mai 05, 2025, 07:16:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2110 til Teton av Jee!!  (Lest 7479 ganger)
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 23, 2011, 22:04:25 pm »

Hentet nybygd 2110 longblock i forrige uke hos Erik.Monterte på resterende deler i garasjen.Så dro Elraso(Bjørn Nilsen)og jeg en tur på skjærtorsdag til Kåre Andersen(Andersen Racing) for å kjøre inn kammen i oppstartbenken hans.20minutter på 3000rpm.
Gikk smoooooth og for en knall lyd.Rettskjært kamdrev og Phyton eksos.Var skeptisk til dagen dette skulle gjøres på.SKJÆRTORSDAG.
Dagen da motoren skulle skjære seg?? Gliser Etter 20minutter i benken på 2940rpm,litt venting på at den skulle avkjøle seg.Så var det justering av ventiler.Og rett tilbake til garasjen for montering i panelen og oljebytte.Går som ei kule og er sterk som fy.Vi var ute etter dreimoment og det ser det ut som at Erik har klart å få til.82slag,90.5 Sylindre,standard ventiler,mye porting,1.4:1 Scat vipper,
rettskåret kamdrev,Scat I-beam råder 5.5",lettet svinghjul,Fk8 kam,Sump,fullflow,ekstern oljekjøler med vifte + doghousekjøler,dobble 44idf,+++++++++      Alle deler er vasket,veid og målt i hue og ræva Osteaktig  
Gutten vet hva han driver med.
Tusen,tusen takk Erik.
Motoren skal bremses.

Get in the right mood... get
JEE APPROVED
or just keep on spending BiG BUCKS on juicy Ducks
« Siste redigering: april 23, 2011, 22:11:11 pm av Kim Larsen » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 23, 2011, 22:33:35 pm »

Kos deg hele sesongen. Håper du får mange uproblematiske mil i sommer. Det fortjener du.
Blir spennende å se momentkurven... og jeg holder av litt tid til vinteren til oppgraderinger  Gliser

Og husk å tømme bilen til SCC. Stripa kaller  Blunker
Loggført

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: april 23, 2011, 22:47:27 pm »

Sånn motor vil jeg også ha i Vespa'n Jee.... Gliser

Gratulere med kongemotor Kim, jommen meg på tide Gliser
« Siste redigering: april 24, 2011, 10:30:28 am av Reiel » Loggført

Mvh
Reiel
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: april 24, 2011, 09:02:01 am »

gleder meg til og høre du kommer rullende inn på statoil når vi skal til blikktreffet. for du blir med dit?
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 24, 2011, 09:56:45 am »

Grattis med ny motor Kim!! Det der er en kombo som virker og som gir deg akkurat det du er ute etter Glad
Bare å parkere vannkokeren for sommeren nå, regner med å se bussen på parkeringsplassen i Lilleakerveien til uka Blunker

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: april 24, 2011, 20:52:09 pm »

Skal til Kodal Martin.....
Vi får se om jeg kjører panelen til jobben Øyvind.
Har vel egentlig "mistet" ute parkeringa p.g.a bygginga der.Har inne parkeringa da Glad
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #6 på: april 26, 2011, 12:27:46 pm »

Gratulerer skal bli artig å se (høre) Tøft med noe i bånn på bussen  Gliser
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #7 på: april 26, 2011, 13:29:16 pm »

Med rettskårne kamdrev blir det gøy å også høre denne ja. Og 2110 bygget for dreiemoment, det er forhåpentligvis perfekt i en buss Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: april 26, 2011, 13:31:34 pm »

Og 2110 bygget for dreiemoment, det er forhåpentligvis perfekt i en buss Blunker

Jupp, det funker jo i en T3 så hvorfor ikke i en T2?  Glad

Grattis med ny motor Kim!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: juni 02, 2011, 21:57:07 pm »

kl:09.00 imorgen tidlig står jeg på rulla.
Blir spennende.Jeg tipper 118hk og 178nm.
Holmsen har tippet 120hk og 179nm uten å vite hva jeg har tippet.
Jee tippet 105hk og 160++++nm
Vi får se,resultat kommer.
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: juni 03, 2011, 16:28:21 pm »

Og riktig svar ble 116hk og 178nm.Da tippet jeg ganske riktig Gliser
36 halsringer,gikk ned fra 160bensin til 150bensin.200 på luftdysene som jeg hadde i,var perfekt.
Kåre`s 1835cc til Putte bremset 77.7hk og 157nm med dobble 40Dellorto`s.
Alex sin 2165cc bremset 107hk Rekker tunge.Men 138hk etter riktig dysing Sjokkert
Holmsen sin Losen dobbelkabiner med 2.9L bremset 214hk og 274nm med gåen klutsj/slura Sint Sint Sint
« Siste redigering: juni 03, 2011, 16:30:29 pm av Kim Larsen » Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 03, 2011, 18:07:46 pm »

