Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« på: april 23, 2011, 22:04:25 pm » |
|
Hentet nybygd 2110 longblock i forrige uke hos Erik.Monterte på resterende deler i garasjen.Så dro Elraso(Bjørn Nilsen)og jeg en tur på skjærtorsdag til Kåre Andersen(Andersen Racing) for å kjøre inn kammen i oppstartbenken hans.20minutter på 3000rpm. Gikk smoooooth og for en knall lyd.Rettskjært kamdrev og Phyton eksos.Var skeptisk til dagen dette skulle gjøres på.SKJÆRTORSDAG. Dagen da motoren skulle skjære seg??  Etter 20minutter i benken på 2940rpm,litt venting på at den skulle avkjøle seg.Så var det justering av ventiler.Og rett tilbake til garasjen for montering i panelen og oljebytte.Går som ei kule og er sterk som fy.Vi var ute etter dreimoment og det ser det ut som at Erik har klart å få til.82slag,90.5 Sylindre,standard ventiler,mye porting,1.4:1 Scat vipper, rettskåret kamdrev,Scat I-beam råder 5.5",lettet svinghjul,Fk8 kam,Sump,fullflow,ekstern oljekjøler med vifte + doghousekjøler,dobble 44idf,+++++++++ Alle deler er vasket,veid og målt i hue og ræva Gutten vet hva han driver med. Tusen,tusen takk Erik. Motoren skal bremses. Get in the right mood... get JEE APPROVED or just keep on spending BiG BUCKS on juicy Ducks
|
|
« Siste redigering: april 23, 2011, 22:11:11 pm av Kim Larsen »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #1 på: april 23, 2011, 22:33:35 pm » |
|
Kos deg hele sesongen. Håper du får mange uproblematiske mil i sommer. Det fortjener du. Blir spennende å se momentkurven... og jeg holder av litt tid til vinteren til oppgraderinger Og husk å tømme bilen til SCC. Stripa kaller 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #2 på: april 23, 2011, 22:47:27 pm » |
|
Sånn motor vil jeg også ha i Vespa'n Jee....  Gratulere med kongemotor Kim, jommen meg på tide 
|
|
« Siste redigering: april 24, 2011, 10:30:28 am av Reiel »
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #3 på: april 24, 2011, 09:02:01 am » |
|
gleder meg til og høre du kommer rullende inn på statoil når vi skal til blikktreffet. for du blir med dit?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #4 på: april 24, 2011, 09:56:45 am » |
|
Grattis med ny motor Kim!! Det der er en kombo som virker og som gir deg akkurat det du er ute etter  Bare å parkere vannkokeren for sommeren nå, regner med å se bussen på parkeringsplassen i Lilleakerveien til uka 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #5 på: april 24, 2011, 20:52:09 pm » |
|
Skal til Kodal Martin..... Vi får se om jeg kjører panelen til jobben Øyvind. Har vel egentlig "mistet" ute parkeringa p.g.a bygginga der.Har inne parkeringa da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
    
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
 |
« Svar #6 på: april 26, 2011, 12:27:46 pm » |
|
Gratulerer skal bli artig å se (høre) Tøft med noe i bånn på bussen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #7 på: april 26, 2011, 13:29:16 pm » |
|
Med rettskårne kamdrev blir det gøy å også høre denne ja. Og 2110 bygget for dreiemoment, det er forhåpentligvis perfekt i en buss 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #8 på: april 26, 2011, 13:31:34 pm » |
|
Og 2110 bygget for dreiemoment, det er forhåpentligvis perfekt i en buss  Jupp, det funker jo i en T3 så hvorfor ikke i en T2?  Grattis med ny motor Kim!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #9 på: juni 02, 2011, 21:57:07 pm » |
|
kl:09.00 imorgen tidlig står jeg på rulla. Blir spennende.Jeg tipper 118hk og 178nm. Holmsen har tippet 120hk og 179nm uten å vite hva jeg har tippet. Jee tippet 105hk og 160++++nm Vi får se,resultat kommer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #10 på: juni 03, 2011, 16:28:21 pm » |
|
Og riktig svar ble 116hk og 178nm.Da tippet jeg ganske riktig  36 halsringer,gikk ned fra 160bensin til 150bensin.200 på luftdysene som jeg hadde i,var perfekt. Kåre`s 1835cc til Putte bremset 77.7hk og 157nm med dobble 40Dellorto`s. Alex sin 2165cc bremset 107hk  .Men 138hk etter riktig dysing  Holmsen sin Losen dobbelkabiner med 2.9L bremset 214hk og 274nm med gåen klutsj/slura 
|
|
« Siste redigering: juni 03, 2011, 16:30:29 pm av Kim Larsen »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #11 på: juni 03, 2011, 18:07:46 pm » |
|
Skulle ha vært der skjønner jeg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #12 på: juni 03, 2011, 18:21:52 pm » |
|
Får vel si gratulerer!  Mange fine tall på lista der!  Ble alle motorene testet i bil, så HK og NM som er nevnt er "på hjula" som dem sier?
