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #54 på: oktober 30, 2008, 22:20:55 pm » |
|
Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det
Er vel kanskje ikke den enkleste måten å kjøpe seg et nytt understell, for så å få det godkjent. Men det er digg å endelig se et lite lys i tunellen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
    
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
 |
« Svar #55 på: oktober 30, 2008, 23:49:10 pm » |
|
Hva sa jeg. Alt kan løses på den enkle måte, en liten søknad kan gjøre susen det
Er vel kanskje ikke den enkleste måten å kjøpe seg et nytt understell, for så å få det godkjent. Men det er digg å endelig se et lite lys i tunellen! Nå var dette ment slik at det var "bare" en søknad som skulle til. Svenske plata di var det vel også endel rusk på, så akkurat understellsbytte var vel ikke noe forferdelig arbeid. Men du får en utrolig fin bil, og det er gøy å se at noen gjør en baja så gjennomført bra. desverre alt for mange eksempler på det motsatte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #56 på: oktober 31, 2008, 11:05:42 am » |
|
Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur?  Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette?  Biler blir ikke godkjent med bur lenger, men halvbur skal visst gå greit (dvs frem til B-stolpen). Tenkte jeg skulle høre med dem på biltilsynet når jeg er innom, da jeg har muligheten til å fjerne den fremre delen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #57 på: oktober 31, 2008, 20:12:05 pm » |
|
Vet ikke om det er nevnt før i emnet, men ble bilen godkjent med bur?  Hvis den er det, hvordan fikk du da til dette?  Biler blir ikke godkjent med bur lenger, men halvbur skal visst gå greit (dvs frem til B-stolpen). Tenkte jeg skulle høre med dem på biltilsynet når jeg er innom, da jeg har muligheten til å fjerne den fremre delen. Ok. Bare lurte. Hadde hvert kult viss det var lov med halvbur. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Vibrambuggy
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand
|
 |
« Svar #58 på: desember 11, 2008, 13:07:51 pm » |
|
Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak.
Glipen er på hele 6-8cm mellom depertårn og karosserifestet. Hvordan pleier man å løse dette? Holder det med å bytte til lenger bolter, eller må man lage et eller annet mellomstykke? Må gummiforingene benyttes?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #59 på: desember 12, 2008, 14:10:01 pm » |
|
Det eneste er vel at du må bruke lengre bolter ved bakre karosserifeste. Pga at 67 har "lavere" dempertårn bak.
Glipen er på hele 6-8cm mellom depertårn og karosserifestet. Hvordan pleier man å løse dette? Holder det med å bytte til lenger bolter, eller må man lage et eller annet mellomstykke? Må gummiforingene benyttes? Jeg har bare gjort motsatt så jeg viste ikke helt hvor stor forskjellen var. Det festet der er til for å justere døråpningene så det er derfor er gummien er der, det er vel bare å lage noen form for mellomlegg, eller flyttet festet ned. Det er bare punktet på men du må fikse litt på den nedre indre "leppa"
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|