Skulle ha vært der skjønner jeg  Osteaktig

Loggført

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #12 på: juni 03, 2011, 18:21:52 pm »

Får vel si gratulerer!  Blunker

Mange fine tall på lista der! Glad
Ble alle motorene testet i bil, så HK og NM som er nevnt er "på hjula" som dem sier?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #13 på: juni 03, 2011, 19:05:49 pm »

Og riktig svar ble 116hk og 178nm.Da tippet jeg ganske riktig Gliser
36 halsringer,gikk ned fra 160bensin til 150bensin.200 på luftdysene som jeg hadde i,var perfekt.
Kåre`s 1835cc til Putte bremset 77.7hk og 157nm med dobble 40Dellorto`s.
Alex sin 2165cc bremset 107hk Rekker tunge.Men 138hk etter riktig dysing Sjokkert
Holmsen sin Losen dobbelkabiner med 2.9L bremset 214hk og 274nm med gåen klutsj/slura Sint Sint Sint

Puttes motor ble ikke bremset så vidt jeg vet...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #14 på: juni 03, 2011, 19:39:24 pm »

Alle motorene ble testet i bilen og det var vel ikke Putte, men LatHans eller noe sånn sin motor (?)

Alex må legge seg med verdens største smil om munnen i kveld. Er ikke ofte man får ut over 30 hester ekstra på motoren til bare rundt 50 kroner hesten Glad Etter å ha ligget bak han på vei fra Ringstad, så kan jeg underskrive på at bilen går unna Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: juni 03, 2011, 19:46:30 pm »

grattis til dere alle  Sjokkert losen=syyykt, scc 2011 blir morsomt.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #16 på: juni 03, 2011, 19:54:14 pm »

grattis til dere alle  Sjokkert losen=syyykt, scc 2011 blir morsomt.
Er nok mer der Martin,,men hjelper lite om det bare slurrer,,bedre kløtsj må til skal under 14 sitte, hjulløft likeså  Gliser
Enig med deg x,,,Alex smiler nok fra øre til øre,,ett vidunderlig godt drag i den lekre ragtopen
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #17 på: juni 03, 2011, 19:55:35 pm »

På hvilket turtall kom momentet Kim?
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #18 på: juni 03, 2011, 19:59:35 pm »

Gleder meg til å se dokka'n din Holmsen på SCC!
Årets høydare!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #19 på: juni 03, 2011, 20:21:41 pm »

I tillegg så bremset jeg 2 stk bilcross motorer
type 4  den enne er på 2,4 ltr  bremset 147 hk   og 2.6 ltr på 165 hk
Putte bremset ikke
1835 lathans bremset 79,1 hk
så dagens bremsing ble sån

1 Holmsen 2,9 ltr  214 med dårlig cluch
2 Knut Vold 2,6 ltr  165 hk
3 knut vold 2,4 ltr   147 hk
4 alex        2,2 ltr   138 hk
5 kim         2,1 ltr    116 hk
6 Hans        1,8 ltr    79 hk


Andersen Racing
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #20 på: juni 03, 2011, 22:51:53 pm »

Papira ligger i panelen Erik.Men jeg tror det var på rundt 3500snurr.
Sorry putte,jeg var vel litt ivrig med resultatene der.(jeg var sikker på at det din) Osteaktig
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #21 på: juni 03, 2011, 23:16:07 pm »

Ikke noe stress Kim. Ble bare litt "bekymret" for at motoren ikke leverte noe mere ;-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: juni 03, 2011, 23:20:41 pm »

mye  fine tall her.  Kult
er dette "på hjula" eller korrigerte svinghjuls HK?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: juni 04, 2011, 10:49:18 am »

Disse resultatene er i motoren Jørn.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #24 på: juni 04, 2011, 14:30:14 pm »

Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvilken formel som ble benyttet for omregningen av hjuleffekten i dyna packene til svinghjulseffekt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #25 på: juni 04, 2011, 19:41:47 pm »

Grattis Kim! Kjør den hardt i sommer og brems den på nytt neste år, så tipper jeg +10-15 både på NM og HK Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #26 på: juni 04, 2011, 19:42:27 pm »

Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvilken formel som ble benyttet for omregningen av hjuleffekten i dyna packene til svinghjulseffekt.

Mvh
BB

Fast trekk 11%.
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #27 på: juni 04, 2011, 23:49:50 pm »

Han har streng Dyno,flere som har bremset andre steder som får inntil så mye som 20% mindre effekt hos han.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #28 på: juni 04, 2011, 23:50:46 pm »

 Glad

Han har streng Dyno,flere som har bremset andre steder som får inntil så mye som 20% mindre effekt hos han.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #29 på: juni 05, 2011, 10:42:13 am »

Her modereres det over en lav sko...  Øyerulling
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!