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #13 på: juni 03, 2011, 19:05:49 pm » |
|
Og riktig svar ble 116hk og 178nm.Da tippet jeg ganske riktig  36 halsringer,gikk ned fra 160bensin til 150bensin.200 på luftdysene som jeg hadde i,var perfekt. Kåre`s 1835cc til Putte bremset 77.7hk og 157nm med dobble 40Dellorto`s. Alex sin 2165cc bremset 107hk  .Men 138hk etter riktig dysing  Holmsen sin Losen dobbelkabiner med 2.9L bremset 214hk og 274nm med gåen klutsj/slura  Puttes motor ble ikke bremset så vidt jeg vet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #14 på: juni 03, 2011, 19:39:24 pm » |
|
Alle motorene ble testet i bilen og det var vel ikke Putte, men LatHans eller noe sånn sin motor (?) Alex må legge seg med verdens største smil om munnen i kveld. Er ikke ofte man får ut over 30 hester ekstra på motoren til bare rundt 50 kroner hesten  Etter å ha ligget bak han på vei fra Ringstad, så kan jeg underskrive på at bilen går unna 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #15 på: juni 03, 2011, 19:46:30 pm » |
|
grattis til dere alle  losen=syyykt, scc 2011 blir morsomt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #16 på: juni 03, 2011, 19:54:14 pm » |
|
grattis til dere alle  losen=syyykt, scc 2011 blir morsomt. Er nok mer der Martin,,men hjelper lite om det bare slurrer,,bedre kløtsj må til skal under 14 sitte, hjulløft likeså  Enig med deg x,,,Alex smiler nok fra øre til øre,,ett vidunderlig godt drag i den lekre ragtopen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #17 på: juni 03, 2011, 19:55:35 pm » |
|
På hvilket turtall kom momentet Kim?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #18 på: juni 03, 2011, 19:59:35 pm » |
|
Gleder meg til å se dokka'n din Holmsen på SCC! Årets høydare!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #19 på: juni 03, 2011, 20:21:41 pm » |
|
I tillegg så bremset jeg 2 stk bilcross motorer type 4 den enne er på 2,4 ltr bremset 147 hk og 2.6 ltr på 165 hk Putte bremset ikke 1835 lathans bremset 79,1 hk så dagens bremsing ble sån
1 Holmsen 2,9 ltr 214 med dårlig cluch 2 Knut Vold 2,6 ltr 165 hk 3 knut vold 2,4 ltr 147 hk 4 alex 2,2 ltr 138 hk 5 kim 2,1 ltr 116 hk 6 Hans 1,8 ltr 79 hk
Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #20 på: juni 03, 2011, 22:51:53 pm » |
|
Papira ligger i panelen Erik.Men jeg tror det var på rundt 3500snurr. Sorry putte,jeg var vel litt ivrig med resultatene der.(jeg var sikker på at det din)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #21 på: juni 03, 2011, 23:16:07 pm » |
|
Ikke noe stress Kim. Ble bare litt "bekymret" for at motoren ikke leverte noe mere ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #22 på: juni 03, 2011, 23:20:41 pm » |
|
mye fine tall her.  er dette "på hjula" eller korrigerte svinghjuls HK?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #23 på: juni 04, 2011, 10:49:18 am » |
|
Disse resultatene er i motoren Jørn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #24 på: juni 04, 2011, 14:30:14 pm » |
|
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvilken formel som ble benyttet for omregningen av hjuleffekten i dyna packene til svinghjulseffekt.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #25 på: juni 04, 2011, 19:41:47 pm » |
|
Grattis Kim! Kjør den hardt i sommer og brems den på nytt neste år, så tipper jeg +10-15 både på NM og HK 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #26 på: juni 04, 2011, 19:42:27 pm » |
|
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvilken formel som ble benyttet for omregningen av hjuleffekten i dyna packene til svinghjulseffekt.
Mvh BB
Fast trekk 11%.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #27 på: juni 04, 2011, 23:49:50 pm » |
|
Han har streng Dyno,flere som har bremset andre steder som får inntil så mye som 20% mindre effekt hos han.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #28 på: juni 04, 2011, 23:50:46 pm » |
|
 Han har streng Dyno,flere som har bremset andre steder som får inntil så mye som 20% mindre effekt hos han.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
|